Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door Septic
Aangezien ik toch heel veel mensen hoor dat ze hem toch op de ouwerwetse manier (audio+midi) hebben aangesloten.

Want dan kan je volgens mij toch echt net zo goed een C ofzo nemen...
(zeker omdat er weinig audiopakketten multiclient asiodrivers ondersteunen)

Met asio geen problemen...en ik heb 'm ook gewoon via usb lopen,zit geen midi-kabel of geluids-kabel aan...
 
Origineel geplaatst door koekebakker
De ti heeft genoeg voordelen ten opzichte van een C. Ik ga er niet over uitwijden,
want die verschillen zijn immers wel bekend. Ook in de basis zit een hoop verschil.

Dus...

Ja dat weet ik Koekebakker..
FX per part, hypersaw, hypersquare etc....

Ik had graag het verschil in sonische kracht gehoord. Er zijn mischien mensen die buiten de nieuwe features om gewoon op zoek zijn naar een nieuwe VA (of zelfs hun eerste)

Er zit toch een behoorlijk prijsverschil tussen de C en de nieuwe TI (logisch maar toch)

BTW haal je nu echt 80 stemmen eruit als je 2xhypersqaure gebruikt met 2 suboscs?
Waarschijnlijk niet, maakt niet uit, maar hoeveel loop je nu eigelijk in op je polyfonie als je deze functies inschakeld.
Misschien ook wel eens makkelijk om te vermelden aan de personen die hem overwegen te kopen en zich op het aantal stemmen blindstaren.

Voor mij niet zo belangrijk, ik vind 8 voices poly per part al meer dan zat.

@MikeJarod; sorry, maar mischien heb je het wel eens eerder gepost ofzo, dan is het me ontschoten. Hoe zit het op de Mac OSX dan eigenlijk? Dat werkt met Coreaudio en daarvan kan je er maar een van kiezen in LogicPro, en dat is momenteel mijn MOTU coreaudio driver. Hoe wordt omzeild dan?

En ik geloof heus wel dat jullie blij zijn ermee ;) Ik heb gewoon nog wat specifieke vragen erover. Het is momenteel toch de meest nieuwe/moderne VA op de markt. En ik ben daar wel in geinteresserd. Ik geef toe, ik heb wel overwogen hem aan te schaffen, maar juist die onduidelijkheid over het coreaudio verhaal heeft me ervan doen zien en heb alternatieven gekocht.
 
Origineel geplaatst door Septic
Ja dat weet ik Koekebakker..
FX per part, hypersaw, hypersquare etc....

Ik had graag het verschil in sonische kracht gehoord. Er zijn mischien mensen die buiten de nieuwe features om gewoon op zoek zijn naar een nieuwe VA (of zelfs hun eerste)

Er zit toch een behoorlijk prijsverschil tussen de C en de nieuwe TI (logisch maar toch)

BTW haal je nu echt 80 stemmen eruit als je 2xhypersqaure gebruikt met 2 suboscs?
Waarschijnlijk niet, maakt niet uit, maar hoeveel loop je nu eigelijk in op je polyfonie als je deze functies inschakeld.
Misschien ook wel eens makkelijk om te vermelden aan de personen die hem overwegen te kopen en zich op het aantal stemmen blindstaren.

Voor mij niet zo belangrijk, ik vind 8 voices poly per part al meer dan zat.

@MikeJarod; sorry, maar mischien heb je het wel eens eerder gepost ofzo, dan is het me ontschoten. Hoe zit het op de Mac OSX dan eigenlijk? Dat werkt met Coreaudio en daarvan kan je er maar een van kiezen in LogicPro, en dat is momenteel mijn MOTU coreaudio driver. Hoe wordt omzeild dan?

En ik geloof heus wel dat jullie blij zijn ermee ;) Ik heb gewoon nog wat specifieke vragen erover. Het is momenteel toch de meest nieuwe/moderne VA op de markt. En ik ben daar wel in geinteresserd. Ik geef toe, ik heb wel overwogen hem aan te schaffen, maar juist die onduidelijkheid over het coreaudio verhaal heeft me ervan doen zien en heb alternatieven gekocht.

Doe net als ik, van het geld wat de ti kost koop je de virus c, jp8000 en een ion. Total integration erbij ?, koop er een motu 24 in/out bij :D.
De synths geintregreerd in vst met knoppen/ ofterwijl sounddiver? heb je ook niet nodig die zitten al op de synths zelf :) record drukken en draaien maar
 
Persoonlijk vindt ik de de Ti een stuk vetter (zal waarschijnlijk door de extra effecten komen) als de C. Ik doe de C absoluut niet weg maar voor mij als proggel leek is de Ti als VST een stuk makkelijker te proggen als de C.
Blijf het een geweldenaar vinden, en neem de bugjes lekker op de koop toe *D
 
Origineel geplaatst door MikeJarod
Heb je niet nodig voor een TI...

wel als je zoals septic 3 (dezelfde) vette audio interfaces hebt (zo uit m'n hoofd)
die wil je ook gebruiken ofcoz..
 
@Septic

om maar concreet je polyfonievraag te beantwoorden... 80 stemmen haal je in
princiepe eigenlijk niet. Of je moet enkel 80 droge zaagjes tegelijk willen horen.
Met de TI kun je gewoonweg niet van polyfonie spreken omdat die te variabel is.
Als de DSP het niet meer trekt is het klaar. Ik kan je wel verzekeren dat je een
hypersaw + hypersaw + 2x unison + delay + reverb pad kunt maken waarmee je
met gemak 20 stemmen haalt. Op zich vind ik dat zeer , zeer acceptabel.
De kunst is om de amplitude release niet onnodig hoog te draaien.

cheers.
 
Origineel geplaatst door koekebakker
@Septic

om maar concreet je polyfonievraag te beantwoorden... 80 stemmen haal je in
princiepe eigenlijk niet. Of je moet enkel 80 droge zaagjes tegelijk willen horen.
Met de TI kun je gewoonweg niet van polyfonie spreken omdat die te variabel is.
Als de DSP het niet meer trekt is het klaar. Ik kan je wel verzekeren dat je een
hypersaw + hypersaw + 2x unison + delay + reverb pad kunt maken waarmee je
met gemak 20 stemmen haalt. Op zich vind ik dat zeer , zeer acceptabel.
De kunst is om de amplitude release niet onnodig hoog te draaien.

cheers.

als je de delay en reverb niet gebruikt, en dat door je pc, je effectenbakkie, je pedaal of je interne dsp laat doen heb je nog een pak meer ruimte. Gebruik van de synth wat je echt nodig hebt, de rest heb je nog lekker over om meer sounds te gebruiken tegelijk. Of slaag ik de bal nu weer mis?
 
dat heb je goed gezien. Alleen vind ik persoonlijk de TI reverb en delay steengoed,
erg ruimtelijk en uitgebreid, daarom gebruik ik ze in 90% van de gevallen.

Ik moet zeggen dat ik nooit last heb gehad van een te lage polyfonie. Zelfs in
multimode verzuip ik de dsp niet. je moet maar eens die ene demo luisteren
van die access gast die de TI demonstreerd in multi-mode (geinig trance nummertje).
Ik ben het linkje ff kwijt. Als je dat kan met een synth is ie helemaal okay!

Misschien dat iemand het linkje heeft...

Trouwens, ook ik neem de bugjes ook voor lief. Niet te hard roepen, anders gaat
Access helemaal geen aars meer uitvoeren ;)
 
Ik had graag het verschil in sonische kracht gehoord. Er zijn mischien mensen die buiten de nieuwe features om gewoon op zoek zijn naar een nieuwe VA (of zelfs hun eerste)
Ik heb een C gehad. Als je een patch van een C in een TI inlaadt, zal ie zo goed als hetzelfde klinken, maar dat is niets nieuws voor je toch? De nieuwe osc's zorgen voor uitbreiding van het klankpalet, en zijn zeer welkom. Een 'multizaag' van een C haalt het gewoon niet bij die van een TI, de C is veel wolliger wat ik niet mooi vind. Met een TI haal je een beter resultaat met minder poly. De meeste wavetable sounds van de TI doe je ook niet na op een C.

Met de TI is het *voor mij* mogelijk om 1 track uit 1 doosje te halen, dankzij de globale FX. Met een C kon ik dat niet. Maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe jouw muziekstijl met FX omgaat. Bij de C ging ik vaak in single mode patches maken/beluisteren om later te gebruiken in een track, en als je die dan in multi mode inlaadde, was het gevoel vaak weg omdat de FX niet hetzelfde waren. Je moest concessies doen. Ik heb geen mega studio, sterker nog ik heb niet eens outboard FX gear. Dus dan zijn de FX per part zeer welkom.

BTW haal je nu echt 80 stemmen eruit als je 2xhypersqaure gebruikt met 2 suboscs? Waarschijnlijk niet, maakt niet uit, maar hoeveel loop je nu eigelijk in op je polyfonie als je deze functies inschakeld. Misschien ook wel eens makkelijk om te vermelden aan de personen die hem overwegen te kopen en zich op het aantal stemmen blindstaren.
Absoluut geen 80 stemmen. Als je bij een dikke patch met flink wat release je hand over je keyboard laat gaan bv van laag naar hoog, zal aan het eind de eerste noot niet meer hoorbaar zijn. Als je dit met dezelfde patch (mits compatible) bij een A/B/C zou doen dan ben je natuurlijk nog veel sneller door je poly heen. 80 stemmen met init patches zou misschien wel lukken. maar zo gebruik je een synth natuurlijk niet. Wel kan je nu een hele track maken met echt dikke geluiden, wat *ik* op een C dus niet kon.

@MikeJarod; sorry, maar mischien heb je het wel eens eerder gepost ofzo, dan is het me ontschoten. Hoe zit het op de Mac OSX dan eigenlijk? Dat werkt met Coreaudio en daarvan kan je er maar een van kiezen in LogicPro, en dat is momenteel mijn MOTU coreaudio driver. Hoe wordt omzeild dan?
Ik weet niet hoe het werkt op een Mac. Misschien kan iemand anders daar iets over zeggen. Bij een PC is het iig zo dat je de optie hebt om de audio via USB (max 2x stereo) naar je sequencer te streamen, en vanaf daar wordt het geroute naar de standaard audio interface die je in je sequencer hebt ingesteld. Ik gebruik de audio interface van de TI dus niet, ik zou in principe de TI audio driver kunnen uninstallen. Gezien de techniek van het stream verhaal, krijg ik de indruk dat het op een Mac niet anders zal werken.

maar juist die onduidelijkheid over het coreaudio verhaal heeft me ervan doen zien en heb alternatieven gekocht.
Zonde dat je er niet in verdiept hebt, als dit je enige reden was om geen TI kopen.
 
Origineel geplaatst door MikeJarod


Zonde dat je er niet in verdiept hebt, als dit je enige reden was om geen TI kopen. [/B]

Ik heb mails gestuurd naar access zelf, maar die wisten het ook niet (?) of gaven geen eenduidig antwoord...
En zoals Virkaz al scherp opmerkte :), ik heb idd 3x Motu2408MK3 en die zou ik graag blijven gebruiken, sterker nog, dat is essentieel omdat ik alles in de Mac mix....

Maar bedankt voor de antwoorden Mike en Koekebakker.
 
Net wat mike zegt, ik heb 'm net beginnen gebruiken en hij is echt vet, je kan hem dus als volwaardige workcenter gebruiken. Bij mijn vroegere synths (die ondertussen verkocht zijn) kon je 1 vette klank eruit halen en dat was het zowat, misschien nog een arpegio, dan beginnen noten weg te vallen. De virus kan je gewoon de lead, pads, baslijn, plucks, arpegio, alles wat je wilt, terwijl je zonder veel probleem nog unison mag gebruiken. Als ze nu nog wat foutjes eruit halen en het usb-gebeuren volledig probleemloos laten werken denk ik dat er echt niet veel competitie is voor access imho.

Als je onnozele klanken maakt geraakt je polyfonie natuurlijk op (2 x hypersaw + subs, 3de osc, 6x unison, arpegio op chord, amp release wat omhoog en dan noot of 6 aanslaan, delay, chorus, reverb, phaser, analog boost, allemaal redelijk intensief). Overigens klinkt dat alleen goed solo en krijgt je zoiets nooit in de mix. Logisch als je kleine optelsom maakt zijn er (9+9 *2 + 1)*6 = 222 osc's aan het spelen + nog paar release noten dus.
 
Het is een lekkere bak,maar om nou alles dr uit halen,nee....als je al analoge bakken hebt staan ter vergelijking is de sound zeker niet vet te noemen,eerder steriel en recht-toe-recht-aan....ik heb trouwens ook een Virus A en die klinkt eigenlijk net wat ruiger en dikker dan de TI,geen flauw idee hoe dat komt....

De fx uit de TI zijn aardig,maar toch klinken veel plug-ins beter vinnik...maar da's het mooie van de TI,dat je gewoon je beste plug-ins op je synth kunt gooien...

De phaser en de distortions zijn aardig,maar hadden veel beter gekund...de reverb valt mee,hangt ergens tussen gratis plug-ins en convolutie-reverbs in...de delay is wel goed bruikbaar...chorussen gebruik ik nooit zo veel,maar een TI door een Waves Doubler klinkt al tig keer beter dan met de eigen chorus...

De eq vinnik daarintegen wel weer erg leuk,niet om de klank,maar om het feit dat je die gewoon mee kunt nemen in je lfo's en/of envelopes,wat je weer wat extra sound-mangling tools geeft...

Maar het editten en beheren van je sounds is gewoon zo erg makkelijk en overzichtelijk,dat het uitnodigt om te experimenteren en pielen...en dat is wat zo heerlijk is aan de TI...en wat dat betreft is ie echt wel baanbrekend te noemen...
 
Je kan idd meer verschillende klanken gebruiken en allemaal supervet.
 
Weet iemand hoe je best een bank op je virus zet?
Kan je dit doen met VC of gewoon in cubase laten lopen?
 
De .mid in C:\Documents and Settings\[gebruiker]\Mijn documenten\Access Music\Virus TI\Patches zetten. Dan kan je 'm gewoon benaderen in VC in het browser venster.
 
AAAAARGHH.... ik heb 'm uitgebreid beluisterd, vanmiddag.
En nu wil ik er eentje.
Wat moet ik doen, lieve Mona?
 
Origineel geplaatst door Hanz
AAAAARGHH.... ik heb 'm uitgebreid beluisterd, vanmiddag.
En nu wil ik er eentje.
Wat moet ik doen, lieve Mona?

kopen :{
 
kopen die handel idd :)
Btw, thx mike, gevonden ondertussen, stond in de manual maar heb erover gelezen.
 
Zijn er mensen die een TI desktop hebben en deze (succesvol) in een rack hebben hangen?

Zo ja, wat zijn de afmetingen van de gaten tov de ophangbeugel? Wat voor soort rack heb je?

Ik gebruik een Quiklok RS10 als rack. Maar ik heb al een hele tijd problemen met het bevestigen van de TI in dat rack, omdat de gaten niet overeenkomen met die uit mijn rack.

Ik heb nu tot 3 keer toe nieuwe rackoren gekregen van Access (helemaal gratis dus perfecte support, moest er wel steeds achteraan zitten omdat het zo lang duurde) maar allemaal passen ze niet.

Op een gegeven moment heb ik ze bijgevoegd plaatje gestuurd en gevraagd of dit nou de bedoeling was of niet. Hierop zeiden ze dat het niet klopte en stuurden weer een nieuw setje op. Dat setje heb ik dus net binnen gekregen en dat is exact hetzelfde als het vorige setje.

Het lijkt mij er nu op dat een TI desktop alleen in racks gemount kan worden waar zegmaar 2x zoveel gaten in zitten dan die van mij (zegmaar server racks). Ik heb al meerdere modules in mijn rackje gehangen, en dat paste allemaal perfect. De TI past wel maar dan neemt ie 4,5 HE in beslag.

Ben ik nou een oetlul, zijn die oren gewoon niet geschikt voor dit rack, of heb ik nou al 3x verkeerde oren gekregen?
 

Attachments

  • virustirackears1.jpg
    virustirackears1.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 58
Back
Top