DDX3216 defect ??

Ik heb net gekeken en mijn ddx heeft software versie 1.12. Dit is volgens de behringer site de meest recente versie. Ik vrees dus dat mijn ddx weg voor reparatie moet :(
 
Heb nu twee weken de DDX. Merkte direct al dat er iets niet werkte zoals verwacht. Het calibreren van de faders werkte niet. Geen probleem want zo op het oog werkten de faders zoals verwacht. Vrij kort na de aanschaf merkte ik dat zo lang ik 'm aan liet staan er niets aan de hand was. Zette ik 'm echter uit en daarna weer aan dan branden alle LED's van de VU-meters en inplaats van de groene signal branden alle rode clip LED's. Zweet...oef... het is toch niet waar? Wel dus. Een paar keer aan en uit zetten wilde wel eens helpen maar meestal moest ie een tijdje uit blijven.
Heb vandaag de winkel gebeld waar ik 'm gekocht heb (wilde perse bij een winkel om niet te hoeven opsturen als er iets aan zou mankeren en voor een knap advies van mensen die uit ervaring weten waar ze het over hebben).
Merkte gisteravond ook dat de FXreturn bij gesloten faders nog terug komt. Dat had ik eerder via de bussen ingesteld maar krijg dat er niet meer uit. Vooral raar dat dat uitsluitend gebeurt op channel 13/14 of deze nu analoog of s/pdif wordt ingestuurd. De andere kanalen hebben hier geen last van. Ook zie ik in de routering niet dat dit zo moet zijn. Harde reset, firmware (1.12) opnieuw inladen... alle instellingen blijven bewaart en er veranderd niets. Volgens de beschrijving zou je alles kwijt moeten zijn na harde reset en firmware update.

Ondanks alles .. als ie het doet (en dat is als ie koud is) doet ie het prima (behalve FXreturn verhaal op 13/14).
Heb er een ADT1616 in en een PC-card met sony memory van 8Mb (zat bij m'n camera). Werkt als een trein!


Fijn dat ik deze mag houden en dat er een nieuwe wordt besteld. Als die binnen is even omruilen en klaar. Zit ik niet zonder en is de last het minst. Dat is nou het voordeel van een winkel, in mijn optiek.

Affijn, verwacht een goede oplossing en als ik te weten krijg wat er aan de hand was meld ik dat nog even.

Greetz...
 
Origineel geplaatst door GalaX
Heb nu twee weken de DDX. Merkte direct al dat er iets niet werkte zoals verwacht. Het calibreren van de faders werkte niet. Geen probleem want zo op het oog werkten de faders zoals verwacht.

Greetz...

Zit even te denken calibreren faders? Kan me niet herrineren dat ik iets dergelijks heb moeten doen toen ik hem kocht?
 
Origineel geplaatst door Exzit
Zit even te denken calibreren faders? Kan me niet herrineren dat ik iets dergelijks heb moeten doen toen ik hem kocht?

Is normaal gesproken ook niet nodig denk ik. Echter in een poging het probleem op te lossen door te ressetten naar fabrieksinstellingen (waarbij tevens de faders gecallibreert worden) heb ik deze handeling verricht. (het 10 seconden lang de knopjes ch 1-16 en general setup ingedrukt houden na het inschakelen).

Hielp niet.

Wel ben ik tot de ontdekking gekomen dat het puntje met de FXreturn op ch 13-14 toch een eigen instelling was. Kon het niet meer terugvinden. Bleek dat ik de FXreturn pf naar de main stuurde.. :Z

Apparaat doet het nog prima, durf 'm alleen niet uit te zetten:walker: doorgaan dus.
 
Mijn DDX3216 is ook terug!

Mijn DDX3216 is ook terug!

Na redelijk positieve berichten over de DDX3216 ben ik hem anderhalve week geleden ook maar gaan halen bij Peter Verspuy in Rotterdam.
Na anderhalve dag random pops en crackles uit de control room out :(
Dus ik bellen met verspuy... tja kom dan maar terug met de tafel, zogezegd zogedaan.
Toen ik binnenkwam hadden ze het over direct omruilen, na een telefoontje met Behringer bleek dat ze hem wilden repareren ( hier was ik dus helemaal niet blij mee ).
Aangezien ik binnen 7 dagen terugkom met een product wat niet naar behoren werkt.
Hierbij vroeg ik of ze mijn geld niet terug konden geven aangezien het product niet naar behoren functioneerde. Aangezien ze inmiddels bij feedback 40 euro goedkoper zijn en zei echt niet moeilijk doen over omruilen. Volgens de verkoper was dit niet hun manier van handelen, aangezien hun de tafel niet kapot gemaakt hadden konden ze mijn geld niet terug geven. De verkoper wist me tevens te vertellen dat de tafels bij bosjes kapot gaan. Alle waren naar zijn geld was zijn quote, dan had ik maar een yamaha van 2100 euro moeten kopen ...
Ik vroeg hem of ie me dat niet eerder had kunnen zeggen =(

Nu gaan ze hem repareren in duitsland en gaan er 10 werkdagen overheen eer ik mijn nieuwe tafel terug heb...
Verspuy wist me te vertellen dat ze de tafel repareren omdat de DDX3216 Discontinued is :(

Daar zit je dan met je DDX3216 :( en een matige afhandeling en verkoop van Verspuy.
 
Ik heb dan misschien geluk :) Ik heb nog nooit een probleem gehad met dat ding.
Veel sterkte heren!
 
Het is vervelend en kan altijd gebeuren dat je een exemplaar krijgt wara iest mee aan de hand is.
Nu staan hier 2 voorbeelden maar tegen hoeveel die geen problemen hebben.
Kan ook met de zogenaamde "betere" merken gebeuren.
Daar heb ik ook een aantal dingen mee meegmaakt.
In principe heb je inderdaad het recht binnen 7 dagen te retourneren volgens mij.
Ze kunnen je namelijk ook geen vervangend exemplaar leveren en het is binnen 7 dagen.
Heb je geen rechtbijstand verzekering? Ik had er meteen mee gedreigt.
Ik moet zeggen de ervaringen die ik heb met Verspuy zijn positiever dan met Feedback.
Alhoewel Feedback inderdaad niet moeilijk doet met omruilen.
Maar dat is dan ook het enige positieve dat ik te melden heb over Feedback.
Gevolg is wel dat je bij feedback wel eens dingen krijgt die duidielijk al eens eerder geopend zijn dus waarschiijnlijk ook een keer gebruikt.
Ik heb de DDX3216 nu ongeveer een halfjaar of zo. En het ding werkt geweldig totaal nergens problemen mee.
Ik vind het een geweldige mengtafel. Werkt flexibel en snel.
 
Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Volgens de verkoper was dit niet hun manier van handelen

Dat kan die verkoper wel zeggen, maar je hebt een wettelijke zichttermijn en daar heeft ook Verspuy zich gewoon aan te houden. En binnen die termijn MOETEN ze je je geld teruggeven. Niks gemaar of "we lossen het wel op", dat zijn ze wettelijk verplicht. En als ze dat niet doen kun je ze inderdaad gewoon aangeven (en dat mag je gerust zeggen). Daarvoor hoef je niet te dreigen met rechtsbijstand ofzo. Dat vind ik zelf altijd een zwaktebod want zo werkt het Nederlandse rechtssysteem niet. Je laat geen advocaat aanrukken zoals in Amerika, maar je doet hier aangifte bij de politie. Rechtsbijstand heb je pas nodig als de zaak voor moet komen.
 
Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Origineel geplaatst door etaoin
Dat kan die verkoper wel zeggen, maar je hebt een wettelijke zichttermijn en daar heeft ook Verspuy zich gewoon aan te houden. En binnen die termijn MOETEN ze je je geld teruggeven. Niks gemaar of "we lossen het wel op", dat zijn ze wettelijk verplicht. En als ze dat niet doen kun je ze inderdaad gewoon aangeven (en dat mag je gerust zeggen). Daarvoor hoef je niet te dreigen met rechtsbijstand ofzo. Dat vind ik zelf altijd een zwaktebod want zo werkt het Nederlandse rechtssysteem niet. Je laat geen advocaat aanrukken zoals in Amerika, maar je doet hier aangifte bij de politie. Rechtsbijstand heb je pas nodig als de zaak voor moet komen.


Ja maar hij heeft dus daar al op gewezen en kreeg nul op request. Als ik het zo lees.
Dus inschakelen van je rechts bijstand verzekering in dit soort zaken werkt prima.
Het is trouwens een misvatting dat je rechtsbijstand alleen gebruikt als een zaak moet voorkomen.
Een rechtbijstand verzekering geeft je ook adviezen of stelt met jouw samen een brief op die gaat naar de tegenpartij.
Nog ver voordat er maar een zaak is of komt. In de meeste gevallen helpt dat al.
Zeker als de tegenpartij weet dat je in je recht staat en uit de brief kan afleiden dat je een rechtsbijstand verzekering hebt. Dus men weet dat je in dat geval ook doorgaat.
Dat zijn inderdaad misschien amerikaanse toestanden maar het werkt wel zo'n stok achter de deur.
Juist in nederland is mijn ervaring.
( Ik kan me niet voorstellen dat de politie van zoiets aangifte van opneemt ik denk dat ze je meteen verwijzen naar een advocaat of rechtbijstand, gezien het een soort zakelijk conflict is.)

Heel wat winkels en zaken gaan er van uit dat mensen in dit soort gevallen het er maar bij laten zitten.
Omdat men weet dat het vooral geld en te veel moeite kost voor de benadeelde partij.
 
Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Ik kan me niet voorstellen dat de politie van zoiets aangifte van opneemt

Dat zijn ze verplicht. Als jij naar het bureau komt om een overtreding van de wet te rapporteren, dan moeten ze die aangifte opnemen. Of ze er daarna wat mee doen is een tweede, maar ze kunnen je niet wegsturen.

gezien het een soort zakelijk conflict is

Nee, dat is de misvatting. Het is juist geen zakelijk conflict. Een zakelijk confict heb je als je het niet eens bent over leveringsvoorwaarden of de interpretatie van een contract. Daarvan kun je inderdaad geen aangifte doen. Maar het gaat hier over een wettelijke regeling.

Dat is precies wat een hoop winkels en leveranciers ook nog denken, dat hun leveringsvoorwaarden boven het Nederlandse recht uitstijgen. Dus als in hun eigen voorwaarden zeggen dat ze geen zichttermijn kennen, dat daarmee de kous af is. Maar zo werkt het niet. Zelfs al zou je voor die voorwaarden getekend hebben dan gaat het Nederlands recht daar nog overheen. Dat is nou net het verschil met het Amerikaanse recht en dat is ook waarom bijvoorbeeld shrink-wrap voorwaarden (van die stickers van "als je deze verpakking opent dan ga je impliciet akkoord met de voorwaarden") niet geldig zijn in Nederland.
 
Re: Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Re: Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Origineel geplaatst door etaoin
Dat zijn ze verplicht. Als jij naar het bureau komt om een overtreding van de wet te rapporteren, dan moeten ze die aangifte opnemen. Of ze er daarna wat mee doen is een tweede, maar ze kunnen je niet wegsturen. Het is niet zomaar een zakelijk conflict als Verspuy ronduit zegt zich niks van die wet te gaan aantrekken. Een zakelijk conflict heb je als je het niet eens bent over voorwaarden in een contract oid. Dat kun je inderdaad niet aangeven, want dan is er geen sprake van een overtreding, maar dat is niet wat hier speelt, want het gaat hier over een wettelijke bepaling, niet over leveringsvoorwaarden.

Maar je weet van tevoren al dat ze er niks mee zullen doen!
Zie het nut van aangifte in deze dan niet.
Ze hebben geen tijd en het delict is niet belangrijk.
Met de politie heb ik negatieve ervaringen op dat gebied.
Mijn pin pas is ooit gestolen op mijn fitnessclub.
Heb zelf alle informatie moeten vergaren zo kwam ik via de bank er achter dat men drie progingen gedaan heeft om te pinnen. 2 van deze geldautomaten hadden camera's. Ik ben met tijd en datum en de bank van de pinpogingen naar de politie gegaan met meedeling dat er camera's waren.
Niet belangrijk ze doen er dus totaal niets mee.
Laat staan met een conflict over het omruilen van een mengtafel met een muziek handel.
 
Re: Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Re: Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Dat is precies wat een hoop winkels en leveranciers ook nog denken, dat hun leveringsvoorwaarden boven het Nederlandse recht uitstijgen. Dus als in hun eigen voorwaarden zeggen dat ze geen zichttermijn kennen, dat daarmee de kous af is. Maar zo werkt het niet. Zelfs al zou je voor die voorwaarden getekend hebben dan gaat het Nederlands recht daar nog overheen. Dat is nou net het verschil met het Amerikaanse recht en dat is ook waarom bijvoorbeeld shrink-wrap voorwaarden (van die stickers van "als je deze verpakking opent dan ga je impliciet akkoord met de voorwaarden") niet geldig zijn in Nederland. [/B]


Maar daarom is het dus juist handig een rechtsbijstand verzekering te hebben voor dit soort gevallen.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Re: Re: Re: Re: Re: Mijn DDX3216 is ook terug!

Origineel geplaatst door Exzit
Maar daarom is het dus juist handig een rechtsbijstand verzekering te hebben voor dit soort gevallen.

Dat sowieso
 
bedankt voor jullie bijval, dat waardeer ik enorm :)

Ik had dit ondertussen ook nog gevonden :

Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek)
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

Alles kan zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen ter creditering retour gezonden worden.

Wat is jullie advies ? 10 dagen afwachten, of geld retour vragen en een nieuwe halen voor 40 euro minder bij feedback ?
 
Uit principe zou ik zeggen 1: Feedback
en of het tien dagen blijven....
 
Origineel geplaatst door Sander W
bedankt voor jullie bijval, dat waardeer ik enorm :)

Ik had dit ondertussen ook nog gevonden :

Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek)
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

Alles kan zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen ter creditering retour gezonden worden.

Wat is jullie advies ? 10 dagen afwachten, of geld retour vragen en een nieuwe halen voor 40 euro minder bij feedback ?

ligt eraan.
Ik heb zelf slechte ervaringen met dingen die nieuw meteen al kapot zijn.
Je zou maar zo'n "maandagmorgen" machine hebben waar om de haverklap iets stuk gaat.
Je leest wel vaker over zulke gevallen en mij is het ook een keer met een DVD player overkomen was de ene ellende niet opgelost kam het volgende.

Daarnaast vind ik dat ze niet juist gehandeld hebben richting klant.
Ik ben dan zo'n type die meteen alles terug draait zelfs als me het extra geld zou kosten.
(Zo heb ik ook UPC bij mij de deur uit geschopt heb nu lekker sateliet en adsl koste wel een duit maar ja ben tenminste wel af van dat pokke bedrijf.)
Ik zou me geld terug vragen als ze geen vervanging hebben en lekker bij feedback gaan shoppen.
 
Verdikkie. Kreeg vandaag telefoon dat de DDX3216 inderdaad niet meer geproduceerd wordt.
Dus eerst een nieuwe en de defecte opsturen is er niet bij. Dus 21 dagen! zonder. Niet dat dat onoverkomenlijk is maar vervelend is het wel. De winkel boodt om de pijn te verzachten een analoge tafel aan for the time being maar dat vind ik niet nodig. Is best lastig om adat op analoge mixer aan te sluiten...:frons:
Affijn, hou jullie weer op de hoogte.

Greetz.
 
Mijn DDX knispert op de output het eerste half uur dattie aanstaat, daarna is het over.
Hij is teruggestuurd naar Behringer ter reparatie, nadat ik een nieuw exemplaar had geprobeerd.
Omdat Behringer geen nieuwe meer produceert, krijg ik geen nieuwe.

Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

Overigens, de winkel waar ik hem heb gekocht verleent alle medewerking dit op te lossen.
 
Ik heb Behringer in duitsland gesproken en die hebben direct een nieuw model verstuurd, wat door hun zelf getest is :)

Verspuy werkte totaal niet mee ... en hier zal ik ook dus nooit meer wat kopen! :r
 
Back
Top