Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door GalaX
Heb nu twee weken de DDX. Merkte direct al dat er iets niet werkte zoals verwacht. Het calibreren van de faders werkte niet. Geen probleem want zo op het oog werkten de faders zoals verwacht.
Greetz...
Origineel geplaatst door Exzit
Zit even te denken calibreren faders? Kan me niet herrineren dat ik iets dergelijks heb moeten doen toen ik hem kocht?
Volgens de verkoper was dit niet hun manier van handelen
Origineel geplaatst door etaoin
Dat kan die verkoper wel zeggen, maar je hebt een wettelijke zichttermijn en daar heeft ook Verspuy zich gewoon aan te houden. En binnen die termijn MOETEN ze je je geld teruggeven. Niks gemaar of "we lossen het wel op", dat zijn ze wettelijk verplicht. En als ze dat niet doen kun je ze inderdaad gewoon aangeven (en dat mag je gerust zeggen). Daarvoor hoef je niet te dreigen met rechtsbijstand ofzo. Dat vind ik zelf altijd een zwaktebod want zo werkt het Nederlandse rechtssysteem niet. Je laat geen advocaat aanrukken zoals in Amerika, maar je doet hier aangifte bij de politie. Rechtsbijstand heb je pas nodig als de zaak voor moet komen.
Ik kan me niet voorstellen dat de politie van zoiets aangifte van opneemt
gezien het een soort zakelijk conflict is
Origineel geplaatst door etaoin
Dat zijn ze verplicht. Als jij naar het bureau komt om een overtreding van de wet te rapporteren, dan moeten ze die aangifte opnemen. Of ze er daarna wat mee doen is een tweede, maar ze kunnen je niet wegsturen. Het is niet zomaar een zakelijk conflict als Verspuy ronduit zegt zich niks van die wet te gaan aantrekken. Een zakelijk conflict heb je als je het niet eens bent over voorwaarden in een contract oid. Dat kun je inderdaad niet aangeven, want dan is er geen sprake van een overtreding, maar dat is niet wat hier speelt, want het gaat hier over een wettelijke bepaling, niet over leveringsvoorwaarden.
Dat is precies wat een hoop winkels en leveranciers ook nog denken, dat hun leveringsvoorwaarden boven het Nederlandse recht uitstijgen. Dus als in hun eigen voorwaarden zeggen dat ze geen zichttermijn kennen, dat daarmee de kous af is. Maar zo werkt het niet. Zelfs al zou je voor die voorwaarden getekend hebben dan gaat het Nederlands recht daar nog overheen. Dat is nou net het verschil met het Amerikaanse recht en dat is ook waarom bijvoorbeeld shrink-wrap voorwaarden (van die stickers van "als je deze verpakking opent dan ga je impliciet akkoord met de voorwaarden") niet geldig zijn in Nederland. [/B]
Origineel geplaatst door Exzit
Maar daarom is het dus juist handig een rechtsbijstand verzekering te hebben voor dit soort gevallen.
Origineel geplaatst door Sander W
bedankt voor jullie bijval, dat waardeer ik enorm
Ik had dit ondertussen ook nog gevonden :
Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek)
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Alles kan zonder opgaaf van redenen binnen 7 werkdagen ter creditering retour gezonden worden.
Wat is jullie advies ? 10 dagen afwachten, of geld retour vragen en een nieuwe halen voor 40 euro minder bij feedback ?