futuristische synth brainstorm...

Origineel geplaatst door chielos
mij persoonlijk zou het heelijk lijken als ik een usb poort achter mij oor of zo zou hebben.
op deze manier kan er een directe verbinding met mijn grijze massa en de pc worden gelegd.
via een snoertje, als dat dan nog bestaat, upload ik al mijn auditieve gedachte naar een visueel bestuurbaar sequence systeem dat voor mij als 3d hologram wordt geprojecteerd.

dat lijkt mij wel wat...

Je weet toch hoe dat met Wallace is afgelopen? Onverantwoord als je het mij vraagt!
 

Attachments

  • snap16.jpg
    snap16.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 80
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Zwart en wit zijn geen kleuren..........................

Wit is alle kleuren bij elkaar.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Je weet toch hoe dat met Wallace is afgelopen? Onverantwoord als je het mij vraagt!

haha :D ach je moet wat overhebben voor je hobby toch?

ps. is dat plaatje uit de nieuwe film?
 
Origineel geplaatst door spdk
Wit is alle kleuren bij elkaar.

alleen als je spreekt over aditief kleur mengen met RGB licht in de juiste verhoudingen.
Van verf bv zou ik dit niet durven beweren.
 
Re: futuristische synth brainstorm...

Origineel geplaatst door jaccis
..MAAR een synth met een techniek die het mogelijk maakt om via internet en/ of gekochte libarys van allerlei merken toch patches te kunnen inladen in de synth...
..
Ook is het dan bijvoorbeeld mogelijk om per merk een OS te downloaden die je in die synth zet, zodat de filters,OSC etc... hun eigen karakterstieke setup hebben, wat typerend is voor het desbetreffende merk....
..

Lijkt me commercieel gezien niet AL te slim; als je het kan downloaden tegen betaling, duurt 't nooit lang of je kan het ook gratis (illegaal?) ergens downloaden..

Da's 't mooie van i~net/software.......

Voor MIJ hoeft 't trouwens niet zulke mogelijkheden: heb je straks maar 1 bak en een berg software (erop).
Nee, meer = beter! :D
 
Ik denk dat er meer dingen mogelijk zijn:
- VA's met meer realistischer weergave van analoge synths
- Koppeling aan computer voor weergave van synthese.
- Integratie van je synth met sequencers zoals cubase en logic
- Betaalbare versies van synthese-vormen (zoals de Neuron, maar dan iets goedkoper!!!)
- Andere unieke analoog/digitaal achtige dingen zoals de Rozzbox. Iets wat er al is, maar zich toch weet te onderscheiden van de rest.
- Er zullen vast meer alles-in-een concepten komen. Vraag me af hoe succesvol deze zullen zijn.
- USB controllers met ingebouwde soundkaart die een aantal patches kunnen vasthouden, maar waarmee de synthese met een externe softsynth wordt gedaan.

Het zijn maar wat ideetjes........................
 
Mijn visie op de toekomst van synths en sounds:

Met modulaire synths zijn de mogelijkheden nu al niet te overzien. Dit zal alleen nog maar uitgebreid worden met nieuwe modules, betere algoritmes tgv de voortschreidende techniek. VST effecten zullen gebruikt kunnen worden als modules.

De echte revolutie zal de user interface zijn. Bij digitale modulars zal het mogelijk worden een patch te programmeren met behulp van gedachtegolven. Je denkt aan een een geluid en de patch wordt gebouwd voor je. Fragmenten die niet te modelen zijn worden uit je gedachten gesampled. Gevaar is wel dat allerlei ruis wordt meegesampled zoals ‘ik moet nog tanken’ en zo, maar met een beetje filtering is dat wel weg te krijgen.
Ook wordt het mogelijk meerdere synths gelijktijdig te bespelen met gedachten. Handig voor live shows.

Surround wordt uitgebreid met boven en onderkanalen, zodat het geluid echt overal vandaan lijkt te komen. Dit lijkt me een logische stap; misschien bestaat het al (?).

Interessanter zijn de ontdekkingen die gedaan worden op het gebied van ultrasoon geluid. De nieuwe generatie luidsprekers gaan al ver voorbij het hoorbare spectrum (tot zo’n 80 KHz), dit zal verder worden verhoogd tot 150 KHz of mogelijk nog hoger. Men zal ontdekken dat gedachten en emoties gestuurd kunnen worden door (combinaties van) bepaalde frequenties. Hierdoor kan muziek echt hypnotiserend werken (zonder drugs) en kun je met de luisteraar doen wat je wilt. Het wordt mogelijk mensen dingen te laten voelen en ruiken die er niet zijn.

Frans Bauer heeft hier trouwens een ander trukje voor. Ik weet niet hoe hij het doet, maar iedere keer als ‘Heb je even voor mij’ speelt begin ik spontaan te huilen.=(

Tot zover mijn visie, nu weer muziek maken!
 
Origineel geplaatst door Exzit
Ik wacht op een mechanische acoustiche synth.
Waarvan de OSC 's mechanisch zijn net als de LFO etc.

Je bedoelt een draaiorgel8o)

Maar zoals genoemt zal het misschien toch een Biosynth worden, er wordt al geexpirimenteerd met biochips (zoals in De Lift) en als ze dat uiteindelijk kunnen zal het uiteindelijk ook in synth´s worden gebruikt.
Zal een interface naar je synth wel een stuk makkelijker worden, jij denkt aan een geluid en je synth doet je direct na, alleen oppassen met een verkoudheid of griepje, anders maakt je synth vettere kuch geluiden dan jou en moet je met dat ding naar de dokter8o) .
 
Origineel geplaatst door Bammel
Mijn visie op de toekomst van synths en sounds:
De echte revolutie zal de user interface zijn. Bij digitale modulars zal het mogelijk worden een patch te programmeren met behulp van gedachtegolven. Je denkt aan een een geluid en de patch wordt gebouwd voor je. Fragmenten die niet te modelen zijn worden uit je gedachten gesampled. Gevaar is wel dat allerlei ruis wordt meegesampled zoals ‘ik moet nog tanken’ en zo, maar met een beetje filtering is dat wel weg te krijgen.
Ook wordt het mogelijk meerdere synths gelijktijdig te bespelen met gedachten. Handig voor live shows.
Ja maar dit gaat nog een stap te ver. Misschien dat het ooit zo ver komt, maar je weet zelf ook dat zoeits op dit moment technisch niet echt te realiseren is. Er zijn nog vele experimenten gaande met gedachtengolven enzo.

Een tussenstap zou eerst zijn, op een wiskundige manier je synth programmeren. Nu doe je alles met knopjes enzo, alles fijn afstellen. Maar zou het niets zijn om door middel van formules geluiden op te bouwen? Hoe denken jullie daar over?
 
Origineel geplaatst door DaRooT
Een tussenstap zou eerst zijn, op een wiskundige manier je synth programmeren. Nu doe je alles met knopjes enzo, alles fijn afstellen. Maar zou het niets zijn om door middel van formules geluiden op te bouwen? Hoe denken jullie daar over?

Hoe denk je dat een VA of physical modelling synth zijn (of haar?) geluid opbouwt? Met wiskundige formules :geslaagd: . Natuurlijk zijn die formules wel gediscretiseerd om ze in een digitaal apparaat uit te kunnen rekenen, maar dat moet sowieso.

Meestal kan je niet zelf bij die formules, omdat ze muzikaal niet zo veel zeggen en je er vrij veel nodig hebt om een enkel interessant instrument te definieren. Maar als je het graag wilt, kan je in Max/MPS en de nieuwste versie van Reaktor prima doen wat jij zegt.
 
Origineel geplaatst door richard2000
Je bedoelt een draaiorgel8o)

Maar zoals genoemt zal het misschien toch een Biosynth worden, er wordt al geexpirimenteerd met biochips (zoals in De Lift) en als ze dat uiteindelijk kunnen zal het uiteindelijk ook in synth´s worden gebruikt.
Zal een interface naar je synth wel een stuk makkelijker worden, jij denkt aan een geluid en je synth doet je direct na, alleen oppassen met een verkoudheid of griepje, anders maakt je synth vettere kuch geluiden dan jou en moet je met dat ding naar de dokter8o) .

hmmja..

mij lijkt een bio-feedback synth idd de volgende evolutie.. een synth die reageert op jou reactie en op zijn muzikale context.. Maar goed als t makkelijk was te realiseren wassie er al.. Sterker nog, ik vind t al teringmoeilijk om t te visualiseren :P

Misschien is dit t wel.. De spaanse gitaar heeft zich de afgelopen 100 jaar ook niet echt veel ontwikkeld.
 
Origineel geplaatst door shiftr
ook een analoge synth is een electronisch model van een aantal wiskundige stappen om een bepaalde golfvorm over te houden.

Een analoge synth gebruikt een aantal elementen die gezamenlijk de eigenschap hebben dat ze een bepaalde golfvorm tot gevolg hebben. Je kan de afzonderlijke eigenschappen van de onderdelen bij benadering modelleren met wiskundige modellen (anders hadden we geen VA synths). Maar je draait de wereld wel echt om door te zeggen dat een analoge synth een model van de wiskunde is. Dan zijn namelijk ook een piano, een triangel en een trompet mechanische modellen van een aantal wiskundige stappen om een bepaalde golfvorm over te houden. :confused:
 
klopt toch ook een beetje.. ieder instrument voldoet aan een bepaald model zodattie klinkt als instrument X. Als je t model verandert heb je een ander instrument..

Maak een gitaar maar es 1/3 van zn lengte.. dat is t een ukkelele hehe :P

En een triangel met een omtrek van 20 meter is nou ook niet echt meer een triangel geloof ik *D
 
Origineel geplaatst door ttdom
>> Welkom in de jaren '70!

erm..kdacht meer aan eeh..
stel je (met of zonder wiet..met gaat vaak ietsie overtuigender) luistert naar muziek en gaat je focussen op een bepaald instrument..dan hoor je de rest amper nog... conclusie: een vrij zuiver filter ge activeerd in je hoofd...
Wa dach je van unne wiet synth, 8o) , eentje die je wiet als instel-parameter verzameling geeft. Afhankelijk van aroma, dichtheid etc. kan de klankkleur be paald worden.

Wat ik graag in een toekommstige synth zou willen zien zijn mogelijkheden om zelf templates van parameters te kunnen samenstellen en userinterfaces meer te kunnen costumizen op groepering van buttons, draaiknoppen etc.
 
ik hoop in 2015 alle functies van cubase vst/32 een keer gebruikt te hebben .
het vloeitje fluiten onder de knie te hebben
en eindelijk die slag te pakken hebben met drummen .
de techniek is in volle gang , en er komt ongetwijfeld weer wat nieuws/beter uit .

maar vergeten we af en toe niet om muziek te maken ?
 
lekkere dooddoener..

:halleluja :stupid
 
Origineel geplaatst door Marijn
Een analoge synth gebruikt een aantal elementen die gezamenlijk de eigenschap hebben dat ze een bepaalde golfvorm tot gevolg hebben. Je kan de afzonderlijke eigenschappen van de onderdelen bij benadering modelleren met wiskundige modellen (anders hadden we geen VA synths). Maar je draait de wereld wel echt om door te zeggen dat een analoge synth een model van de wiskunde is. Dan zijn namelijk ook een piano, een triangel en een trompet mechanische modellen van een aantal wiskundige stappen om een bepaalde golfvorm over te houden. :confused:
Nou, klopt wel wat je zegt. Door de natuurkundige eigenschappen van de componenten worden doormiddel van spanningen de golfvormen gemaakt. Dit soort natuurkundige eigenschappen worden op een wiskundige manier gesimuleerd in de VA synths. Maar om die natuurkundige eiegnschappen van de analoge synths tot stand te brengen komen er ook wiskundige berekeningen bij kijken. Ik denk dat ie dat bedoelde met wiskundige formules :)
 
Mijn mening is dat mensen die met de huidige beschikbare synths geen degelijk geluid kunnen voortbrengen dat in 2015 met 100x de DSP kracht van nu nog steeds niet kunnen.

Ik denk dat tegen die tijd Physical Modelling gewoon niet meer te onderscheiden is van echt en dat digitaal niet meer onderdoet voor Analoog (moet toch kunnen in 10 jaar mensen?).

Feit blijft dat hoe analoog een synth klinkt nog steeds erg weinig toevoegd aan een daadwerkelijke productie. Het geheel aan geluiden en hoe deze geluiden op elkaar zijn afgestemd wel. Dan kun je zelfs een realtief slecht synthgeluid nog goed laten klinken.

DSP power zal zeker omhoog moeten om de nativ oplossing te kunnen bijbenen. Je ziet nu al dat de PC redelijk in de buurt gaat komen van DSP oplossingen kwa rekenkracht. DSP licht kwa klank zeker nog wel iets voor vind ik. Maar hoe lang nog?

USB/Firewire poorten voor patch management en editting zijn nog steeds een erg goed idee vind ik......Access voegt daar total integration aan toe.....Super voor de mensen die VST gebruiken maar mij doet het weinig....

Digi i/o zal zeker een standaard worden.....er gaan steeds meer mensen over naar digitale mixers. Vraag me alleen af hoe dit met analoge synths gaat straks.

Verder denk ik dat het geen goede zaak is om synths me duizenden patches te releasen. Een 100tal demo patches is leuk maar ga zelf maar eens lekker aan de slag!
 
Back
Top