Switchen van Mac naar PC / Windows

Ik zag links en rechts wat opmerkingen over te kleine interface elementen. Je kunt in Windows alles of alleen bepaalde programma's opschalen. Werkt niet overal perfect maar het is het proberen waard.
 
Hallo,
Ik ben nu een tijdje met Reaper aan het werken en dit valt heel goed mee.
Er is echter iets belangrijk waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb:
Ik heb een Motu Midi express 128 interface verbonden met mij computer. Daarmee heb ik een Vermona drummodule verbonden en de audio van mijn mengpaneel gaat via een audio interface naar mijn computer.
De bedoeling is dat ik deze audio kan opnemen.
In Reaper heb ik een pianoroll met een virtueel toetsenbord naast. Wanneer ik hierop klik, hoor ik de audio van de drummodule in mijn audiotrack.
Wanneer ik de tijdlijn echter laat spelen en de audiotrack in opname zet, wordt er echter niets opgenomen.
De midi interface geeft aan dat er noten ontvangen worden, maar de drummodule ontvangt niets.
Dat begrijp ik niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?
 
Update: het probleem met de 'lege' audio opname is opgelost. De noten van de midi track stonden op channel 10 terwijl dit 1 moest zijn. Je moet het maar weten. Wel ongeloofelijk dat je per noot een midi kanaal kan instellen.
 
Het is de moeite waard om voor reaper veel tutorials op youtube te gaan kijken. Reaper kan echt HEEEL veel, maar je moet wel net weten wat en hoe. Zoals ik al zei, beetje stijle leercurve :okdan:
 
Ja. Ik ben ondertussen voor 90% zeker dat het Reaper zal worden.
Vraag: Indien je in reaper een VST zoals die van D16 of zo installeert, kan je dan de verschillende parameters zoals cutoff, resonance, LFO rate, etc... automatiseren zoals in Logic?
 
Als je toch al overweegt om met PC hardware te gaan werken, dan is het een kleine moeite om OSX compatible componenten te kiezen. Het kost je maximaal twee dagen om een prima draaiende hackingtosh te bouwen. Zeker als je al wel eens een pc ontleed hebt.
Voor rond de 1250 er heb je een Quad core 4 GHZ, 32 GB RAM, 256 GB SSD (Systeemschijf) en 8GB R 480 Video. ....................
Die OSX86 community sites zijn zo groot en supportive dat je dat met wat investering van tijd prima voor elkaar kunt krijgen.
.....................................
Ik vind ook dat apple momenteel flink achterblijft in prijs/specs. 5 jaar geleden kocht ik een quad core I7 MBP voor 1750 euro nieuw. Die kost nu 1000 euro meer en is niet bijzonder veel sneller.
Hackingtosh is op die manier idd goed te doen.
De MBP van mijn zoon was weer eens stuk.... (3e keer, meerdere MBP's.. :stupid).. en de laatste data moesten "gered" worden en omdat ie encrypted was kon ik er me Linux niet bij en even geen andere Mac kort in de buurt. Had zo een Hackingtosh op toen mijn i5 2500 gebouwd.. zijn MBP schijf eraan.. herkend.. .wachtwoord intypen... en copyen maar...

Dus je zou ook een wat ouder Win systeem wat te verstoffen staan hier voor kunnen gebruiken, heb ik in emergency case wel wat achter de hand. Mijn i5 was uiteraard nog ene behoorlijk goede CPU, daar liep Siera super op..

Mijn zoon is nu "afgekickt" van MBP... (na 4 MBP's....) bruin kan het niet trekken, fotografie is geen vetpot... Het is een Asus Zenbook UX410 geworden met snelle SSD en zijn 2e HD (een SSD) als data schijf erbij gezet..... Van het verschil kon hij zijn kapotte smart phone vervangen en hield toen nog geld over tov een MBP aankoop.....
 
Back
Top