Een Prophet 5 van WineCountry...

equate

Ouwe rot
Lid sinds
12 januari 2002
Berichten
959
Locatie
Venlo
Hi there !

Een van mijn droom-synths is nog altijd een SCI Prophet 5.
Nu weet ik dat WineCountry Sequential gerestaureerde Prophet
5's verkoopt. Heeft iemand van jullie ooit zo'n P5 gekocht?

Zo ja, wat is de financiele schade :-) , en hoe wordt de synth dan bezorgd?

greetz,

equate
 
hiero, ook in nederland te krijgen...


Sequential Circuits Prophet5+MIDI,in prima staat.1500 euro.juno 60+jsq seq.400 euro.
hans Tel: 040-2450674
 
Ik heb al eens eerder gereageerd ivm P5 info.
Check even de sound on sound site voor P info.
Ik heb een 5 gehad met een vroege rev. De sound was helemaal
te gek, de instabiliteit minder. De laatste rev. (3.3 of zo) is een stuk beter alleen klinkt ie net niet zo lekker als de eerste rev.

Ik ben nog steeds helemaal weg van de P5, ik heb nu de vst plugin en die kan erg dicht in de buurt komen als je een goeie
kaart hebt. (converters, weinig latency)

greetz
midisys
 
Music House

Music House

Bij Music House in Utrecht staan momenteel zowel een Prophet 5 als een Prophet 10 (!!) te koop.
 
Verschillende Prophet-5 versies

Verschillende Prophet-5 versies

Er zijn een aantal verschillende versies van de Prophet-5 in omloop gebracht, te weten de Rev. 1 (serienummer 1 - 182), Rev. 2 (serienummer 183 - 1300), Rev. 3 (serienummer 1301 - 2469), Rev. 3.2 en Rev 3.3 (serienummers 2470 en hoger). De Rev. 1 en Rev. 2 hebben een ander geluid (meestal omschreven als vetter) dan de Rev. 3 varianten, omdat er SSM chips in plaats van CEM chips gebruikt werden in deze versies. De Rev. 1's en Rev. 2's zijn verder erg storingsgevoelig en daarom kun je deze profeten over het algemeen beter links laten liggen. Vanaf Rev. 3 zijn de Prophet's veel stabieler en Rev. 3.2 en 3.3 kunnen ook nog eens van MIDI en meer geheugenplaatsen worden voorzien. Dus als je een stabiele Prophet-5 met MIDI wilt hebben, neem dan een Rev. 3.2 of 3.3 met MIDI (kijk wel of dit erop zit, want standaard hoeft dit namelijk niet zo te zijn). Het zijn qua geluid erg interessante synths om mee te spelen (poly modulation: yummie!) en ze zien er ook nog eens erg mooi uit met dat strak gelakte walnoten hout (iets wat me een beetje tegenviel aan de Pro-One met z'n plasticerige behuizing en twee dunne houten zijschotjes. Okee, okee, het hout is wel echt integenstelling tot dat van een Mono/Poly of Juno-60 of zo). 8)
 
whine country levert liefdevolle kwaliteit; je hoeft je geen zorgen te maken daarover, maar door die fijne dollar (of fijne euro) ligt de prijs iets hoger dan wat je hier doorgaans ziet en dan krijg je ook nog de verzendkosten en vooral de btw (daar zou je iets op moeten vinden, dat kan wel......)
pas stond er weer een rev 3.3 te koop van de prophet v; zelf zou ik liever een eerdere versie kopen, met alle ongemakken van dien, die echt mooier schijnt te klinken. ipv de 3.3 heb ik d eneiging een prophet600 te kopen, ook leuk en een stuk goedkoper. maar eerlijk is eerlijk: ik heb geen van beide ooit gehoord.
 
Volgens mij is het weer redelijk aantrekkelijk geworden in de VS iets te kopen de dollar is behoorlijk gedaald, ik geloof dat ie op .95 euro zit ongeveer.
 
Back
Top