Smurfen Preset DX7: Ja, nee

mja kweenie hoor maar volgens mij neem jij weinig dingen serieus als ik een aantal van jouw'n threads bekijk...
ik denk dat men in het vervolg eerst 2x nadenkt om te antwoorden als je weer een vraag hebt...

dit smurfen geluid is opzich leuk maar het is niet iets dat je bewust hebt weten te creeren...
post de volgende keer maar eens een geluid dat je daadwerkelijk hebt weten te syntheseren met de tips uit die andere thread...
 
sub_formants-voweltable.png
dit is gewoon additieve synthese (3 cariers naast elkaar) met gelijk volume...
 
dit is gewoon additieve synthese (3 cariers naast elkaar) met gelijk volume...

Hoeft niet, het gaat er om dat onafhankelijk van de gespeelde toonhoogte op het keyboard het geluid deze resonantie pieken heeft... of je dat additief of met fm of voor mijn part op zijn jan boeren fluitjes doet maakt niet uit

ah, het idee wordt keurig uitgelegd in de synthwiki:

 
hij heeft geen formanten gemaakt, dit is gewoon het gevolg van spiegelen van frequenties...
de toon slaat terug naar beneden, Nyquist frequency...

dit zelfde 'effect' komt ook voor als je een geluid uit een rompler extreem omhoog zou transponeren
de sample rate zal dan te laag zijn voor de werkelijke freq die ie zou moeten genereren...
 
TJSA ZOU KUNNEN

ik heb zelf maar even de spectrogrammen gemaakt de rest moet analogman maar zelf lekker mee verder pielen. Het is hier veel te mooi weer voor :)
 

Attachments

  • AAAEEE.png
    AAAEEE.png
    14,4 KB · Bekeken: 57
TJSA ZOU KUNNEN
ZOU ik ook zeggen... als ik het niet zou weten TSJA :D

voorbeeldje van terugslag der frequenties:

00:00 - kaal, brass achtig geluidje door HPF met flink wat reso
00:24 - zelfde geluid alleen met digitizer op frequency (sampling rate redux)
00:48 - zelfde geluid met een iets andere HPF instelling

de pitch change van het geluid komt hoofdzakelijk tot stand door de LPF envelope...
de digitize mogelijkheid op zowel de amp als freq is destijds (eind 2007) ook bewust toegevoegt op de TGO6 VSTi voor dit doeleinde...

 

Attachments

  • 6 - JAAAAH.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 56
  • ___TGO6.gif
    ___TGO6.gif
    99,1 KB · Bekeken: 67
ZOU ik ook zeggen... als ik het niet zou weten TSJA :D

voorbeeldje van terugslag der frequenties:

00:00 - kaal, brass achtig geluidje door HPF met flink wat reso
00:24 - zelfde geluid alleen met digitizer op frequency (sampling rate redux)
00:48 - zelfde geluid met een iets andere HPF instelling

de pitch change van het geluid komt hoofdzakelijk tot stand door de LPF envelope...
de digitize mogelijkheid op zowel de amp als freq is destijds (eind 2007) ook bewust toegevoegt op de TGO6 VSTi voor dit doeleinde...


hehe lol,

een smurf met keelpijn!!8D
 
Back
Top