Ervaringen Virus TI

Afijn...ik zit al een tijd gewoon met 2.7 te werken en dat werkt allemaal prima...kan 3 usb sporen gebruiken en heb regelmatig flink aantal sounds in gebruik...

Wou ik ff kwijt,anders lijkt het of ie bij niemand normaal werkt :D


Precies. Ik ben ook gewoon weer terug gegaan naar 2.7. Werkt prima.

De nieuwe features van 3.0 mis ik niet echt en ik vind de "oude" Viruscontrol er een stuk prettiger uit zien...
 
Precies. Ik ben ook gewoon weer terug gegaan naar 2.7. Werkt prima.

De nieuwe features van 3.0 mis ik niet echt en ik vind de "oude" Viruscontrol er een stuk prettiger uit zien...

Kunnen jullie vertellen hoeveel sounds jullie gebruiken?
en hoeveel stemmen per sound?

Met flinke patches vind ik het zelf wat tegenvallen, sterker nog, ik denk dat m'n virus c soms beter presteerde als m'n ti.
 
Is het ook niet zo dat je met OS3 meer stemmen mogelijk zijn?
(weet in ieder geval dat de performance van OS2 naar 3,.. 25 % meer is..)

Ik zit nu op OS3 beta 0.12, en draai zonder problemen nu 4 parts, 3 out over USB.
(en ook nog de ti als geluidskaart)
 
Laatst gewijzigd:
Dat is echt de grootste onzin, Virus controll is een van de betere plugins en ik heb met m'n TI uberhaupt geen hardwarematige problemen. net zoals bij alle andere DAW applicaties is performance erg afhankelijk van PC configuratie.

Ik zeg ook niet dat het een hardware probleem is. Qua software en systeem configuratie voldeed
ik aan de requirements (en velen met mij).
 
Laatst gewijzigd:
Kunnen jullie vertellen hoeveel sounds jullie gebruiken?
en hoeveel stemmen per sound?

Met flinke patches vind ik het zelf wat tegenvallen, sterker nog, ik denk dat m'n virus c soms beter presteerde als m'n ti.

Je moet dan ook niet vergeten dat de featureset van een Ti behoorlijk verder gaat dan die van een C.

Ik gebruik overigens doorgaans niet meer dan 2 parts.
 
Kunnen jullie vertellen hoeveel sounds jullie gebruiken?
en hoeveel stemmen per sound?

Met flinke patches vind ik het zelf wat tegenvallen, sterker nog, ik denk dat m'n virus c soms beter presteerde als m'n ti.

Dat ligt er aan...ik heb tracks waarin ik 5 of 6 parts gebruik,sommigen met flinke unison...maar ik gebruik zelden veel stemmen tegelijk...en ik gebruik zowiezo z'n eigen fx zelden...

Hij gaat wel haperen als je drukke melodieën gaat spelen met geluiden met veel unison en lange decay...maar dat doet elke synth...wat dat betreft presteert ie beter dan m'n Andromeda :D

Maar wat ik bedoel te zeggen is dit : het lijkt net of de TI niet goed werkt als je dit topic zo leest,maar in de praktijk werkt ie gewoon prima...sterker nog : ik vind het een superbak,de meest uitgebreide en gebruiksvriendelijke synth die er is...punt.
 
Kunnen jullie vertellen hoeveel sounds jullie gebruiken?
en hoeveel stemmen per sound?

Met flinke patches vind ik het zelf wat tegenvallen, sterker nog, ik denk dat m'n virus c soms beter presteerde als m'n ti.

OK, als ik 3 usb outs gebruik en 16 parts met vette Hypersaw-leads en pads gaat het ook niet goed. Dan krijg ik tikjes, gekraak en geluiden die wegvallen. Maar 5 of 6 parts gaat meestal prima, en echte zware stemmenvreters sample ik gewoon...

Ik heb wel een aparte usb-kaart aangeschaft en gebruik meestal maar 1 of 2 usb outs.
 
Kunnen jullie vertellen hoeveel sounds jullie gebruiken?
en hoeveel stemmen per sound?

Met flinke patches vind ik het zelf wat tegenvallen, sterker nog, ik denk dat m'n virus c soms beter presteerde als m'n ti.

ik zit bij de meeste tracks op 6 tot 10 patches tegelijk uit de TI.
Dat draait prima. Uiteraard hou ik wel rekening met de patch keuze om zoveel parts te halen. Maar in de praktijk slaat het ook nergens op, om 10 padjes met full unison, full fx en complexity op full te gebruiken. Dan blijft er niets over van je track.

Het slimste om te doen is denk ik:
1 part die veel dsp power gebruikt voor het dragen van je track
de rest van de parts wat simpeler sounds (minder zware belasting voor je dsp) om je track te vullen.

Hou ook rekening met de architectuur van de TI
Alle even parts gaan naar DSP 1
alle oneven parts gaan naar DSP2

Dus stel je wilt 2 zware padjes gebruiken.
Als je die nu op kanaal 1 en 3 zet dan moet dsp1 beide padjes afhandelen waardoor deze al snel aan zijn max zit (lange release tijden voor padjes en zo)

zet je nu die 2 zware padjes op kanaal 1 en 2, dan worden pad 1 door DSP processor 1 afgehandeld, en pad 2 door DSP PRocessor 2.

Gevolg is dus dat je op die manier dus veel meer parts uit je TI haalt dan maar gewoon wat doen, als je op die manier de patches gaat toewijzen.

Simpel , maar MEGA-effectief!
 
Hou ook rekening met de architectuur van de TI
Alle even parts gaan naar DSP 1
alle oneven parts gaan naar DSP2

Simpel , maar MEGA-effectief![/QUOTE]

Deze kende ik al van je ;-) maar nogmaals bedankt, vast ook handig voor andere nieuwe virus gebruikers. :halleluja
 
Thanks verder Quifster, Dione en Wardo.

6 parts dus.. op m'n c had ik toch vaak wel 10 draaien. zonder echt grote problemen. het zal dus komen door die patches en dus moet ik er maar niet van die moeilijke sounds in patchen :)
 
Is het ook niet zo dat je met OS3 meer stemmen mogelijk zijn?
(weet in ieder geval dat de performance van OS2 naar 3,.. 25 % meer is..)

Ik zit nu op OS3 beta 0.12, en draai zonder problemen nu 4 parts, 3 out over USB.
(en ook nog de ti als geluidskaart)

Dat is alleen als je TI2 hardware hebt. niet als je dat os gebruikt.
Ik merk wel dat het iets geoptimaliseerd is, maar volgens mij heeft de TI2 snellere dsp's
 
Je moet dan ook niet vergeten dat de featureset van een Ti behoorlijk verder gaat dan die van een C.

Ik gebruik overigens doorgaans niet meer dan 2 parts.

Klopt, vandaar dat ik die 10 parts niet meer haal ... toch maar een snow erbij hehe
 
Thanks verder Quifster, Dione en Wardo.

6 parts dus.. op m'n c had ik toch vaak wel 10 draaien. zonder echt grote problemen. het zal dus komen door die patches en dus moet ik er maar niet van die moeilijke sounds in patchen :)

Dus jij hebt in een track 10 parts tegelijk spelen ? Waarom ? ;)
 
Dus jij hebt in een track 10 parts tegelijk spelen ? Waarom ? ;)

Met de c kon dat wel. soms miste je wel eens een noot, maar dan veranderde ik meestal de preset: bijv geen unison of geen 3rd osc. Met ti lukt me dat niet vaak door de "vette cpu-vreet" presets.

Verder laat ik de virus veel doen omdat het mijn workhorse is en daarbij ook nog eens verdomd goed klinkt.
 
hmm cool, ff meepakken maar....

wat een bult presets zitten bij die bak, veel te veel man, eens kijke of ik alle kuttige weg kan flikkeren......
 
Ik zou even wachten met updaten. Ik heb het net gedaan, en kan mij Virus (Polar) niet meer gebruiken. De display zegt: "EASY CONFIG" en als ik aan knoppen draai geeft ie geluid en zegt de display "Remote " en dan een waarde. Ook zonder USB kabel.
 
Back
Top