Leuke Synth + Poll

Leuke Synth + Poll

  • K-Station [url]www.novationmusic.com[/url]

    Stemmen: 20 38,5%
  • Evolver [url]www.davesmithinstruments.com[/url]

    Stemmen: 12 23,1%
  • Microkorg [url]www.vintageinstruments.com[/url] (kijk bij Korg)

    Stemmen: 10 19,2%
  • Andere synth (vermeld wel in eigen post)

    Stemmen: 10 19,2%

  • Totaal aantal stemmers
    52

Rubenes

Gebruik standaard
Lid sinds
14 december 2003
Berichten
501
Ik zoek een leuke, goedkope synth om te kunnen spelen. Hij moet niet te simpel zijn, maar ook niet te duur (ik heb 200 euro). Wie kan mij een leuke synth aanraden?

Groeten,
Rubenes

P.S.: Weet iemand waar je synth's kan kopen in Belgie? (behalve ebay.be dan ;) )
 
Re: Leuke synth

Re: Leuke synth

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik zoek een leuke, goedkope synth om te kunnen spelen. Hij moet niet te simpel zijn, maar ook niet te duur (ik heb 200 euro). Wie kan mij een leuke synth aanraden?

Voor 200 euro krijg je niet echt veel. Misschien als je mazzel hebt een 2ehands Roland Alpha Juno 2 of een JX8p, of met een beetje geluk een Yamaha SY-35/SY-22 of een DX-21. Let wel, da's 1 synth met verder nog niks erbij.

P.S.: Weet iemand waar je synth's kan kopen in Belgie? (behalve ebay.be dan ;) )
Probeer 't eens bij de oosterburen, zoals www.thomann.de of www.musicstore.com. Er is dan ook nog www.piens.be maar gezien de staat van je budget zou ik niet meer voor nieuw gaan.
 
Wel iets duurder,maarrrr....

Is de MicroKorg niets voor jou mischien ?
€ 399,- (even uit m'n hoofd)

GrtZz..
 
2e hands JX8P gaat voor ca. 200 euro. Een AX73 moet ook nog wel lukken. Zijn toetsen niet essentieel, kijk dan eens naar een AN200 of DX200: grooveboxen van Yamaha. Ga je voor nieuw, dan kom je inderdaad bij de K-Station (379,-) of de MicroKorg (de eerder genoemde 399,-). Beide synths zijn ook 2e hands te koop voor rond de 300 euro.

Verkrijgbaarheid: als je 2e hands koopt kun je gewoon een verkoper in Belgie uitzoeken. Of je laat je aankoop (verzekerd) opsturen, al dan niet onder rembours.

Tip: kijk eens op www.vintagesynth.org of op www.sonicstate.com/synth voor een heleboel leuke synths... of even zoeken op dit forum, wil ook wel helpen.
 
Een Yamaha sy22/35 moet zeker te doen zijn. Het zijn leuke synths en ze hebben ook nog wat simpele effecten aan boord (delay, reverb, distortion)
 
Wellicht is een Yamaha CS1x of CS2x een leuke 2e hands oplossing om mee te beginnen. Ze worden ook vaak 2e hands aangeboden.
 
wat voor geluid wil je?

een akai ax-73 kan ik aanraden voor snerpende vette sounds, maar eeh ik weennie wat je wil
 
gaat het je op het synthetiseren of wil je muziek maken? Wil je een piano, orgel, electrische piano, gitaar geluid of wil je echte synthesizer geluiden maken? Een echte synth synthesizer voor rond de200 euro is bijvoorbeeld de novation bassstation keys. Deze is monofoon en heeft maar 2 octaven. Als je een accoordje wilt kunnen aanslaan en je wilt ook nog een beetje als een piano klinken dan zijn er wel tweedehands romplers te koop voor 200,- Zoals een korg M1, een kawai K4, roland d serie. Mischien een goed idee om aan te geven wat je in een synth zoekt.
kijk ook eens op www.tweedehands.be
 
Wat wil je er mee doen / maken? Wat voor synthese? (virtueel) analoog, fm, samples?

En over de synthshops daar heb je toch google.be voor? Zelf een beetje meer moeite doen kan geen kwaad... :frons:
 
Laatst gewijzigd:
de DX7 is hardstikke leuk, is jarenlang de best verkopende synthesizer geweest, maar het is wel een hele moeilijke synthesizer. En hij ruist :) En ik denk ook niet meteen aan een DX7 bij trance en hiphop enzo.

ik raad je aan om nog even verder te kijken.
 
Origineel geplaatst door Rubenes
Ik wil graag een FM synth die electronic geluiden maakt, zoals trance,hiphop en zo.
:erm: :confused:

Nu heb ik een tweedehands DX7 met CX5M muziek computer en allemaal dingen gevonden http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21776&item=3780944646&rd=1. Zou dit goed zijn? Ook heb ik op vintagesynth.org gekeken met de Synth Finder en die raade de DX7 aan.
Een DX7 is voor de beginner een heerlijke nachtmerrie om te programmeren, en je krijgt er niks trance-achtigs uit. Probeer dan liever een DX200 te scoren, daar zit een DX-7 in (tja, geen toetsen, maar je kunt niet alles hebben).
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
Ik wil graag een FM synth die electronic geluiden maakt, zoals trance,hiphop en zo. Nu heb ik een tweedehands DX7 met CX5M muziek computer en allemaal dingen gevonden http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21776&item=3780944646&rd=1. Zou dit goed zijn? Ook heb ik op vintagesynth.org gekeken met de Synth Finder en die raade de DX7 aan.

Staar je niet blind op die synthfinder. Die geeft bij elke mogelijke combinatie van wensen voor een digitale synth een DX variant terug. Heb je weleens iets met FM synthese geprobeerd?
 
koop inderdaad een bassstation :okdan: dan heb je een synthje waar je iets van kunt leren en waar je later een hoop dolle dingen mee kunt doen. Doe hem daarna nooit meer weg! Ik gebruik hem zelfs als masterkeyboardje en dat ie maar 2 oktaven aan toetsen heeft is geen probleem want ik kan toch niet spelen (en waarvoor zijn die transpose knoppen?).

FM voor hiphop? Ik weet niet waarom iedereen daar over begint; Voor hiphop gebruik je een sampler. Een FM synth is gewoon niet leuk om mee te spelen en je kunt zo'n ding doodeenvoudig door een computer vervangen. Er zijn genoeg gratis VSTi's die op FM gebaseerd zijn. Als je persee hardware FM wilt neem dan inderdaad een DX200 omdat die nog een sequencer en redelijk ontspannen programmeermogelijkheden biedt.
 
Ik heb nog wel een sy 35 te koop. € 140,- issie van jou :engel:
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Heb je weleens iets met FM synthese geprobeerd?
Ja, mijn vriend heeft een DX27S. Maakt wel best leuk geluid.


P.S: Ik heb ondertussen al een Bassstation gevonden en een CS1X. Bedankt!
 
Laatst gewijzigd:
En wat is het geworden... niks! Nu mijn ouders weten dat er gratis oplossingen bestaan krijg ik geen. :(

Maar zo een oude mooie synth heeft toch iets meer dan die virtuele computerkrengen...
 
mogelijkheid om je ouders te overtuigen door voor iets goedkoops met toetsen te kiezen en dan ook daarbij muziekschool of zo te doen?

in dat geval: fm beest dat je met pc edit (vergemakkelijkt het klooien) en geeft goeie pianoklanken,
wat goed is voor de les

verder... een poly800 (ben er gek van)
een alpha juno,
cs1x
dxje

kunt het eens proberen he, maar ik vind dat je dan ook moet doorzetten en dus die lessen nemen
en zo, kun je veel plezier aan beleven, ook later!

:)

succes!
 
Ik volg al lessen. Maar het probleem is dat mijn vader die dingen NIEUW wil kopen, en ik zit hem te overtuigen dat die dingen 1000€ nieuw kosten.

Nou ja, die dingen zijn zo goedkoop tweedehands (voor wat een synth biedt dan vind ik ;) dat ik er misschien zelfs twee kan kopen.

Ik heb dus besloten om een BassStation in rack vorm en een DX7 te kopen. Goede keus?

P.S: Ik vind dat het helemaal niet klooien is met een DX synth. Kwestie van 2 knoppen induwen en een schuifje bewegen. Waarom vinden jullie dat?
 
Back
Top