Nieuwe synths van ACCESS

Origineel geplaatst door olafmol
er is ergens een bericht geweest en weer weggehaald...volgens mij kwam het erop neer dat de nieuwe access synths via een software front-end totale integratie als plugin met een VST-host krijgen..of zoiets ;)
dus dat zou betekenen dat de plaatjes hierboven de plugin front-end zouden zijn...

De nieuwe Access-synths zijn nog steeds standalone synths en dus geen kale plugin frontends. Wel kunnen ze volledig geintegreerd worden met een VST host op een PC. Voor Cubase is de Access Virus TI dan een gewone VST synth, en je kunt dan ook als in een normale softsynth gewoon op je PC banken opslaan. Als je een Cubase project met daarin de Virus TI VST laadt, is de hardware synth dus ogenblikkelijk klaar met de juiste patches en instellingen. De audio en MIDI kunnen volledig via de USB(2)-kabel lopen en alles is samplesynchroon.

Als je het VST-gedeelte niet wil gebruiken, heb je nog altijd de gewone MIDI en audio-aansluitingen. Als extraatje is er dan wel een 24-bit SPDIF-interface zodat je audio ruisvrij in andere digitale hardware kunt krijgen.

Dit is echt een heel goed uitgedacht produkt!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Saskija
De nieuwe Access-synths zijn nog steeds standalone synths en dus geen kale plugin frontends. Wel kunnen ze volledig geintegreerd worden met een VST host op een PC. Voor Cubase is de Access Virus TI dan een gewone VST synth, en je kunt dan ook als in een normale softsynth gewoon op je PC banken opslaan. Als je een Cubase project met daarin de Virus TI VST laadt, is de hardware synth dus ogenblikkelijk klaar met de juiste patches en instellingen. De audio en MIDI kunnen volledig via de USB(2)-kabel lopen en alles is samplesynchroon.

Als je het VST-gedeelte niet wil gebruiken, heb je nog altijd de gewone MIDI en audio-aansluitingen. Als extraatje is er dan wel een 24-bit SPDIF-interface zodat je audio ruisvrij in andere digitale hardware kunt krijgen.

Dit is echt een heel goed uitgebracht produkt!


die gasten van access zijn slim omdat ze niet zoals bij bv quasimidi of waldorf steeds allerlei nieuwe "revolutionaire" dingen op de markt brengen, maar gewoon rustig door-evolueren op hun succesvolle concept....
 
Tsja allemaal leuk en aardig maar die prijs van 2350 is best wel fors. Nou ja da's ook bijna de prijs van een IndigoII.

Enige wat ik mis (en hij is al zo op en top volledig) is een host progje voor het apparaat dat hij via Rewire in Reason te gebruiken is. Zodat alle trance gasten zich helemaal hyper kunnen saw'en met hun nieuwe Polar.

Doet me zwaar denken aan de X-station overigens. Alleen zijn ze hier op alle fronten doorgegaan.

Wat ik me dan ook zwaar afvraag hoe dat dan zit met die USB2 aansluiting en ASIO drivers. Wordt tijd dat Steinberg toch maar eens met ASIO drivers gaan komen die meerdere interfaces aankunnen.
Dan heeft het audio unit concept van de Apple's toch een heel groot voordeel.
 
Origineel geplaatst door fuse

Enige wat ik mis (en hij is al zo op en top volledig) is een host progje voor het apparaat dat hij via Rewire in Reason te gebruiken is. Zodat alle trance gasten zich helemaal hyper kunnen saw'en met hun nieuwe Polar.

Reason is alleen maar een ReWire-slave, geen ReWire-host..
 
ik verw8 dat de prijs nog wel wat lager zou komen te liggen. Dat is wel vaker het geval...

Die frosted edition is echt een van de mooiste en vetste bakken die ik heb gezien...
9 osc. voor een supersaw met nog 9 subs? 18 stuks voor 1 noot... Trancebak op en top ;)
 
wat nou trancebak :( die hypersaw is totally dedicated om de ziekste hardcorescheurgeluiden
te gaan produceren die deze wereld ooit heeft gehoord }:|





:D
 
op een serieuze noot, ik ben wel benieuwd hoe goed dit systeem van sampleaccurate latencyloos audiotransfer naar je
sequencer systeem gaat werken.... eerst ff goed uittesten lijkt me

maar als ze het kunstje hebben geflikt dan niks anders dan zwaar :halleluja restecpa! ;)
 
Hier zijn nog wat plaatjes...
 

Attachments

  • virus_ti_desktop.jpg
    virus_ti_desktop.jpg
    85,8 KB · Bekeken: 45
Origineel geplaatst door endonyx
op een serieuze noot, ik ben wel benieuwd hoe goed dit systeem van sampleaccurate latencyloos audiotransfer naar je
sequencer systeem gaat werken.... eerst ff goed uittesten lijkt me

maar als ze het kunstje hebben geflikt dan niks anders dan zwaar :halleluja restecpa! ;)

Een paar kanalen 24/192 audio + MIDI + andere controllerdata ga je echt niet redden met USB.
 
usb 2

usb 2

Origineel geplaatst door Saskija
USB2 is daar anders snel genoeg voor.

ja en USB 2 is wel 480 mbps
en USB 1 12 mbps

Havelock
 
Origineel geplaatst door endonyx
wat nou trancebak :( die hypersaw is totally dedicated om de ziekste hardcorescheurgeluiden
te gaan produceren die deze wereld ooit heeft gehoord }:|

Jij altijd met je hardcore geluiden. Maak es fatsoenlijke muziek man! :biertje:
 
ik maak ook fatsoenlijke muziek :
hardcore!



:luv:
 
Origineel geplaatst door Saskija
USB2 is daar anders snel genoeg voor.

In theorie wel ja. Maar als er een hoop gebeurt op zo'n USB kabel en er moeten allerlei timing kritische gegevens overheen, dan vermoed ik dat MIDI en andere controller data toch op het tweede plan komt te staan omdat dat toch niet zo lelijk klinkt als krakende audio.
 
Origineel geplaatst door bikkel
In theorie wel ja. Maar als er een hoop gebeurt op zo'n USB kabel en er moeten allerlei timing kritische gegevens overheen, dan vermoed ik dat MIDI en andere controller data toch op het tweede plan komt te staan omdat dat toch niet zo lelijk klinkt als krakende audio.

Nah, de novation X-station gooit ook audio en midi over zo'n kabel en dat is echt geen probleem!

Als je heel veel andere USB2 apparaten of dezelfde hib gebruikt (of een USB1 apparaat aansluit) dan kun je eventueel problemen krijgen maar dit valt echt allemaal reuze mee.

Geen paniek zaaien voor het product uit is lijkt me wel handig....Access kan dit net zo goed heel erg goed geimplementeerd hebben!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Nah, de novation X-station gooit ook audio en midi over zo'n kabel en dat is echt geen probleem!

Bij mij dus wel. Tenminste m'n laptop vind het niet prettig. Heb m'n systeempje dus netjes getweaked en drivers updates en de hele kolerezooi gefixed maar het werkt alleen als je heel strikt een aantal stappen volgt. Ben bang dat ik een PCMCIA USB kaartje moet proberen om te kijken of dat wel goed werkt zonder dat je moeilijk hoeft te doen.

Dus voor de dames en heren die dit apparaat willen scoren vraag ik me serieus af of de 1.0 versie drivers wel goed werken. Misschien iets te zwartkijkerig maar ik heb het nooit zo op 1.0 drivers in het algemeen.
 
Back
Top