Level 42 synth

Galaxy

Ingeburgerd
Lid sinds
5 april 2011
Berichten
25
Welke synth kan ik het beste aanschaffen voor een Level 42 coverband?

Ik twijfel tussen de:

Yamaha MOX 6
Roland Juno GI
Korg M50 - 61

Alvast bedankt voor het advies....
 
Van de 3 zou mijn keuze de Yamaha MOX 6 zijn. Probeer ze allemaal uit en probeer de sounds te vinden die je nodig hebt, de synth waarmee je dat het snelste voor elkaar krijgt is dan de beste keuze dan.

Je zou ook kunnen kijken naar een 2de hands Korg M3 (61 of 73 keys) met radias board, dan heb je ook nog een sampler en een analog modelling synthje .. dan lukt het zeker! Zal rond hetzelfde bedrag liggen en klinkt naar mijn mening beter dan een korg M50 (is downsized M3).

Succes met kiezen en testen in elk geval!
 
+1 voor die 2e hands Korg M3...en van het lijstje die je opnoemt qua sounds MOX 6, qua programmeren/sound de M50
 
Die stabs, brasses, DX piano's etc, waar Lindup idd een DX7, P05, etc, voor gebruikte haal je ook heus wel uit al de nieuwe Korg-Yamaha-Roland all round bakken. De grootste zorg is, voor mij althans wel, die toch best wel pittige arrangementen live eruit knallen.. Succes!
 
Korg kronos,, deze is trouwens compatibel met de dx7
 
als je een van die drie nou als upper synth neemt (bv juno, voor de lindup - prophet - brass sounds) en een van die 2de hands vintage Yamaha Kx76's controllers die op MP en SF staan eronder, met midi naar je juno, dan heb je ook qua looks een lindup set en kan je gemakkelijker meerdere partijen / sounds aan. Ik kom zeker kijken ;) helemaal als de basist een jaydee of een status met trace elliot stack heeft voor de sound ;) ps als je een kronos kan betalen, koop dan een prophet 5 en een emulator II. beetje sjouwen, maar geeft een mega kick, en zal wel door de zaal, mix etc knallen.
 
Waarom niet gewoon een goede sampler? of workstation zoals de motif XF6. Beter dan al die zware vintage gear meeslepen, en is ook zonde!
 
Of een KX88 met een M1 erbij op een Apex...

mike1.jpg

Voor de sound zou ik voor een DX7 gaan. In ieder geval wel met de benodigde kabels erbij!

Ik doe geen van deze drie weg, maar als je interesse in een KX76 hebt PM dan maar!
 
neem ipv een dx7 dan een SY77 dan heb je naast de 6op DX7 sounds (compatible) ook de lekkere brass sounds bij je..die Lindup gebruikt.

kijk maar ff op :

waar die met zn sy77 blaast. sampler erbij aan de KX76 van the Jaw ;) voor de dikke blazers als je die niet in je band hebt. kx88 is veeeel te zwaaaar
 
Nog een vraag voor de TS, wat heb je al en wat is je budget?

Als je naar de huidige setup van Mike Lindup kijkt zie je alvast een SCI P5 en een Rhodes (met een paar effectpedalen), Roland RD 700 en een Nordlead (2/3 of wave kon het niet exact zien).

Als ik 1 bak zelf zou mogen gebruiken en niet meer een korg m3 of yamaha S 90 es. Deze bakken kunnen allebei lekker splitten en sounds layeren en zijn redelijk gebruiksvriendelijk en voor de sounds dan natuurlijk.

Daarnaast spelen ze live nu ook nog met een echte blazersectie, hebben jullie die ook?

Maar idd, so de tering .. wat een heavy arrangementen .. lekker fusion! Het was natuurlijk ook eerst een fusionband voordat ze poppy gingen.



 
En ik spot ook nog een MPC .. dus er zullen net als vroeger wel wat backingtrackjes meedraaien.
In the old day a yamaha SQ sequencer.
 
Nee, dat wist ik .. weet wel dat die solo bij 5:12 echt lekker meegescat is :-)

 
Dat is dan de oude 'originele' drummer die ergens in 1994 uit de band was gestapt omdat hij niet meer met loops wou werken??
Beetje offtopic maar nog steeds level 42 toch .. maar in elk geval aan de TS succes met je keuze voor een synth!
 
Weet je btw dat hun drummer een waanzinnige toetsenman/pianist is?
Nee, maar hij was vast beter dan de toetsenman. Die overigens wel een goede kopstem had.
 
Back
Top