kurzweil vraagje

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
bij de k2600 of k2661, is de sampler nodig om live mode (processen van externe signalen te kunnen gebruiken) voor de analoge ingangen is dit in ieder geval mogelijk, maar ik weet niet of het voor de digitale ingangen ook nodig is .. zou je dan in principe gewoon met een kabeltje van de digital out van de rme fireface direct naar de digital ins van de kurzweil kunnen, zonder dat je uitbreidingen kan kopen?
 
Een maat van mij heeft een K2661,het enige wat ik weet is dat de Kurzweil alleen maar Master qua "wordclock" kan zijn en dat de freq fixed is op 48 Khz.
Ik denk persoonlijk dat de wordclock van een RME beter is en zou dus niet vlug de Kurzweil als Master gebruiken in een digitale setup.
Ook denk ik dat je alleen via de spdif ingang de live mode kan gebruiken,niet via adat,maar ik kan me hierin vergissen :-)
 
euh ronny, dit snap ik niet zo goed.. mijn vraag is gewoon of je de livemode (dus processen externe signalen) kan gebruiken zonder dat je de sample optie hoeft te kopen.

dit zijn specs (zonder uitbreiding van de kurzie) :8 channels of 24-bit ADAT input and output (or 2 channles of AES/EBU or S/PDIF output)

==>> dus ??
 
Livemode zonder sample-optie gaat niet. Livemode maakt juist gebruik van de sampler, want hij moet het signaal in een geheugen zetten om het te kunnen bewerken. Bijvoorbeeld om pitchbend op vocalen toe te passen. Livemode gaat verder dan het bewerken van een extern signaal met de interne effectprocessor. Dit is wat ik er nog van weet. Ik heb de Kurzweilen weg gedaan om o.a. de reden die Ronny noemt, met dien verstande dat 44.1 kHz bij 2500 en 2600 wel mogelijk is (in tegenstelling tot de Oasys!).
 
Ik heb een K2600XS en ik heb hem wel geslaved in mijn setup. Daar heb ik namelijk een DMTI voor aangeschaft. De Kurz stuurt zijn digitale signaal via KDS naar de DMTI en vanaf daar digitaal (adat) door naar mijn geluidskaart. De DMTI is wel te slaven.

Handig dingetje die DMTI. Ook als standalone format converter te gebruiken.
 
OJS, Wat moet je dus als extra opties kopen? moet je de sample optie dus kopen of niet?
 
All I/O can be routed through KDFX including 8 outputs and 8 inputs from the ADAT digital I/O or analog sampling I/O.

==> impliceert dat dat je de sampling optie niet nodig hebt?
 
Back
Top