MPC X besteld of ontvangen?

vanballen

Vanderbalman
Lid sinds
18 Maart 2009
Berichten
1.296
Locatie
Noord NL
Zijn er al mensen in NL die de MPC X hebben besteld of ontvangen?

Er is nogal wat buzz over de MPC X en wanneer hij er is. Eindelijk zijn er wat mensen op de wereld die hem daadwerkelijk hebben ontvangen (anders dan de ambassadeurs die hem al eerder kregen).. De verwachtte leverdata op alle websites lopen sterk uiteen. Ook in Nederland geeft niemand echt duidelijkheid.

Ben benieuwd hoe het staat met de pre orders in Nederland en wanneer mensen ze ontvangen. In Amerika worden ze nu uitgeleverd, maar hebben ze minder dan het aantal pre orders.. Veel mensen die al hadden besteld in januari krijgen hem nu pas. Volgende lichting in Amerika schijnt pas weer september te komen..

Dus heb je een pre order geplaatst van de MPC X, laat het hier even weten, misschien krijgen we een idee over de termijnen in Nederland. . Of heb je hem al ontvangen (kan alleen vanuit het buitenland geweest zijn denk ik), plaats dan even wanneer je bestelde en wanneer je hem hebt ontvangen..

Even wat informatie die ik heb opgezocht/te horen heb gekregen:

  • Ik heb een pre Order geplaatst in mei, winkel (Key Music) geeft aan begin augustus leveren en dat die van mij ook in de eerste levering zit (dus ze hebben genoeg voor de pre orders)
  • Music Store Duitsland zegt dat ze binnenkomen op 30 juli
  • Bax zegt dat ze binnen 4 weken binnenkomen
  • Tonecontrol zegt nog 21 werkdagen
  • Thoman zegt 18 augustus


In het buitenland loopt het nog verder uiteen allemaal. Ben dus erg benieuwd of er hier op het forum ook mensen zijn die er op zitten te wachten!
 
Ik heb 'm ge-pre-ordered op 17 maart. Ik geloof dat Akai aangegeven heeft dat in de 3e week van augustus de X ook in Europa geleverd gaat worden. De winkel data zeggen helaas niks, die zijn al zo vaak bijgesteld...=(
 
Bedankt voor je reactie SB.. winkeldata zeggen idd weinig.. maar bijvoorbeeld Key Music heb ik er meermaals over gesproken..en music store zegt dat ze reeds onderweg zijn en echt op 30 juli binnenkomen los van de website heb ik ze gebeld hierover..

Sinds enkele dagen zie ik toch op meerdere plekken in Europa dat de data zijn bijgesteld maar allemaal rond eind juli begin augustus.. Akai zegt vrij weinig.. maar hebben t idd een keer gehad over medio augustus..

Duimen dus dat ie er bijna is!
 
Inderdaad duimen, ja... Gelukkig heb ik er geen haast mee, maar als je er echt op zit te wachten kan ik me voorstellen dat het vervelend begint te worden. Dit was trouwens het stukje info van het MPC Forum:
Talked to Akai. They admitted there is no EU stock for X yet.
Andy Mac says they're waiting shipping for X on 2nd week of August, and shop date hopefully a week after that.
Ik ben in ieder geval blij dat ik toch al in maart heb toegehapt. Ik heb 'm nog kunnen bestellen voor de initiële prijs met extra korting, dus zo'n 1625 euro. De 2200 euro die ze er nu voor vragen vind ik toch wat te gortig.
 
Ja heb t gelezen op t mpc forum.. hou ik ook angstvallig in de gaten haha.. mooie prijs waarvoor jij m hebt.. ik heb ook deels mazzel gehad.. prijs was ongeveer 3 weken 1899 ipv 2199.. heb m precies in die weken besteld..
 
Er zijn nu meerdere winkels in het buitenland en in Nederland die telefonisch hebben aangegeven dat ze op 31 juli 2017 een aantal zullen ontvangen.. Dit zegt natuurlijk nog steeds niks, want ze zijn er pas als ze er echt zijn.. eerder kan het ook verkoop bullshit zijn natuurlijk..

Maar toch is het wel opvallend dat men dezelfde datum roept..Ook lijkt het aantal pre orders mee te vallen want meerdere winkels hebben bij mij aangegeven dat als men nu een pre order plaatst dat hij ook uitgeleverd zal worden uit de eerste batch die binnenkomt. Dat is wel opvallend want ze krijgen er maar een paar en toch kun je die dan krijgen..

Ben benieuwd of het klopt of allemaal nonsense is!
 
Welke winkels zijn dat? Kunnen inderdaad gewoon verkooptrucjes zijn, zou me niks verbazen.MPC Forum hou ik idd ook in de gaten, maar geloof niet dat ik me daar ooit actief in discussies ga mengen. Wat een zuurpruimerij daar, zeg, pfff...
 
Ja zeg dat wel! Daar zijn ze me toch een partij negatief.. en wel allemaal een MPC in huis.. Zo slecht vinden ze het dus niet..

Ik heb persoonlijk gebeld met de Music Store in Duitsland en met Key Music in Nederland. Key music zegt dat ze 1 augustus binnen komen, maar houdt een slag om de arm door te zeggen met Akai weet je het nooit.. Music Store zegt zeker te weten 30 juli.. zegt dat ze besteld zijn en dat de levering bevestigd is, maar dat het er niet veel zijn... (aantal wilde hij niet zeggen) maar dus wel genoeg voor alle pre orders.. En als ik er nu eentje zou bestellen heb ik hem dus uit die eerste batch..

De rest van de info zag ik langskomen op MPC forum. Geloof wel dat dit klopt, maar niet zelf gehoord. Het is dus nu gewoon afwachten of de winkels inderdaad leveringen krijgen of dat die leveringen weer vertraagd gaan worden. Over de linie denk ik dat half augustus de pre orders in Nederland wel allemaal geleverd zullen zijn.. Denk dat het in NL misschien om tientallen gaat.. In amerika misschien honderden.. vandaar ook de verplaatsingen naar september.
 
ik wacht om te bestellen tot het hele gedoe uit BETA is
-standalone pitchshiften/timestretchen is wel een pre-
akai heeft er een patent op om na 6maand/1jaar de prijzen te verlagen...
 
Ja Tiger, begrijpelijk dat je er zo over denkt.. Alleen nog 6 maanden tot een jaar wachten tot de prijzen verlagen.. dat trek ik niet.. Hem mijn MPC 5000 reeds verkocht.. een pijnlijk moment maar wil gewoon graag de X hebben.. Dus het wachten is tergend..

Zit er serieus over na te denken om een MPC Live aan te schaffen voor tijdens het wachten.. die is wel gewoon nu te bestellen en morgen in huis. Alleen het grote nadeel is dat ik de live niet meer zal aanraken zodra de X er is.. En als ik de Live dan ga verkopen dan verlies ik honderden euros alleen maar omdat ik slecht ben in wachten ;)
 
bekijk het zo, wachten bespaart je zowieso geld
of je niet koopt (hangt boven mijn deur voor als ik het huis uit ga)
of je nu wacht (geen xpenditure of de prijzen dalen)

ik heb een CRAZY8 gekocht om het CV gedoe (gedeeltelijk) op te vangen
en ik heb m'n MPC4000 nog...
 
He Rodmansan,

Bedankt voor je reactie! Hebben ze je ook al verteld wat de verwachte leverdatum is van jouw pre order? En voor welke prijs (als je dit wilt delen anders niet hoor) heb je hem destijds besteld?

Kan niet wachten tot ik weer op 1 van die 16 heerlijke pads kan rammen.. Mis mijn MPC5000 enorm momenteel..
 
Ze hadden de laatste keer mij persoonlijk gebeld om de uitstelling door te geven....hun verwachting was toen halverwege Augustus. (inclusief bange/nerveuze stem daar ze denk ik bang waren dat ik uit mijn slof ging schieten vanwege de zoveelste datum switch).

Prijs wat ik er toen voor betaald was : 1725,-
 
Ik krijg net onderstaand bericht vanuit Key-Music:

Wij hebben wederom de leverancier benaderd voor de te verwachte leverdatum. Wij hebben nu een verzendbevestiging van ze gekregen en die staat op 2-08. Dit betekend dat wij ze rond 7-08 binnen krijgen. Helaas is dit dus net iets later dan we u eerder hebben medegedeeld. Excuses hiervoor.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, vernemen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,
 
De MPC X heeft zeker mijn aandacht maar ik zag op een filmpje dat het nogal lastig is om een sample te zoeken wegens het ontbreken van een folderstructuur. Lijkt me geen kleinigheid om dat met een patch op te lossen gezien het naar de 'core' van het systeem gaat.



(Rond 10:09 minuten)

Dat is wel erg crap. Dan blijf ik liever op mijn harddrive van mijn Mac werken met Ableton Push. Ik vind snelle toegang tot mijn sample archief wel een vereiste om goed te kunnen werken met mijn Music Production Center. Zowiezo kijk ik nog even de kat uit de boom.
 
Hey Modus,

Ik snap wat je zegt en ook het commentaar wat FJAAK geeft in het filmpje, maar als je het vergelijkt met de vorige standalone MPC's dan is dit voor mij geen enkel probleem. Daar moest ik met het scrollwheel door een enorme berg samples om de juiste samples te vinden.. Nu kan het al met je vinger via het touchscreen dat scheelt al tijd.

Waarom het zo is snap ik ook niet, dit moet echt wel met mappen kunnen.. Denk ook wel dat zoiets achteraf nog aangepast kan worden met software ipv dat het echt hardwarematig moet. Los daarvan kan ik me er wel mee redden. Je moet met een MPC (voorheen kon je niet anders vanwege beperkt werkgeheugen) gewoon ervoor zorgen dat je puur de samples laadt die voor je huidige project nodig zijn. Alles wat niet nodig is moet je ook niet laden.. dan blijft het overzichtelijk.

Bedankt voor je feedback!
 
De MPC X heeft zeker mijn aandacht maar ik zag op een filmpje dat het nogal lastig is om een sample te zoeken wegens het ontbreken van een folderstructuur. Lijkt me geen kleinigheid om dat met een patch op te lossen gezien het naar de 'core' van het systeem gaat.

(Rond 10:09 minuten)

Dat is wel erg crap. Dan blijf ik liever op mijn harddrive van mijn Mac werken met Ableton Push. Ik vind snelle toegang tot mijn sample archief wel een vereiste om goed te kunnen werken met mijn Music Production Center. Zowiezo kijk ik nog even de kat uit de boom.

In mijn ogen behoorlijk raar. Blijkbaar zitten alle samples in 1 grote directory? Lekker handig zeg, als je veel samples hebt en precies de laatste groep moet hebben.
Ook wordt daarmee alles super onoverzichtelijk..
 
Tsja...geen idee waarom maar heeft mij in de praktijk nooit gestoord..ongeladen samples staan wel in mappen.. maar geladen samples staan in 1 map in het werkgeheugen.. Hoe het precies bij de x zit weet ik niet..

Ik kon altijd hooguit 192 mb aan samples laden dus dan valt t wel mee met t aantal ��
 
Omtrent de folder structuur....ik ga er even van uit dat we hier nu tegen de structuur aankijken van de interne meegeleverde flashdrive en de content die daarop staat....
Ik zou me kunnen voorstellen dat dit qua structuur bv. een zooitje is.

Nu hoop ik dat als ik bv. mijn SSD erin ga zetten met al mijn samples incl. folder structuur dit anders zou kunnen zijn....misschien dat iemand met een Live hier bv. een lichtje op kan laten schijnen?!?


Edit : dacht het al....hier vanaf 08:30 te zien wat er op een externe HD staat via de Live....incl. folder structuur

 
Back
Top