Akai S3000 HD HELP

Detroit

Nieuwkomer
Lid sinds
22 september 2004
Berichten
17
Kunnen alle scsi 50 pinn HD in een s3000 gestopt worden.

Heb eindelijk de zip aan de praat gekregen maar nu krijg ik problemen met de hd.

(en ja ik heb ook de andere thread hierover gelezen.)

Wie kan mij helpen, het is me nog niet gelukt.

thanks
 
voor zover ik weet kun je maar één HD opgeven in een S3000, want je geeft in het DISK menu nl al het ID op van je HD...Dus lijkt het logisch dat de S3k ff niet meer weet wat nou je HD is...(of beter: welke)

waarschijnlijk helpt het instellen van verschillende IDs ook niet.

ik hoop voor je dat ik het mis heb!
 
Re: Akai S3000 HD HELP

Origineel geplaatst door Detroit
Kunnen alle scsi 50 pinn HD in een s3000 gestopt worden.

Heb eindelijk de zip aan de praat gekregen maar nu krijg ik problemen met de hd.

(en ja ik heb ook de andere thread hierover gelezen.)

Wie kan mij helpen, het is me nog niet gelukt.

thanks

Waarschijnlijk bedoel je mijn topic over HD's en Zip's in Akai S3xxx samplers.

Geef alleen even duidelijk aan wat voor probleem je bedoelt.
Je zegt dat de Zip werkt , welk SCSI-id heeft deze?
Als je de Zip en HD in 1 keten zet moeten ze beide andere SCSI-id's hebben en moet de laatste
geterminated zijn (en de ander dus zeker niet!).

Geef nog eens even aan zou ik zeggen, ik heb 2 S3200XL's met interne ZIP en HD en
werken prima, dus het kan wel.
 
Yep your topic.


De zip staat op 5, netzoals de s3000, term op off, de hd staat op een ander id en term op on.

Kan het aan de hd liggen.
 
Wat voor HD is het, hoeveel MB's?
Welk OS draai je op de sampler?
Verte even wat er gebeurd, wat werkt niet....
 
Hd= ibm 2gb.
Akai= v 2.0

Als de s3 opstart dan ziet hij de zip en hoor ik de harde schijf aangaan maar de s3 ziet hem niet
 
Origineel geplaatst door Detroit
Hd= ibm 2gb.
Akai= v 2.0

Als de s3 opstart dan ziet hij de zip en hoor ik de harde schijf aangaan maar de s3 ziet hem niet

Weet je op welke id de HD staat?
Stel dat dit 2 is (als voorbeeld) ga naar "SAVE"->kies "SCSI"->zet bij drive SCSI ID: in dit geval dan 2
ga terug naar "SAVE" en ga naar "FORM" als het goed is kom je in een menu dat je de schijf kan formatteren
en moet je aangeven hoeveel partitities van hoeveel bij "size" en"max".
Druk op "FORM".

Als het goed is moet je nu de schijf horen ratelen.
Als deze is geformatteerd is deze klaar voor gebruik.
Wil je weer de Zip gebruiken, dan switch je simpel onder "SAVE" of "LOAD"-> "SCSI" en zet je de
drive SCSI ID: weer op 5

BTW de S3000 kan maximaal 510mb "zien" dus die andere kleine 1,5 gieg blijft loos.

Succes.
 
Oja, als je wilt dat ie meteen de HD "ziet" moet je bij "SAVE" ->"SCSI" indrukken.
drive SCSI ID:2 instellen, vervolgens weer op "SAVE" drukken en bij type of save
"OPERATING SYSTEM" instellen, druk nu op "SAVE".

Je zal zien dat hij bij een nieuwe boot automatisch ID:2 nu meepakt en dat de HD
nu meteen klaar is voor gebruik.
 
Thanks for the info.

Maar helaas het werk niet, krijg alleen melding hd not ready.

Als het aan mij ligt dan pleur ik die hd het raam uit.
Dan alleen maar een zip.

Ik denk dat ik hem extern in een kastje stop.
 
Hallo heren.

Ik heb het zelfde probleem met de S-3000 en de CD-3000.
De S-3000 heeft een interne HD ID5 (700MB) en deze kan is sinds kort alleen nog maar gebruiken als ik een externe HD (ID4) er op aan sluit.
Met de CD-3000 is dat precies het zelfde verhaal, zijn er gebruikers die het zelfde probleem hebben of hadden met hun S-3000 reeks?

Maar nu zag ik dit op ebay,

http://www.ebay.com/itm/AKAI-Sample...t=UK_Mixers&hash=item2a16c5d180#ht_706wt_1251

Zal dit het probleem verhelpen en soja weet iemand wat voor een onderdeel dit is?

M.v.g. Pierre
 
Hallo heren.

Ik heb het zelfde probleem met mijn Akai S-3000 en CD-3000.
De S-3000 heeft een interne HD die op ID 5 staat (700MB) en deze doet sinds kort niets meer maar als ik er een externe HD er op aan sluit (ID 4) dan doet de interne HD het weer wel.
Het zelfde geld voor de CD-3000.

Zijn er meer gebruikers die dit probleem hebben of hadden?

maar nu zie ik dit op ebay

http://www.ebay.com/itm/AKAI-Sample...t=UK_Mixers&hash=item2a16c5d180#ht_706wt_1251

Weet iemand wat voor onderdeel/part dit is?

M.v.g. Pierre
 
Die op eBay is de scsi fuse (een zekering dus)

Als iets van scsi niet werkt tenzij er iets anders is aangesloten, is het zeer waarschijnlijk iets met de termination. Of heeft hij het eerder wel gedaan zonder externe HD?
 
Topper dat je reageer Etaoin!

Ja hij heeft het eerst wel goed gewerkt de interne HD, maar sinds afgelopen weekend nadat ik ook een externe heb aangesloten krijg ik problemen.
Maar heb maanden geleden ook al eens de externe aan gesloten gehad maar toen was er niets aan de hand.
Heb jaren alleen met de externe gewerkt en sinds 4 jaar alleen nog maar met de interne maar zo nu en dan maak ik een back up op de externe
Het gekke is dat zo wel de S3000 als de Cd3000 het zelfde probleem hebben.
Als je de CD3000 aan zet dan krijg ik dit op mijn scherm >waiting for hard disc ready ... skip<
en dat geeft de S3000 ook aan op het scherm.
Werk al jaren met Akai samplers maar dit is voor mij nieuw.
 
neem dan ook een dpx-1, oberheim! ;)
 
Heb een beetje zitten denken.. Haal de simms er eens uit en plaats ze terug na ff wachten. Zet hem dan eens aan zonder die externe scsi drive aan de ext scsi port.
 
Ach Zomnius, er staat ook al een mooie EII+ hier in de studio, maar zo'n Oberheim staat nog wel op mijn verlanglijstje.

Ik zal de 8mb boards er eens uit halen, zijn nog van oude dure Akai boards (in de S 3000 serie zitten geen Simms wel in de XL versie.)
Bedankt voor de tip Marcuu!
 
Ja dat weet ik! heb je set gezien (foto's) op de EII forum.
Ik wil de EII+laten voorzien van de sd card, maar wil eerst dit probleem oplossen.

Waarschijnlijk is het toch die fuse, deze krijg ik waarschijnlijk zaterdag in huis en dan maar eens kijken of het werkt.
 
Heb een beetje zitten denken.. Haal de simms er eens uit en plaats ze terug na ff wachten. Zet hem dan eens aan zonder die externe scsi drive aan de ext scsi port.

Helaas heeft dit niet geholpen!
 
Topper dat je reageer Etaoin!

Ja hij heeft het eerst wel goed gewerkt de interne HD, maar sinds afgelopen weekend nadat ik ook een externe heb aangesloten krijg ik problemen.
Maar heb maanden geleden ook al eens de externe aan gesloten gehad maar toen was er niets aan de hand.
Heb jaren alleen met de externe gewerkt en sinds 4 jaar alleen nog maar met de interne maar zo nu en dan maak ik een back up op de externe
Het gekke is dat zo wel de S3000 als de Cd3000 het zelfde probleem hebben.
Als je de CD3000 aan zet dan krijg ik dit op mijn scherm >waiting for hard disc ready ... skip<
en dat geeft de S3000 ook aan op het scherm.
Werk al jaren met Akai samplers maar dit is voor mij nieuw.

hoi,

ik heb een s-1100 en een s-3000 aan elkaar..
daartussen een interne harddisk, mo-drive en een externe harddisk en soms ook een zip.

misschien hebben de scsi-schijven dezelfde id?
en inderdaad de termination kan een probleem geven
of die nieuwe schijf jumperen op autostart?
 
Back
Top