Jaz drive op Akai S-3000 oud model (niet XL versie).

Als je de sampler opstart gaat hij zoeken naar een SCSI HD op SCSI ID 5.
Vandaar de melding Waiting for harddisk ready.....skip. Als de sampler dus idd een HD vind op ID5, is deze melding maar heel kort in beeld of helemaal omdat de Jaz direct gevonden is en direct klaar voor gebruik.
Als de sampler blijft hangen in deze melding (en dus helemaal geblokkeerd is) is de SCSI termination fuse kapot (vaak als gevolg van hotpluggen van SCSI bekabeling)
Je kunt idd max maar 512 MB van een disk formatteren. 1 Partitiie is max. 60 MB, maar je kunt meerdere partities maken A, B, C etc.
Ik zou max. 8 partiities maken van 60 MB (=480 MB) en de rest van de disk niet gebruiken. Je krijgt dan partieies A t/m H)
Zolang je niets saved in een partitie zie je de "volumes" als "INACTIVE" Nadat je gesaved hebt in een VOLUME veranderd de naam in "volume 001". Volumes kun je uiteraard ook zelf een andere naam geven.

Je kunt het scannen van "bad blocks" gewoon "skippen" tijdens het formatteren (althans dat doe ik wel)
 
Als je de sampler opstart gaat hij zoeken naar een SCSI HD op SCSI ID 5.
Vandaar de melding Waiting for harddisk ready.....skip. Als de sampler dus idd een HD vind op ID5, is deze melding maar heel kort in beeld of helemaal omdat de Jaz direct gevonden is en direct klaar voor gebruik.
Als de sampler blijft hangen in deze melding (en dus helemaal geblokkeerd is) is de SCSI termination fuse kapot (vaak als gevolg van hotpluggen van SCSI bekabeling)
Je kunt idd max maar 512 MB van een disk formatteren. 1 Partitiie is max. 60 MB, maar je kunt meerdere partities maken A, B, C etc.
Ik zou max. 8 partiities maken van 60 MB (=480 MB) en de rest van de disk niet gebruiken. Je krijgt dan partieies A t/m H)
Zolang je niets saved in een partitie zie je de "volumes" als "INACTIVE" Nadat je gesaved hebt in een VOLUME veranderd de naam in "volume 001". Volumes kun je uiteraard ook zelf een andere naam geven.

Je kunt het scannen van "bad blocks" gewoon "skippen" tijdens het formatteren (althans dat doe ik wel)
Na het saven van programma’s en samples heb je bij SAVE TO DISK: HARD-:A vol: volume 001
en als je aan het DATA wiel 1 keer draad krijg je het volgende SAVE TO DISK: HARD-:A vol: 002 INACTIVE
is dit dan ruimte 2 die nog vrij is van partitie 1(partitie A) en tot hoeveel ruimtes gaat
dit voorbeeld HARD-:A vol: 025 INACTIVE ?
 
Een aantal van die oude samplers kon als harddiskrecorder fungeren. Misschien daarvoor?

Geef eens een typenummer van zo'n 4GB disk voor de S1000?

Heb ik eens een keer gezien op een website ik probeer even te kijken in mijn favorieten of ik dit nog heb .
 
Als je dus iets saved in "HARD-:A vol: 002 INACTIVE " zal dit veranderen in "Volume 02"
Als ik me goed herinner wordt de grootte van de volumes automatisch aangepast als je meer samples in de volume opslaat. Uiteraard kun je op een partitie niet meer dan 60MB opslaan.
Dus als je in Volume 01 60MB opslaat, kun je niets meer in Volume 02 opslaan.
 
Heb ik eens een keer gezien op een website ik probeer even te kijken in mijn favorieten of ik dit nog heb .

Als ik me goed heriiner kan je het deel van de harddisk welke je niet formatteer van de 512 MB, gebruiken voor harddisk recording.
Als voorbeeld: als je 8 partities maakt van 60 MB = 480 MB, heb je 32 MB over voor harddisk recording.
 
Een aantal van die oude samplers kon als harddiskrecorder fungeren. Misschien daarvoor?

Geef eens een typenummer van zo'n 4GB disk voor de S1000?

het was een Avid harde schijf maar blijkbaar is het zo dat er toch maar 512mb ondersteund word door de sampler
 
Als je dus iets saved in "HARD-:A vol: 002 INACTIVE " zal dit veranderen in "Volume 02"
Als ik me goed herinner wordt de grootte van de volumes automatisch aangepast als je meer samples in de volume opslaat. Uiteraard kun je op een partitie niet meer dan 60MB opslaan.
Dus als je in Volume 01 60MB opslaat, kun je niets meer in Volume 02 opslaan.
Hallo,
Ik heb ook nog een akai CD 3000 (oud model) daarbij staat de scsi drive ID standaard op 4.
Wanneer de sampler aanzet wordt alleen maar de floppy drive en CD rom drive herkend de jaz drive niet (Harddisk niet).De jaz drive heb ik op scsi ID 4 geplaatst ,SCSI termination van de jazz drive staat op automatisch.
Hoe kan ik maken dat harddisk (jaz drive) wordt herkend?

h
 
Oplossing gevonden:
Standaard zit de akai cd 3000 de cd romp speler op scsi drive ID 4.
De jaz drive heb ik op scsi ID 5 geplaatst ,SCSI termination van de jazz drive staat aan.
Ik schakel de jaz drive eerst aan.
Daarna de akai cd 3000 hierdoor wordt de scsi cd rom speler herkend.
vervolgens klik op disk en dan op F5 HDSK en daar verander ik het scsi drive ID naar
scsi drive ID 5 en dan wordt de jaz drive herkend.
Wanneer ik de jaz drive doorlus met een extra kabel wordt zelfs de jaz drive door
de twee sampler herkend. ik kan ik zowel op de akai s-2800 als op de akai cd 3000 samples
en programma’s inladen.Volgorde van aansluiten is wel belangrijk de onderste connector
van de jaz drive wordt op de akai s-2800 aangesloten de boveste connector op de akai cd 3000.
Door bij DISK op F5 HDSK te klikken en daarna het scsi drive ID te veranderen ( naar
scsi drive ID 5 ) wordt de jaz drive herkend door de akai cd 3000.
Door bij DISK op F5 HDSK te klikken en te schakelen tussen scsi drive ID 5 en
scsi drive ID 4 worden zowel de jaz drive als de cd romp speler herkend bij de akai cd 3000.
 
Back
Top