Tempest leverbaar

Jena_mu6

Ouwe rot
Lid sinds
27 februari 2002
Berichten
3.527
Locatie
Rotterdam
Ben misschien een beetje suf, maar ik zie ze nog nergens.

Is de Tempest al ergens leverbaar?
Alle shops hebben het over oktober/november............maar ik zie ze nog nergens.

Ook zie ik de prijs varieren van 1599 tot 1999...........best wel bizar.

Heeft iemand er al een hier? ZO ja......blij?
 
Als ie nu voor 1599 er zou zijn...............zeg ik ja, ik ga er voor.
Maar misschien morgen niet meer :)
Lijkt me wel een lekkere dikke bak.....als ze het OS ooit afronden.
ff een half jaar tot 9 maanden geduld hebben ....
dan zijn de 1e gebruikers met degelijke reviews en is de kans op 2e hands groter....
zelf hou ik het bij de oude TR & RX drumbakken .....

over het OS doet me denken aan de Spectralis....
enne voor 1700/1750 heb je tegenwoordig twee Spectralis's :P
 
Ik wil m ook :D

Als Dave smith fanboy was ik eerste instantie natuurlijk heel enthousiast. Maar de video-demo's vind ik tot nu echt beneden alle peil. Klinkt gewoon nergens naar. Natuurlijk komen er vanzelf wel betere demo's mettertijd.

Verder vind ik het echt superjammer dat ze sampling eruit hebben gehaald. Of is er met de waveforms nog een omweg te verzinnen?
 
Ze hebben sampling er niet "uitgehaald", de nieuwe Linndrum komt er ook nog aan , die heeft wel sampling.
Duurt alleen nog even ben ik bang.
Het gaat misschien wel mogelijk zijn om zelf samples in te laden met een nieuwere OS, maar samplen met de Tempest zelf kan inderdaad niet.
 
Ik heb toevallig vandaag allemaal 'recomended' filmpjes van de tempest op youtube zitten kijken. Word er nog niet echt warm van, al kan dat ook komen doordat blijkbaar niemand die 2000 dollar voor een synth uit wil geven enig idee heeft van het opnemen van de output van zo'n apparaat.
Maak je een demo van een synthesizer met je mobiele camera/microfoon :')
 
En het analoge zijn de oscjes met een low en highpass VCA en EGtje?
Daar kan je toch geen fatsoenelijke drumklanken mee maken, je kan net zo goed een sampler gebruiken dus, of een RY30 oid.

Ik verwacht niet dat iedereen opeens zijn 909 bij het oud vuil kan zetten zoals op dat plaatje van jou.

Maar wie weet.
 
Vind die sequencer wel cool hoor...
Geluiden klinken nergens naar van wat ik gehoord heb...

Ik wacht dus op de Linndrum 2 :)
 
En het analoge zijn de oscjes met een low en highpass VCA en EGtje?
Daar kan je toch geen fatsoenelijke drumklanken mee maken, je kan net zo goed een sampler gebruiken dus, of een RY30 oid.

Van de website...

Each of the six analog voices has two analog oscillators plus two digital oscillators (with a large bank of included samples), the classic Curtis analog lowpass filter with audio-rate modulation, an additional highpass filter, analog VCA with feedback, five envelopes, two LFOs, an extraordinary variety of analog modulation routings, and stunning sonic quality, warmth, and punch. Although optimized for drum sounds, it excels at tuned sounds as well, and even doubles as a six-voice analog keyboard synth.

Volgens mij kan je hem dus ook gebruiken als een soort Prophet 6, alleen in de filmpjes gebruiken ze dit tot nu toe alleen voor baslijntjes.
Lijkt me dat je bv ook 4 voices als drumvoices kunt gebruiken en dan 2 als duofone synth en dit dan in iedere mogelijke combinatie van de voices.
Wat ook erg vet is, is dat je zo ongeveer alles kan doen zonder te stoppen met afspelen/opnemen en ook kan switchen tussen modi terwijl hij doorspeelt.
 
De sequencer zal wel in orde zijn, de andere features en fx enzo ook wel. Maar wat me echt opvalt aan de demos is dat ik de punch wat mis, en de timing klinkt hier ook niet retestrak.
Nu kun je natuurlijk overal een compressor op gooien, maar voor dat geld vind ik dat de basis gewoon in orde moet zijn.

Blijft natuurlijk nog steeds een leuke drumbak, maar geen vervanging voor x0x of de xbases, en daar zit toch wel een groot deel van de potentiele markt.
 
Back
Top