Strange Delight - Melanchody

3ddie

Belegen kaas
Lid sinds
5 april 2019
Berichten
927
Vandaag weer eens een nieuwe track gemaakt en afgemaakt... nog steeds aan het leren om fatsoenlijk mixes te maken. Ik ben nog niet heel tevreden hierover. Ik denk dat ik een andere aanpak ga proberen in een volgende track. Ik ben een beetje klaar met deze.

 
Mooie klassieke klanken :) Mix is volgens mij best ok.. maar misschien een iets langer galmpje op de akoestische gitaar?? lijkt nu een room effect (gokje).

Wat ook altijd goed werkt om een mix wat ruimtelijker te maken is een paar stemmen in een partij (of geluiden) tegengesteld pannen.. ik hoor nu dat de string iets off-center zit en nog iets in de drums.. De solo gitaar klinkt wel heel vol stereo.. maar de mix is wel helemaal vol in 1 keer. :)
 
Mooie klassieke klanken :) Mix is volgens mij best ok.. maar misschien een iets langer galmpje op de akoestische gitaar?? lijkt nu een room effect (gokje).

Wat ook altijd goed werkt om een mix wat ruimtelijker te maken is een paar stemmen in een partij (of geluiden) tegengesteld pannen.. ik hoor nu dat de string iets off-center zit en nog iets in de drums.. De solo gitaar klinkt wel heel vol stereo.. maar de mix is wel helemaal vol in 1 keer. :)

Dank je voor de suggesties. Daar ga ik bij de volgende track eens mee experimenteren... en inderdaad was een room-effect in de reverb. Ik heb in de drums inderdaad een kleine galm op de hats en bekkens en het hoge deel van de snares gedaan aan de rechterkant. Bedankt voor het luisteren en je tips! :okdan:
 
Ik hoor iemand die probeert een arrangement te maken. Blijf zo verder doen en dan komt dat helemaal goed.
 
e-Gloomy-nationssKeLeTvM Robi Dank jullie wel voor het luisteren en de sympathieke woorden. Ik ben bezig om zowel wat mix-vaardigheid op te doen maar ook om wat elementaire muziekleer tot mij te nemen. Als kind hebben mijn ouders bijna gesmeekt om naar muziekles te gaan maar kinderen beginnen altijd op de blokfluit en dat zag ik totaal niet zitten (deed pijn aan mijn oren).... nu enorm veel spijt van want een achterstand van hier tot oneindig... maar ja... we ploeteren voort :P​​​​​ ... uw vriendelijke woorden zijn de aanmoediging die ik nodig heb :okdan:
 
Back
Top