Excited

PabloDeMode

Spank!
Lid sinds
26 april 2010
Berichten
3.740
Locatie
Buenos Aires
Dit nummer heb ik met een gitarist en een bassist gedaan. Hier ben ik meer dan tevreden, maar ik denk dat jullie er nog meer kunnen van genieten (of niet). Who knows.

 
Naar dit genre luisterde ik veel als puber! :-) Het doet me nu aan Duran Duran denken, maar het kan dat ik mij vergis...
Het begint wat aarzelend, maar zet goed door!

:W
 
Leuk nummer! De gitaar en bas erbij hebben echt een meerwaarde, goeie keuze! Ik had 'm gisteren nog ff in m'n hoofd zitten... :okdan:

Ik heb 'm alleen op een laptop geluisterd dus kan zijn dat ik het mis heb, maar de gitaar stond m.i. wat te hard in de mix. En ik zou er iets minder FX opzetten, maar dat blijft een kwestie van smaak.
 
Oei.. lekker sfeertje Pablo :okdan:

Vond net als SmartBits ook de gitaar iets te hard in de mix zitten. Synthjes en Snare zitten erg goed. Basgitaar mag iets meer laag hebben en gitaar misschien ook iets laag-mid uitdraaien.. mixt het beter denk ik.

Lekkere track! Lekker eigthees gevoel :)
 
Klinkt goed (pc speakers nu), lekkere 80s sound.
Leuk om te zien hoeveel gitaar kan toevoegen.
 
Naar dit genre luisterde ik veel als puber! :-) Het doet me nu aan Duran Duran denken, maar het kan dat ik mij vergis...

Idd scep... Duran Duran.. Ik krijg qua instrumentarium ook een beetje dat "Girls on film" gevoel :mega:
 
Bedankt voor de comments, so far!

Het kan zijn dat de gitaar iets "scherp" in de mix staat en daarom lijkt het hard, want ik heb deze in verschillende systemen beluisterd en heb niets bijzonders gemerkt. Maar dankzij mijn mede-muzikanten heb ik dit nummer tot leven gebracht, anders was het voor mij alleen niet mogelijk. Er bestond een natuurlijke flow tijdens de opname's en een heel fijn gevoel-chemie.

Wordt vervolgd!
 
Nice gedaan, ik vind de gitaar niet te scherp.
Het is helemaal de '80's sound, en daar hoort de EQ-curve bij zullen we maar zeggen.
Zelf vind ik de snare wat aan de harde kant, maar ook dat is helemaal eighties.
Euh, dat was trouwens wel de bedoeling toch? ;)
Ik krijg ook allerlei beelden uit die tijd in mijn hoofd als ik hier naar luister, inclusief VHS-kwaliteit :D

Misschien is het aardig om met alleen de gitaar/bas te beginnen de eerste 16 beats?
 
Een video op VHS kwaliteit.... Hmmm!!! :{ :luv: :mega:

Ik kan overleggen met de muzikanten :okdan:

Later overweg ik over meerdere versies, zelfs had ik een met een iets langere intro die ook niet zo gek was, maar dat duurde te lang voordat ik "kwam te spreken" zeg maar :D
 
Goed getroffen! Hierop dansten wij in de 80s :)

Vind de coupletten wel een tikje eentonig ingevuld (stap eens uit dat schema), en het refrein mag nog wel wat extatischer wat mij betreft. Misschien de hele productie nog wat vetter?
 
Goed getroffen! 1)Hierop dansten wij in de 80s :)

Vind de coupletten wel een tikje eentonig ingevuld (stap eens uit dat schema), en het refrein mag nog wel wat extatischer wat mij betreft. 2) Misschien de hele productie nog wat vetter?

1) En nu ook!
2) Het is een momentopname. Het kan alle kanten op. Hij komt zelfs uit een andere momentopname uit 2011.

Use your imagination, listen and travel and dance and jack!
 
Goed bezig. Wanneer kan ik jullie live zien? ;)
Hebben jullie meer van zulke tracks in de planning staan?

Echt heel erg Duran Duran inderdaad - niks mis mee. De bas vind ik mooi. De gitaar ben ik nog niet over uit; ik begrijp het idee, maar het komt net niet helemaal over. Zang is prima. Het einde mag wel wat beter worden uitgewerkt. Al met al smaakt het naar meer. :)
 
Dankjewel voor de comments, so far!

Ik heb mazzel met de muzikanten (alhoewel grotendeels van de productie is van mezelf). Er zijn nog meer tracks van dit soort in de planning. Voor live moet ik nog even kijken hoe het gaat.

Ik waardeer de feedback en ben van plan om wellicht een dance-mix van te maken, met iets meer variatie (of meer groovy).

Wordt vervolgd! :)
 
Even checken, is dit dezelfde Pablo die het twee weken geleden niet meer zo zag zitten? :D Wat is er gebeurd man?

Nu gewoon even twee dikke creaties uit de mouw geschud. En dit is volgens mij ook echt wel je sound Paabs!

Het monotone van de coupletten vind ik juist erg goed passen in de stijl. Geen poespas, it is what it is. Gotarist lijkt wat moeite te hebben om het tempo bij te houden op zijn funky stukje. Zou je nog iets aan kunne passen, zodat ie ook aan het eind van de tweede maat nog sync loopt. Verder niets. Prima! :okdan:
 
Dr.: Big thanks!

Ik was hiermee bezig, jazeker, ook tijdens de ups en downs. Depressieve klachten zij niet makkelijk te onderdrukken, het gaat heen en weer. Ik wens wat ik meegemaakt heb de vorige periode niemand toe!

Ik zal de muzikanten ook de complimenten en feedback doorgeven :)
 
Het monotone van de coupletten vind ik juist erg goed passen in de stijl.
Dat is ook zo, maar dat patroon (1 maat tekst, 1 maat instrumentaal) is nu wel heel statisch en zonder ontwikkeling. Ook vroeger was al duidelijk dat dit genre een soort edelkitsch was... Dat mis ik nog (en dat gaat ook zeker lukken, Pablo)! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Dat is ook zo, maar dat patroon (1 maat tekst, 1 maat instrumentaal) is nu wel heel statisch en zonder ontwikkeling. Ook vroeger was al duidelijk dat dit genre een soort edelkitsch was... Dat mis ik nog (en dat gaat ook zeker lukken, Pablo)! :okdan:

Zo'n uitleg komt mij erg duidelijk over. Ik had destijds ook over nagedacht want ik miste wat geluidjes in de "gat". Maar hoe en wat... kan van alles...

Ik ben met meer nummers van dit soort mee bezig. Wordt vervolgd! :okdan:
 
Back
Top