Gloomy - 2.0 CU

Goeie overall sound, prima mix. Die lead klinkt alleen los ingespeeld, zonder quantisation achteraf.. dat is vaak "lekker" en menselijk, maar hier stoort het me, mag het juist "machinaal strak".. geldt voor meerdere partijen overigens (in dat laatste melodietje op het einde hoor ik het ook).

Goeie tip van @Jason31 om te spelen met filters, en goed dat je daarnaar vraagt. Ter info, scheelt misschien: modulation kan je ook opvatten als een ander woord voor "automation", misschien heb je daar al ervaring mee.




Gloomy's Tracks? Allemaal in 1 draad

Gloomy's WIP-topic
Dank je wellll voor de linken. Ja, automation gebruik ik vaak, maar moet ik dan de cutoff automaten? Doe ik regelmatig hoor.
Hartelijk bedankt, camaraad.
 
Dank je wellll voor de linken.

Alstu!


moet ik dan de cutoff automaten?

Daar komt de suggestie inderdaad op neer.

@Jason31 doelde er (denk ik) op, dat je de geluiden wat beweeglijker/levendiger kan maken met modulatie - in dit geval op de cutoff. Dat kan met een LFO, die draait dan voor jou een knopje heen-en-weer, en dat kan je subtiel of rigoreus doen naar smaak.

Je gaf aan dat dit nieuw voor je is, en ik staarde me in het begin nogal blind op de term "moduleren". Vandaar m'n opmerkingen, ter relativering.. 't is gewoon "een parameter beïnvloeden met iets anders", of dat nou je vingers zijn, automation, een LFO, dat maakt niet uit..

Denk wél dat je met een LFO meer verrast zult zijn, aangezien je die vrij kunt laten bewegen, met onvoorspelbare effecten tot gevolg (ook subtiel). Bij automation zit er vaak meer "opzet" achter en dat kan ten koste van de spontaniteit gaan..
 
Back
Top