Track van Phochos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Phochos, misschien kun je het dan verduidelijken door op Bandcamp gebruik te maken van een vorm van de Creative Commons licentie. In je profielopties kun je ook een paar tags toevoegen die dan gelden voor alle tracks/albums die je op Bandcamp hebt staan (free music, free download, Creative Commons).

Oja, wel uitkijken met materiaal uit Magix Soundpools 17 en hoger. Daar heb je een commerciële licentie voor nodig en mag je niets van herdistribueren in wat voor vorm dan ook.

Ook niet om kutnummers te maken bijv?

En waar vind ik die tags op bandcamp precies?
 
Ook niet om kutnummers te maken bijv?

En waar vind ik die tags op bandcamp precies?

Inloggen Bandcamp, dan rechtsboven in het scherm op je naam klikken, dan klikken op profile. Op de pagina die dan verschijnt kun je allerlei profielgegevens invullen, ook genre tags die gelden voor alle tracks/albums. Dan hoef je niet alle albums langs te gaan als je iets wilt veranderen.

Magix Soundpool licentie:
http://www.catooh.com/uk/sys/id/Katalog/area/mediaDetails/item_id/222980/

Soundpools 1/tm 16 (en al die verzamel-Soundpools uit dezelfde tijdsperiodes) zijn rechtenvrij. Die mag je dus voor allerlei doeleinden gebruiken, ook commercieel. Soundpool 17 en hoger zijn alleen bedoeld voor thuisgebruik, of je moet die dure licentie afnemen en dan heb je wat meer vrijheid.
 
Die genretags staan al ingevuld met de omschrijvingen die ik altijd neem bij alle albums.
 
Het album Re-Organisations is omgedoopt tot PSR-DJX, daar ik niet meer behoor bij het Nationaal Archief en de muziek oorspronkelijk geschreven was vanwege twee re-organisaties bij he archief. Omdat ik niets meer met het archief te maken wil hebben heb ik - omdat de muziek met de Yamaha PSRDJX1 was gemaakt - het hernoemd als PSR - DJX.:okdan:
 
Zucht... Je vorige draad is net gesloten vanwege te veel overbodige posts over alle modificaties van je bandcamp en nu gaat het in deze draad alweer die kant op.

Ook niet om kutnummers te maken bijv?
maar dat is toch totaal geen probleem; je ging toch geen magix meer gebruiken
 
Schrijf daar eens een nummer over, dat helpt je om het te verwerken.

Goed idee, ga er morgen mee beginnen. Heb nu een aantal mooie bakken binnen, dus kan ik die mooi gaan inzetten. Wanneer ik ermee klaar ben zal ik het resultaat laten horen.
 
Ook niet om kutnummers te maken bijv?


Effe nog over 'kutnummers'...

Volgens mij he, zou je gewoon altijd moeten proberen iets moois te maken.
Dat lukt natuurlijk lang niet altijd.

En heb je dan iets waarvan je denkt: hmmm, dit is best wel kut, dan kan het in de kutnummer-thread. Maar dan moet het ook echt kut zijn, en dan moet je het bewust nog kutter maken dan het al is. Atonale shit erdoorheen, schreeuwende keukenmeiden etc.
Want stiekem "echte" tracks die iets missen maar die je eigenlijk best nog wel leuk vind in een kutnummer-thread zetten kan echt niet. Dan moet je gewoon jezelf een schop onder je hol geven en er iets moois van maken. "Kutnummers zijn de exceptions van je trackproductie" zei de trackpolitie altijd. En wie kan de trackpolitie nu ongelijk geven.

Veel succes.

:biertje:
 
Het nummer Summer Breeze Part 1 heb ik uit elkaar gehaald en in tweeën gedeeld, als Summer Breeze Part 1A en Part 1B. Ze liepen inderdaad in elkaar over en dat werkte voor geen meter.:D
 
Ter gelegenheid van het einde van mijn carrière bij het Nationaal Archief in Den Haag, hierbij een speciaal gecomponeerd nummer, getiteld Twenty Nine Years (de tijd die ik daar gewerkt heb). Het is gisterenmiddag opgenomen in mijn WAH Studio, met alleen maar hardware instrumenten (waaronder de nieuwe apparaten die er nu staan).

Veel luisterplezier toegewenst.:okdan:

https://soundcloud.com/phochos/nine-years-mp3
 
Dit gaat in chronologische volgorde? Dan kwam je dus in de jaren 90 lekker op stoom daar? :)

"Het Bureau" door Phochos :D
 
Dit gaat in chronologische volgorde? Dan kwam je dus in de jaren 90 lekker op stoom daar? :)

"Het Bureau" door Phochos :D

Dat klopt, in de jaren 90 van de vorige eeuw heb ik de ene na de andere functie verricht bij het archief. In die jaren waren ook twee grote re-organisaties die werden doorgevoerd. De jaren 2000 en verder waren de donkerdere jaren.:okdan:
 
En nog een nieuwe met de hardware instrumenten, titel "Roomcoat In The W.A.H.-Studio".

https://soundcloud.com/phochos/roomcoat-in-wah-studio-mp3
 
En nog een nieuwe met de hardware instrumenten, titel "Roomcoat In plactic paradise.-Studio".

https://soundcloud.com/phochos/roomcoat-in-wah-studio-mp3


:D:D:D

:mega:
 
En beide nummers met wat extra tracks is uitgekomen op bandcamp. Hier het hoesje.

:okdan:
 

Attachments

  • Twenty-Nine Years.jpg
    Twenty-Nine Years.jpg
    42,3 KB · Bekeken: 21
Uuuuuuuuuuuh, zie ik hier nou een verkapte k*tdraad aanwezig wezen?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top