Nieuwe track "record player" en een vraag

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.154
Ik heb weer eens wat gebrouwen, iets heel anders dan wat ik de laatste tijd maakte:



Nu heb ik een dame van TikTok gesampled en dat in dit nummer gebruikt. (Wel zwaar geprocessed). Ik heb haar meermaals proberen te benaderen via verschillende kanalen maar geen reactie. De vraag is dus, mag ik het sampletje gewoon gebruiken? Mag de track public zijn op soundcloud? Kan ik bijvoorbeeld zeggen tegen haar dat als ze niet reageert, ik ervan uit ga dat ze ok is met het gebruik van de sample? En hoe zit dat als ik het op spotify of bandcamp zou zetten? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of iemand een paar antwoorden heeft.

Groeten!
 
Vermits je er vast niks aan verdient kunnen ze je even hard (niks dus) pluimen met de opbrengst, lijkt me.
 
Chille track, lekkere groove, coole melo's, geluiden.. ja, hij is mooi. Prof!

Wat betreft je vraag: Ik heb onlangs 1000den mensen bespamd met mijn muziek, daaronder zit heel wat copyrighted materiaal. Maar wat nemen ze me af, ik heb niks. Trouwens Gloomy gebruikt "wereldsamples" om aan te tonen dat iedereen gelijk is. En mooie geluiden, die moeten gedeeld worden, want ze helen DNA. Dit dient gratis te gebeuren. Pff, wat gaan ze je doen? Tof je nog eens gezien te hebben.
 
klinkt erg lekker!!! wow die geluiden! nice! nice!

(en over sampling; ik ben erg voor creative commons, en roven en tegelijkertijd, een soort van akademische tic? ik vermeld altijd de bronnen, al herinner ik me nu dat ik 1 sample van de bekende uitspraak van oppenheimer, waar ik die vandaan heb, ooit gebruikt heb voor een nummer.... dat is toch eens melden... EDIT: had dit toch netjes gedaan... dat is een twijfelgeval of niet? nou ja, back to your track;
maar dit mag niet zonder toestemming, tenzij Creative Commons; naamsvermelding.. enzo..

ben het wel met jan eens, het delen hoort bij muziek.. zeker.. maar goed, zo zit het niet in elkaar, tenzij, zoals al gezegd Creative Commons, of geheel vrij materiaal.)
 
Lekkere oldskool UK underground vibes bij deze - nice!

Uitgerekend de sample vind het minst fijn, dat wel, haha.. dus bij twijfel zou ik het niet zo'n probleem vinden als je 'm eruit zou halen ;)

Maar goed, of het mag of niet, ik denk dat je dat antwoord wel weet. Snap je vraag wel hoor, herkenbaar. Gaat er denk ik om hoeveel gevolgen het zou hebben, als je voor nu een brutale boef :beard: zou zijn. Denk niet zoveel.

Hooguit het vriendelijke (doch juridische) verzoek om de sample te verwijderen, en daar kan je dan aan voldoen. Of het wordt geblokkeerd door een algoritme. Ok, prima, heb je toch nog wat plezier ervan gehad.

Maar, wie weet - krijg je gewoon een positieve reactie.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top