Heroes of the Third Kind - Love 4 Gold (Disco)

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
We zijn het afgelopen jaar voor de grap een disco album gaan maken.
Hadden we gewoon eens zin in, even wat anders.
1 van de tracks, Sexy Ladies, had ik voor de synthforum contest ingezonden.

Hierbij de eerste track van het mini-album.



Ook te beluisteren op soundcloud of bandcamp.
 
Zo wat een drukte hier :)
Tja, ut loopt idd niet altijd storm hier :P, maar hier in ieder geval wat feedback.

ik vind de intro wat te lang voor dit type track. Tis een disco track, en dat mag er dan naar een paar maten direct wel inknallen wat mij betreft. Verder vind ik het persoonlijk net wat te ver van echte disco liggen, het heeft wel wat disco sounds, maar het mis (wat mij betreft) een echt lekker disco groove. het is nu meer een jazzy, funky track, niks mis mee als dat de bedoeling is, maar je prijst het zelf aan als disco. Ik kan prima dansen op disco, maar hier zou ik dan toch wat moeite mee hebben. Track zelf verder netjes verzorgt en de mix klinkt mij ook wel goed.
 
Tja, ut loopt idd niet altijd storm hier :P, maar hier in ieder geval wat feedback.

ik vind de intro wat te lang voor dit type track. Tis een disco track, en dat mag er dan naar een paar maten direct wel inknallen wat mij betreft. Verder vind ik het persoonlijk net wat te ver van echte disco liggen, het heeft wel wat disco sounds, maar het mis (wat mij betreft) een echt lekker disco groove. het is nu meer een jazzy, funky track, niks mis mee als dat de bedoeling is, maar je prijst het zelf aan als disco. Ik kan prima dansen op disco, maar hier zou ik dan toch wat moeite mee hebben. Track zelf verder netjes verzorgt en de mix klinkt mij ook wel goed.
Bedankt voor het luisteren en de feedback!

Ja het hokje is altijd lastig omdat we altijd verschillende stijlen gebruiken. Het heeft altijd wat van jazz, funk en Electronica omdat dat onze drie achtergronden zijn.

Ons idee was wel om een disco plaat, maar dan onze versie van disco ;)

Andere tracks beginnen wat sneller idd, dit was de intro van de plaat, vandaar ook wat langer.
 
Eigenlijk eens met Fiftbot zijn commentaar..
KLinkt meer als ene fusion van wat electrobeats en funk /jazz.
Ik mis wel wat energie in de track .Bijvoorbeeld wat uplifting vocals.En dan bedoel ik niet dat robot sampeltje/ stemmetje wat er af en toe door komt, niks mis mee overigens.
De voice sample versta ik overigens niks van wat er gezegd wordt.
Staat ook erg zacht.
Voor 4 minuten houd het mijn aandacht niet vast....maar dat kan aan mij liggen.
De beat kan ook wel wat meer swingen.Tis nu een beetjehakkerig.
Lange intro eruit en meteen knallen.
Wel cewl gedaanDe sax solo erin vind ik ook goed passen.:okdan:
Trouwens disco is weer helemaal terug heb ik zo het gevoel.8)
 
Back
Top