een legendarische kurzweil k2500

Zit wat te lezen rondom Kurzweil, klonk IMO heel Duits, maar is dus Amerikaans. En de oprichter blijkt dus die man van het Singularity boek. Zit tegenwoordig bij evil Google.
Maar veel interessanter nog dan de K2500, lijkt de K250 te zijn. Dat is echt een mysterieus apparaat in de tempel met de DX1 en de CS80. Weet iemand daar meer van? Zie er alleen maar geheimzinnige klets over dat het geheime compressiealgoritmes zou gebruiken om duidenden pianosamples in één apparaat te krijgen. Soort vingeroefening voor de veel betaalbaardere uitvoering waar Korg in 88 mee kwam.
Vraagje over die K2500: hoe voelt die en houd die zich qua onderhoud? Als ie made in de US is ben ik toch iets voorzichter dan made in Japan.
 
Laatst gewijzigd:
Vraagje over die K2500: hoe voelt die en houd die zich qua onderhoud? Als ie made in de US is ben ik toch iets voorzichter dan made in Japan.

De rack,Super sterk en goed gemaakt,ook geen cheape switched PSU er in!

bij mijn weten wat het eerste sneuvelt is dat jog wheel..

De KB versies daartegen zijn iets minder,torsie van de kast is mogelijk,en 'na' het wheel kunnen de keys het soms ook laten afweten,maar hangt allemaal af hoe erg die gebruikt is geweest,meestal is dat heftig in live toepassingen.
 
Wat ik er zo fantastisch aan vind dat ie warmer,zachter,analoger klinken dan de Japanse merken.

Zo is dat ,idd :)

Maar ook niet onbelangrijk te melden,meer dynamisch dan de japanners..
 
Ha, voor 950 mag -ie wel de jog dial knop vergulden. Ik wilde ook wel bieden maar toen ik zag dat -ie naar 950 ging had ik er geen zin meer in. Tot nu toe : 0 biedingen
 
Idd 350 is een mooie prijs en als je echt voor nostalgie wilt gaan, zoek een K2000, daarmee is het allemaal begonnen.....:))
 
Had bij die eerste prijs even zitten twijfelen bij de rack.. ik zou de V.A.S.T. engine ooit wel eens aan de zaagtand willen voelen maar zit al met een hokvol en tijd tekort.
Dat ie de vraagprijs nu bijna verdrievoudigd heeft is wel opmerkelijk. Misschien waren er mensen die 100 euro boden ofzo?? als je weleens wat op MP zet weet je wel hoeveel gierige gekken er zijn, op marktwaarde inzetten wordt gewoon niet meer gerespecteerd. ;)
 
350 was een goeie prijs.

Heb zelf 450 betaalt voor 1 van men k2600RS en was ook op Marktplaats,wel enkele jaren terug.
 
als je weleens wat op MP zet weet je wel hoeveel gierige gekken er zijn, op marktwaarde inzetten wordt gewoon niet meer gerespecteerd. ;)

Ik zie dat vaker staan: "bieden naar marktwaarde". Ik snap dat eigenlijk niet zo. De marktwaarde is toch de prijs die afhankelijk van vraag en aanbod wordt bepaald? Hoe kan je nou bij voorbaat zeggen dat een bod niet naar marktwaarde is. Als een verkoper meent dat zijn product 500 euro waard is, maar de kopers beginnen bij 10 euro en komen samen niet verder dan 300 euro, dan lijkt het me dat op dat moment de marktwaarde 300 euro is. Dan kan je uiteraard je markt verbreden (bijvoorbeeld met buitenlandse kopers of door meer marketing), maar dat doet niks af aan het feit dat ook dan weer de marktwaarde door hetzelfde proces wordt bepaald. Ook kan je initieel wel je product vergelijken met de verkoopprijs van vergelijkbare producten (als je daar al achterkomt), maar ook dat geeft slechts een indicatie van de marktwaarde van het moment en situatie.
 
Bieden naar marktwaarde? Dat bedoel ik niet. Als je gewoon inzet en deze prijs binnen een week behaald wordt (en zelfs overboden) maar daar voor toch nog benaderd wordt door mensen die er 'n derde onder zitten zonder deel te nemen aan het bied systeem.. dat soort kansloze berichten. Maar misschien hebben ze ook geen idee wat de marktwaarde is van iets.. dat kan ook. :)

Ik voelde wel een kriebeltje voor deze bak toen ik de advertentie zag maar had gewoon geen tijd om em op te halen in Wageningen en sowieso te veel leuke dingen om me heen die ik geen liefde kan geven.. Weet ook niet waarom deze persoon de prijs van 350 euro naar 950 euro heeft opgeschroefd maar ik gis alleen maar wat dus.. misschien waren er bieders die ver onder de 350 euro gingen zitten en de verkoper er een beetje klaar mee was..
 
Laatst gewijzigd:
Hoe kan je nou bij voorbaat zeggen dat een bod niet naar marktwaarde is. Als een verkoper meent dat zijn product 500 euro waard is, maar de kopers beginnen bij 10 euro en komen samen niet verder dan 300 euro

Hoe kan je een marktwaarde bepalen als er nog niets is verkocht?
 
Het blijft allemaal wel een gevoelskwestie natuurlijk.. maar laten we zeggen dat er bij een JP8 voor 11750 euro wel iets van onderhandelingsruimte zal zijn. :)

MC303.png - Click image for larger version  Name:	MC303.png Views:	0 Size:	335,8 KB ID:	3763164


https://www.marktplaats.nl/a/muziek...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Maar hierboven is dus te goedkoop.. en dan regelen bieders het onderling ook wel weer. Heel soms (ont)regelen bezitters van hetzelfde item ook biedingen als het te goedkoop is.. super irritant als er dan weer niet gereageerd wordt..

Of gisteren nog een lachuh moment.. had geen prijs ingegeven en gewoon op bieden gezet omdat ik niet weet wat de waarde is. kreeg een reactie van iemand die niet wilde bieden.. Het is toch wat :D

Dan biedt u niet.png - Click image for larger version  Name:	Dan biedt u niet.png Views:	0 Size:	167,4 KB ID:	3763166
 
Laatst gewijzigd:
Ik krijg constant gefrustreedre kwalletjes,geef geen reply en gaat direct in vuilbak,bespaart erg heel veel tijd,die prutsers kopen toch niet...

Je hebt ook slimmerikken (enfin,die denken dat ze slim zijn) en beginnen dan offtopic van een aankoop, een gesprek te voeren zodat je hapt,gaat bij mij ook direct vuilbak in.

Ook,is dit een tactiek die nu wordt toegepast om de chat genoeg te vullen zodat ze achteraf slechte waardering kunnen laten nadat ze na de lange chat een ulltra laag bod hebben gedaan die je hebt afgewezen...mee opletten dus..
 
Back
Top