een legendarische kurzweil k2500

zie je wel dat er niet alleen oplichters op marktplaats zitten!! dit is waarschijnlijk iemand die er totaal geen verstand van heeft om hem zo goedkoop weg te doen
 
Nou hij weet wel degelijk wat dat ding waard is. Schrijft hij in de bedchrijving. " heeft destijds 10000" gulden gekost.

Mooi ding. Denk alleen niet dat hij hem naar Tjechie stuurt ;)
 
K2500 heeft de 'life mode' functie en dat is heel gaaf in combinatie met een modular.
 
Ik heb er een jaar of drie of vier terug eentje gekocht voor de KDFX die erin zat. Jarenlang zelf en nog steeds met K2000 en V.A.S.T. gewerkt, geen probleem maar die hele KDFX configuratie en de outs op de K2500 vond ik wat ingewikkeld. Uiteindelijk was ik blij dat ik hem voor 300 of 350 kwijt kon. Ik had er zelf iets meer voor betaald maar soit! Het mooie is dat de meeste Kurzweilen voor schijtprijzen gaan terwijl het echt hele interessante bakken zijn, als je je erin verdiept maar voor veel mensen te lastig, denk ik... Maw, ik denk dat de inzet van deze verkoper helemaal niet te laag is. Met wat geluk komt hij ook nog boven de 300 euro uit en heeft een gemotiveerd persoon een synth/workstation waar je nog jaren inspiratie uit kunt halen.
 
Wat betreft sampling vind ik het ook de beste klinkende sampler met vooral de best digitale klinkende filters eigenlijk.

Heb er twee gehad K2500RS,nu heb ik 2 K2600RS

Had ooit een Emu Platinum,wat een teleurstelling was dat zeg in vergelijking met de Kurz,klinkt als een soundblaster,direct weg gedaan.

De K2661 heb ik ook gehad maar klinkt niet als een K2500 of K2600 (tot mijn verbazing toe),klinkt dunner,dat is wel jammer,de converter boards moeten anders zijn ,kan niet anders.

'Live mode' zit wel niet in de K2000,is maar pas vanaf de K2500 reeks.
 
kut, ik ben al tijden op zoek naar zo'n ding, zijn mijn pegels op.................

Dit is al de tweede in een korte tijd, heb ook de rackversie afgelopen maanden wel paar keer gezien. Was zelf benieuwd naar de K2500r maar ben uiteindelijk afgehaakt vanwege de workflow van het ding en het ontbreken van een fatsoenlijke editor - fantastische mogelijkheden, maar teveel gepiel voor mij.
 
Het is niet omdat ie er 300 opzet hij die ervoor laat gaan. Ik zie soms mensen veel meer bieden op spul op mp en dan staat ie nog nt verkocht
 
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar als je goed zoekt, moet een k2500 met KDFX erin vast nog wel te vinden zijn voor een schappelijke prijs. K2600 en 2661 zit het standaard in volgens het artikel.
 
Het is inderdaad een koopje. Ik heb een volledig uitgebouwde K-2500 gehad, die ik nog met een bescheiden winst voor 2400 euro aan een enthousiaste zangeres heb kunnen verkopen, ondanks dat een aantal drukknoppen waren versleten en het display niet meer geweldig was. Vanwege de superieure geluiden heb ik na beluistering bij een vriend van mijn broer zes jaar geleden een PC-3 K6 gekocht. Die is wat eenvoudiger in het gebruik, met name de opslag van data en de digitale effecten werken ook als de PC-3 wordt gesynct aan een externe digitale klok. De KDFX waren voor mij onbruikbaar omdat de K-2500 niet de hoofdklok kon zijn. Er nu een zevenoctaafsversie van forumlid keyboardwhizz op het forum te koop voor 1000 euro.
 
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar als je goed zoekt, moet een k2500 met KDFX erin vast nog wel te vinden zijn voor een schappelijke prijs. K2600 en 2661 zit het standaard in volgens het artikel.

ik hoef hem niet meer het qwas toch allemaal veel te digitaal!! bij ieder geluid weer !!!
 
ik hoef hem niet meer het qwas toch allemaal veel te digitaal!! bij ieder geluid weer !!!

Dat is idd juist,een Oberheim of Prophet moet je niet proberen na te doen,maar dat is met alle digitale synths zo!

Wat wel is,is dat hij digitaal klinkt met ballen,heel dynamisch,en dat is wat het verschil maakt.
 
Met een hotswap SCSI card reader is die helemaal up to date.
K2600card.jpg
 
Nice hoor. Misschien dat ik er toch nog eens eentje koop als ik er een zie aan een mooi prijsje ;)
 
Wat ik er zo fantastisch aan vind dat ie warmer,zachter,analoger klinken dan de Japanse merken.
Na de k2600 R,PC 361,Forte7 nu de PC4 blijft voor mij de Kurzweil de beste synth.
 
Back
Top