GAS tijdens een epidemie. Wat wel, wat niet?

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
3.917
Er is nog geen draad of subforum over COVID-19 (beter bekend als Corona) op Synthforum. Dit lijkt mij wel een goed idee dus vandaar dat ik deze draad open.

Veel mensen hier zullen vast met een hoop vragen zitten (ook muziek/synth gerelateerd zijn) en misschien dat we elkaar hier een beetje kunnen helpen.
Heel veel succes iedereen met de moeilijke periode die eraan komt en samen komen we hier doorheen! :luv: :okdan:
 
Ik had gister een Marktplaats probleempje..

Had een kopen voor een synth maar die haakt af omdat hij niet mag langskomen om te testen. Mijn vriendin is al flink aan het hoesten en snotteren en ik wil risico's nu niet verhogen.
Nou snap ik dat de koper achterdochtig is. Hij was er meteen klaar mee en dacht dat ik een oplichter was. Heel vervelend maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
 
ik zou voorstellen om een uitebreide video te maken, eventueel video bellen via whatsapp. Je kan de koop alsnog buitenshuis in person doen, maar het testen dan helaas niet.
 
Ik zou geen zaken willen doen met hem. Dan maar geen verkoop. Ten eerste omdat ik geen oplichter ben en ik er allergisch voor ben als ik daarvan wordt verdacht. Ten tweede omdat iemand die een ander zo makkelijk uitmaakt voor oplichter geen serieuze interesse heeft, een uitweg zoekt en waarschijnlijk toch niet opdaagt.

Maar anders wat Kobuz zegt, het zou mij overtuigen.
 
Lijkt me ook een goed idee om een video te maken, plus video bellen. Verder zou ik contact met anderen willen beperken, dus ook niet buitenshuis in persoon, maar alleen opsturen. Daar zitten ook haken en ogen aan, want veel mensen willen natuurlijk eerst zien wat ze kopen. Dat is begrijpelijk. En er kan een moment komen dat je niet meer naar de post wil om een pakket af te geven, dat kan ook nog.

Lukt het niet, dan moeten "we" (even in het algemeen) er ons bij neerleggen dat ook dit stukje van het economische verkeer plat komt te liggen. Het is niet anders. Hopen dat het snel weer de goede kant opgaat, en het straks wel weer kan. Dus later je spullen kopen/verkopen. Ondertussen moeten "we" het doen me de spullen die we al hebben, of wachten om iets te verkopen dat "we" kwijt willen.
 
Op Marktplaats staan nu ineens helemaal geen gebruikte synths meer!? Zijn wij allemaal gestopt met verkopen, of is Marktplaats ons "aan het beschermen"?
 
Op Marktplaats staan nu ineens helemaal geen gebruikte synths meer!? Zijn wij allemaal gestopt met verkopen, of is Marktplaats ons "aan het beschermen"?
Lijkt wel of de zoekfunctie stuk is idd. Ik zie wel items in de voorgestelde advertenties, maar als ik zoek op dezelfde termen als daar in staan krijg ik 0 resultaten. Raar.
 
GAS lockdown?? www.marktplaats.nl

Was net aan het zoeken (via de zoekfunctie naar een categorie) op marktplaats.nl en het lukt me niet om oudere advertenties te vinden.. enkel betalende adverteerders en advertenties die vandaag zijn geplaatst.
Liep al te zoeken in het filter maar lijkt (bij mij) niet te werken. Hebben jullie dit ook?
 
Was net aan het zoeken (via de zoekfunctie naar een categorie) op marktplaats.nl en het lukt me niet om oudere advertenties te vinden.. enkel betalende adverteerders en advertenties die vandaag zijn geplaatst.
Liep al te zoeken in het filter maar lijkt (bij mij) niet te werken. Hebben jullie dit ook?
Ja (vandaar dat ik je post even hierheen verplaatst heb), beetje vreemd..
 
Op Marktplaats staan nu ineens helemaal geen gebruikte synths meer!? Zijn wij allemaal gestopt met verkopen, of is Marktplaats ons "aan het beschermen"?

Damn.. ik had hetzelfde net.. dus toch?? (net een draad gestart hierover). Gisteren werkte het gewoon.

SmartBits idd ja. De zoekfunctie geeft alleen maar resultaten van vandaag, dagtoppers en betalende advertenties. Mijn draadje (wat ik zojuist postte) mag wel gedelete worden.. mijn vraag is beantwoord.. GAS lockdown door MP :D
https://www.synthforum.nl/forum/mark...marktplaats-nl

edit: Thanx!!! En extra vreemd maar ok.. het lijkt weer te werken :?
 
Beter :)
En dan nog een N00B vraag: Waar staat "GAS" voor?
Ik begrijp dat het gaat om synths willen hebben/kopen, maar wat is de afkorting?

Gear Acquisition Syndrome, pannekoek :P
 
En dan nog een N00B vraag: Waar staat "GAS" voor?
Ik begrijp dat het gaat om synths willen hebben/kopen, maar wat is de afkorting?
GAS = Gear Acquisition Syndrome. Ofwel, heel erg graag spulletjes willen kopen.
 
Klinkt chiquer dan "Geef Alle Synths!!!" (daar hield mijn brein ermee op)
Dat is het probleem ook een beetje. Als je veel GAS hebt is logisch denken niet meer mogelijk. Je brein kan dan alleen nog maar argumenten aandragen waarom je spulletjes wel MOET hebben. En voor je het weet heb je een kamer vol synths. En maak je nog steeds geen nummers af. En denk je dat een nieuw apparaat dat gaat oplossen.
 
Mijn gas is een stuk prettiger geworden toen ik dat laatste heb kunnen accepteren als onwaar en het gewoon leuk is om nieuwe synths binnen te krijgen en mee te spelen =)
 
Geen last van gas, corono heeft al mijn lopende opdrachten weggevaagd, maar verder staat hier genoeg om geen last van gas te hoeven hebben voorlopig.
 
Back
Top