simpele monitor switch

rsvos

Industrial Darkness
Lid sinds
2 januari 2008
Berichten
305
Locatie
Hellevoetsluis
Ik heb sinds dit weekend een extra setje monitoren maar nu ben ik op zoek naar een simpele switch. Nou heb ik rond zitten kijken maar ik vind alleen maar controllers die ik persoonlijk aan de dure kant vind en met te veel opties.
Ik zou eigenlijk een schakelaar van A naar B willen en dan zonder volume knop ( ik gebruik de knop van mijn interface/geluidskaart ik wil niet dat er allerlei extra kastjes met toeters en bellen op mijn bureaublad komt te staan).

Bestaat er zoiets ? en zo ja waar kan ik dat vinden.
 
Kun je toch eventueel zelf maken?

Je hebt draaischakelaars waarvan je de standen kunt instellen en hem dan instelt als een 2 standen keer 4 maal wisselschakelaar in een!


Die schakelaars zitten ook in de ssl gyraf clone.

http://www.allekabels.nl/schakelaar/7303/1071894/draaischakelaar.html

attachment.php


Ben je met 4 euro klaar, kun je kiezen of je de kabels er meteen aan soldeert of dat je hem netjes met in en outputs in een kastje monteert.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor jullie reactie, zelf bouwen is voor mij geen optie ben meer muzikant dan elektro techneut:D.

Tulp stekkers vind ik maar niets, heb speciaal dure trs kabels gekocht.

Dan zit er niets anders op om te gaan sparen voor een monitor controller denk ik.
 
^^ SM pro audio M-Patch bedoel je volgens mij

Die zijn ook niet heel duur ( 120 zoiets) en wel goei spul, met nie zo heel veel 'toeters en bellen'.
 
Ik bedoelde de Nano patch, maar die heeft geen 2 inputs zie ik, is alleen een volume knop. Dan zou ik inderdaad voor een M-patch of die Samson gaan. Het is wel lekker dat je de 2 speakers ook onderling daarmee op volume kan afstellen, AB't veel lekkerder.
 
Ik heb zelf de omgekeerde situatie. Soms wil ik mijn monitoren aangesloten hebben op mijn mangpaneel, soms op de harddiskrecorder. Ik heb dit opgelost door zowel het mengpaneel als de harddiskrecorder met een patchpay te verbinden. Bij de standaard configuratie zitten de monitoren op de harddiskrecorder, maar met twee patchkabels kan ik ze op m'n mengpaneel aansluiten. Als je beide setjes niet tegelijkertijd wilt gebruiken, lijkt me dit voor jou de goedkoopste oplossing.
 
De meeste monitor controllers ondersteunen meerdere inputs en outputs.
Heb me er dit weekend zelf wat in verdiept. Je kan in de budget reeks blijkbaar best passieve switches gebruiken omdat actieve vaak nogal wat extra kleur geven.

In de sub-300€ range heb ik momenteel volgende shortlist:
Behringer Monitor2usb (nog geen reviews/tests maar zien er mij uit als een SPL 2Control kloon)
SM Pro Audio M-Patch (Passive-1, 2.1 of 4M)

Bij de actives zou ik ook die Presonus Monitor Control overwegen. Kleuring valt naar het schijnt goed mee.
 
Back
Top