Met 1 klik naar laatste nieuwe berichten in oude thread...

Je kunt bovenaan in de balk op "Recente berichten" klikken. De startpost blijft dan staan maar de sortering van berichten eronder is dan: laatst geposte berichten eerst.
Is dat wat je bedoelde?
 
Ah, okee. ik zie het nou. Als je op de thread klikt staat hij al meteen op de modus "nieuwe berichten" als je'm al eerder open hebt gehad merk ik. Dus in principe wel "met 1 klik de laatste berichten zien", in dat opzicht klopt het.

Nadeel vind ik wel dat je nu in omgekeerde volgorde leest. De "oude" manier (dat je met een klik op een icoontje direkt naar de laatst geplaatste berichten schiet) vind ik persoonlijk een stuk fijner. Op Gearslutz bijvoorbeeld werkt het ook zo.
 
Ah, okee. ik zie het nou. Als je op de thread klikt staat hij al meteen op de modus "nieuwe berichten" als je'm al eerder open hebt gehad merk ik. Dus in principe wel "met 1 klik de laatste berichten zien", in dat opzicht klopt het.

Nadeel vind ik wel dat je nu in omgekeerde volgorde leest. De "oude" manier (dat je met een klik op een icoontje direkt naar de laatst geplaatste berichten schiet) vind ik persoonlijk een stuk fijner. Op Gearslutz bijvoorbeeld werkt het ook zo.

Daar kwam ik ook net achter.
Ik vind het geen succes dat ie op pagina 1 begint en dat je steeds moet doorbladeren.
De oude manier beviel me beter.
 
Daar zullen wellicht nog wel wat nuttige configuraties voor bestaan die we de komende tijd kunnen uitdiepen (en hopelijk ook kunnen toepassen).
Dank voor de feedback! :okdan:
 
Ik mis inderdaad de optie om in één keer naar het eerste ongelezen bericht in een discussie te gaan. Zonder die link weet ik nooit zo goed waar ik ben gebleven met lezen. Hopelijk komt die optie nog.

Succes aan de moderators met de verdere uitwerking van het vernieuwde forum.
 
aan ja okey, in deze topic staat het over de sortering en emoticons,,
mods ?? anders een topic over maken,, alles over de sf update ??

ik kan geen e accent typen op de ipad, want ik bedoel 1


of ja, het staat allemaal in de feedback upgrade directory,

mss dat ergens voorlopig bovenaan zetten,, al wil ik ni commanderen, maar ik heb het nu toch door denk k,,
 
Laatst gewijzigd:
Begin eens met de gele aankondiging dicht klikken, daar win je al veel schermruimte mee.
Je kunt wel degelijk naar de laatste post gaan, dat is reeds besproken (Recente berichten aanklikken links boven). Zoals ook dat de emoticons nog niet werken.


Ik moet Stephen even bijspringen hier.
Wat Stephen bedoelt is dat als je in de vorige SF versie de "berichten van vandaag" optie gebruikte van de frontpage, je in de die lijst met draadjes direct met een icoontje naar het "laatst gelezen bericht" kon springen. Dat kan nu (nog) niet. Zou wel handy zijn om die icoon weer terug te zetten. Ik gebruikte het altijd.
 
Mobiele versie: rechtstreeks naar laatste post

Xiaomi smartphone
Android 8 (miui 10)
Chrome browser

VanafVanafaf een forum overzicht, bv in nieuws kan ik niet doorklikken naar het laatste bericht in een onderwerp. Ik kan de discussie alleen openen vanaf de eerste post.

:) verder is de eerste indruk goed. Stuk moderner en smartphone vriendelijker
 
Laatst gewijzigd:
Waar ik wel nog moeite mee heb is het opvolgen van de berichten in de discussies. Vroeger kon je makkelijk naar het eerste, nieuwe bericht gaan in een discussie sinds het laatste bezoek. Nu krijg ik zeker niet de laatste berichten wanneer ik 'recente berichten' kies.

Hoe meer mensen dit roepen, hoe groter de kans dat de mods het implementeren. OF, en dat kan ook, het is niet mogelijk. Dat zou een domper zijn.
 
... lijkt nu niet te lukken maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Voor elk topic in het forum staat een knop die je direct naar het eerste ongelezen bericht stuurt. Het probleem is dat deze knop op dit moment onzichtbaar is :). Ik verwacht dat we dit op korte termijn vrij eenvoudig kunnen oplossen. Hoewel de knop nog niet zichtbaar is, werkt deze wel. Je kunt dus meteen voor de titel van een discussie klikken waardoor je naar het eerste ongelezen bericht gaat.
 
"laatste ongelezen bericht"

Deze optie is er niet meer. Ik heb het paar keer aangegeven nu in andere draadjes maar geen enkele feedback gehad van het mod team en wordt straal genegeerd. Beetje jammer, het is immers een heel krachtig middel om snel te zien of er mensen hebben gereageerd op je eigen posts. Dit is niet hetzelfde als een abo nemen.
 
Voor elk topic in het forum staat een knop die je direct naar het eerste ongelezen bericht stuurt. Het probleem is dat deze knop op dit moment onzichtbaar is :). Ik verwacht dat we dit op korte termijn vrij eenvoudig kunnen oplossen. Hoewel de knop nog niet zichtbaar is, werkt deze wel. Je kunt dus meteen voor de titel van een discussie klikken waardoor je naar het eerste ongelezen bericht gaat.

Ah, ik zie het. Dat is de knop die wel zichtbaar is als je uitgelogd bent. :)

Volgende probleempje, als je daarop klikt staan nog steeds de berichten in omgekeerde chronologische volgorde. Kun je het ook zo instellen dat die volgorde weer automatisch op normaal staat?
 
Ah, ik zie het. Dat is de knop die wel zichtbaar is als je uitgelogd bent. :)

Volgende probleempje, als je daarop klikt staan nog steeds de berichten in omgekeerde chronologische volgorde. Kun je het ook zo instellen dat die volgorde weer automatisch op normaal staat?

Bij mij staan ze in de juiste volgorde, van oud naar nieuw. Kun je een screendump posten?
 
Deze optie is er niet meer. Ik heb het paar keer aangegeven nu in andere draadjes maar geen enkele feedback gehad van het mod team en wordt straal genegeerd. Beetje jammer, het is immers een heel krachtig middel om snel te zien of er mensen hebben gereageerd op je eigen posts. Dit is niet hetzelfde als een abo nemen.

Je wordt niet straal genegeerd Arv. Er is de nodige feedback gekomen na de upgrade. Ik ben een en ander stap voor stap aan het beantwoorden. Er waren twee draadjes die ik helemaal uit elkaar heb moeten halen omdat bijna elke nieuwe post een nieuw onderwerp betrof. Dat kost tijd. En helaas zijn er ook mensen die op zaterdag werken (en de vrijdag ervoor terwijl ze tot diep in de nacht aan de upgrade hebben gewerkt) en dan niet met het forum bezig kunnen zijn. Anderen hebben een gezinsleven, zijn op vakantie of hebben simpelweg te weinig ervaring met het forum om alle vragen te kunnen beantwoorden. Soms is het even een kwestie van geduld.
 
Bij mij staan ze in de juiste volgorde, van oud naar nieuw. Kun je een screendump posten?

Bij deze. Dit is meteen na het drukken op de onzichtbare knop. Nou geloof ik niet dat ik deze thread al eerder bekeken had* en hij lijkt ook te springen naar de openingspost maar sowieso staan de berichten op de verkeerde volgorde.

*(Ik had graag een thread gekozen die ik al eerder geopend heb dit weekend maar kwam er nu geen tegen waar de afgelopen uren iets nieuws gepost is en kan daar dus ook niet op die onzichtbare knop drukken)

Sterkte aan alle medewerkers voor en achter de schermen!
 

Attachments

  • photo123376.png
    photo123376.png
    117,9 KB · Bekeken: 97
Back
Top