Beleid bij het sluiten van onderwerpen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Digimod

Really cool stuff
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
6.746
Locatie
Regio 030
Wat me opvalt is dat de laatste tijd regelmatig een slotje op een Thread
wordt geplaatst omdat de discussie uit de hand loopt, ik vind zelf als het echt
niet anders kan is dat prima maar ik merk dat dit niet altijd echt nodig is.
Er is nog zo iets als vrijheid van meningsuiting en we leven nu eenmaal in
een democratie en zo heeft ieder zijn eigen mening over iets en
daar kun je over discussiëren ook al is dit al een keer aanbod gekomen, er komen
steeds nieuwe leden bij die ook een mening over een onderwerp hebben.

Een slotje op een thread plaatsen is ook een teken van zwakte dat de mod deze
discussie over een onderwerp niet in de hand kan houden en dan maar een slotje
plaatst,zal een leuke boel worden als je als oppositiepartij niet meer de kamer
in mag omdat de deur op slot zit.
 
ben het met je eens... er wordt zelfs al een slot opgegooid terwijl er nog niks aan verkeerde opmerkingen is geplaatst (zie music-house foto thread)... ook als er in een thread wat leuke maar voor het onderwerp niet zinvolle opmerkingen/links gemaakt worden wordt dat mijns inziens veels te snel afgekapt... een beetje afdwalen kan toch geen kwaad?
enne... oja... graag reakties op de marktplaatsafdeling weer mogelijk maken! :D

aan de andere kant... niks ten nadele van de mods, al het nazoeken/combineren van threads/met vriendelijke hand de juiste richting aangeven wordt erg gewaardeerd!
 
wat je bij FOK! veel ziet is dat berichten worden aangepast cq verwijderd. Het verschil is dat daar wel zichtbaar is dat iemand iets heeft gepost. Bij de berichten die aangepast zijn staat dan meestal een aanwijzing (zoals: -1 spam ofzow)
Is natuurlijk wel erg veel werk voor de MODs. dat wel, maar ik vind dat beter dan meteen heel de thread te sluiten of te verwijderen (dat vind ik het minst leuk))

Arv
 
Wij zijn moderators en geen discussie leiders.

Wat voor de een een grap is is voor iemand anders kwetsend. Daar sta je soms zelf niet bij stil. Er is voldoende ruimte voor lol op het forum, zolang het mensen niet kwetst of irriteerd.

Er zijn genoeg mensen die minder op het forum komen, omdat er een te hoog flam gehalte is (of was). Wij willen ook naar die mensen luisteren en dit plekje op het internet interessant houden voor mensen die wat willen leren mbt synthesizers.

Die MH thread had heel erg veel potentie om vrouwonvriendelijk te worden. Dat was ie eigenlijk al.... De vrouw op de foto werd beledigd en zo ook Cirika. Dat is niet netjes.

Post eens wat lekkere discussies over syntheses, over hoe een x-files achtig nummer te maken, live-ervaringen, over distortions of wat dan ook waar mensen iets aan hebben... Daar zitten synthforum mensen op te wachten!
 
Ik wil graag even een kleine toevoeging maken met betrekking tot het issue van " vrijheid van meningsuiting", een "democratisch land" en dergelijke. Deze punten worden toch vrij vaak aangehaald bij moderatie onenigheden, maar een forum is geen land . Dit is geen democratie, en wij zitten hier ook uit heel andere redenen dan een overheid. Wij modereren met de gedachte de continuiteit van dit forum zo goed mogelijk te garanderen als kennisbank met betrekking tot synthesizers die ook na te slaan is. Het forum is geen land, het voltallige synthforum.nl team zal je geen strobreed in de weg liggen als je besluit om in den haag op straat te gaan staan met spandoeken die cikira afzeiken. Maar op dit forum houden wij van synthforum.nl team ons het recht voor om op alles wat gepost wordt de vraag los te laten "voegt dit waarde toe aan het forum". En naar aanleiding hiervan kan er wel eens een onderwerp verdwijnen, volledig naar inzicht van de moderators. Staat de achterliggende gedachte waarmee wij modereren, en ons ideaal beeld van het synthforum je niet aan, dan heb je eenvoudigweg pech gehad, hoewel je best met argumenten mag komen bij feedback.
 
Wat ik merk is dat mensen die het hebben over democratie en meningsvrijheid zelf niet altijd het goede voorbeeld geven qua eigen gedrag en respect jegens anderen.

En als je het op een fatsoenlijke en nette manier ten sprake brengt zou je hier heel veel kunnen posten. Maar het jammere is dat sommigen zich dan niet kunnen gedragen en dat er terrecht een einde aan wordt gemaakt.

Ter herinnering waarmee je hebt ingestemd bij het aanmelden bij dit forum:
Registratievoorwaarden Synthforum.nl
Registratie is gratis voor dit forum! We staan erop dat u de regels goed volgt zoals die beneden staan. Als je instemd met die termen, Klik dan op de OK knop onder aan de pagina. Let op: Als je op de knop drukt geef je aan dat je ouder bent dan 13. Als je jonger bent dan 13, gebruik dan deze registratie manier.

De admins en moderators van www.synthforum.nl zullen proberen om de berichten zo objectief en eerlijk mogelijk te behandelen, is het onmogelijk voor ons om alle berichten van te voren te lezen. Alle berichten geven de mening van de auteur , en noch de eigenaren van www.synthforum.nl of Jelsoft Enterprises Limited (makers van vBulletin) kunnen verantwoordelijk gehouden worden voor de inhoud van enig bericht.

Als je op OK klikt, Geef je aan dat je geen berichten zult posten met daarin: obseen, vulgair, sexueel georienteerd, hatelijk, bedreigend, of op een ander manier tegen de wet.

De eigenaren van www.synthforum.nl hebben het recht om berichten te verwijderen, veranderen of te verplaatsen.Ook kunnen we elk onderwerp zonder opgaaf van reden sluiten.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ik merk is dat mensen die het hebben over democratie en meningsvrijheid zelf niet altijd het goede voorbeeld geven qua eigen gedrag en respect jegens anderen.

En als je het op een fatsoenlijke en nette manier ten sprake brengt zou je hier heel veel kunnen posten. Maar het jammere is dat sommigen zich dan niet kunnen gedragen en dat er terrecht een einde aan wordt gemaakt.

Ter herinnering waarmee je hebt ingestemd bij het aanmelden bij dit forum:


Kan me niet herinneren dat ik obseen, vulgair, sexueel georienteerd, hatelijk, bedreigend, woorden heb gebruikt in een post...
 
Origineel geplaatst door matt second
sorry dione slotjes vragen mag niet en een reactie met alleen een "smiley" is echt niet communicatiebevoordelijk
as je een menig hebt nodig ik je graag uit deze in woorden toe te lichten :)

overigens worden een thread ook gesloten nadat meerdere malen de rotte appels er al uitgehaald zijn , waardoor het lijkt alsof deze zonder problemen is geweest.

gatver zitten we onszelf nu te verdedigen ? het is toch onze site , wees er nu eens blij mee :)

begrijp me niet verkeerd ik ben juist heel blij met deze site , maar dat neemt
niet weg dat ik het soms niet eens ben met een mod.
 
ik kan me wel herinneren dat ik had gezegd hoe wij modereren en dat wij ons het recht posts te verwijderen voorbehouden. Zo'n lijst is uiteraard niet uitputtend.
 
Hallooo!

Ik denk dat iedereen hier es wat losser moet omgaan met het forum.
Soms worden dingen nogal cru gezegd en voelen mensen zich behoorlijk aangevallen.
Voor beide partijen geldt: doe effe relaaaax man!

Wat ik bedoel is het volgende. Als iedereen nu effe wat milder is en dingen met een korreltje zout neemt zo af en toe, dan wordt het hier een stuk aangenamer.

-C-

www.leefbaarinternet.nl
 
Re: Big Brother is Watching You

Re: Big Brother is Watching You

Origineel geplaatst door Digimod
Wat me opvalt is dat de laatste tijd regelmatig een slotje op een Thread
wordt geplaatst omdat de discussie uit de hand loopt, ik vind zelf als het echt
niet anders kan is dat prima maar ik merk dat dit niet altijd echt nodig is.
Er is nog zo iets als vrijheid van meningsuiting en we leven nu eenmaal in
een democratie en zo heeft ieder zijn eigen mening over iets en
daar kun je over discussiëren ook al is dit al een keer aanbod gekomen, er komen
steeds nieuwe leden bij die ook een mening over een onderwerp hebben.

Wat mij opvalt is dat 90% van de threads die gesloten wordt, wordt gesloten om de zelfde reden. Wat daarbij ook opvallend is, is dat dit vaak gebeurt door toedoen van dezelfde leden, of soort lid (noob). Daarnaast betreft dit hoofdzakelijk non hard/soft synth threads. Daarbij is het opvalt dat wanneer threads gesloten worden n.a.v. een discussie, dit discussies zijn die vaak gevoerd worden door 1 regel lange kreten, zonder onderbouwing.

Dus wanneer men eens wat meer post over synthesizers, deze posts langer maakt dan 1 regel (tel voor de lol eens het aantal posts korter dan 1 regel), is het sluiten van threads veel minder vaak nodig.


Een slotje op een thread plaatsen is ook een teken van zwakte dat de mod deze
discussie over een onderwerp niet in de hand kan houden en dan maar een slotje
plaatst,zal een leuke boel worden als je als oppositiepartij niet meer de kamer
in mag omdat de deur op slot zit.

Wordt effeuh wakker gozer, waarom wordt een thread over bijvoorbeeld "Wat is de beste sequencer?" gesloten? Misschien omdat in het zelfde forum wel twee regels eronder een thread loopt "Welke tools gebruikt u?" Een teken van zwakte? Een teken dat moderators ervoor zorg dragen dat synthforum.nl overzichtelijk blijft.

Als iedereen zich eens wat meer bezig hielt met de inhoud van z'n posts, en wat minder met de reactie van een moderator op andere posts, wordt de kwaliteit van dit forum flink verbeterd. Ik ken geen moderator die er een sport van maakt om zoveel mogelijk threads te sluiten.
 
kijk dat bedoel ik nu , ik heb het ook niet over het dubbel posten van een
thread die met de zelfde inhoud komt, het forum schoon houden vind ik prima..
en daar heb ik het ook niet over.
 
Die thread over de Music House en fotos van vrouwen met synths is toch alleen maar leuk ?? Ik snap wat daar mis mee is....wel fotoos van gear posten, maar als er een vrouw in beeld komt, gaat alles op slot.....best sneu...

IK vind de interactie juist leuk...zoveel vrouwen zie je niet die met 'onze' apparatuur bezig zijn....

Of zijn hier alleen maar computer-nerds die het met virtuele meisjes doen ???
 
Origineel geplaatst door Bass
Die thread over de Music House en fotos van vrouwen met synths is toch alleen maar leuk ?? Ik snap wat daar mis mee is....wel fotoos van gear posten, maar als er een vrouw in beeld komt, gaat alles op slot.....best sneu...

IK vind de interactie juist leuk...zoveel vrouwen zie je niet die met 'onze' apparatuur bezig zijn....

Of zijn hier alleen maar computer-nerds die het met virtuele meisjes doen ???
Het gaat niet om deze thread specifiek... Ik wil je best de reden geven waarom ik deze thread gesloten heb. Dat zal ik in een pb doen.
 
Tsja, als je voorbeelden wilt dan heb ik er zat hoor.

Neem nou die Apple threads. Van de drie waren er binnen een paar dagen er twee gesloten en na een week allemaal.
En ga je lezen wat er nou precies in staat dan zie je gewoon dat er een paar mensen structureel zich niet zo netjes gedragen. Niet dat ik zo'n heilig boontje ben, maar bij mijn weten heb ik me redelijk netjes gedragen.

Of de gemiddelde n00b die meteen na een kritisch woord in de stretch schiet en gaat lopen blaten schiet ook niet op.

Maar op zich zijn er helemaal niet zoveel threads die uit de hand lopen.

Veel meer dat er per maand wel een paar keer dezelfde vraag langskomt.

Al met al valt het me wel mee hoor.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Het gaat niet om deze thread specifiek... Ik wil je best de reden geven waarom ik deze thread gesloten heb. Dat zal ik in een pb doen.

ik vind het een beetje triest dat je niet de topic starter pb-t waarom iets gesloten is dan.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
ik vind het een beetje triest dat je niet de topic starter pb-t waarom iets gesloten is dan.
Als iemand een nieuwe thread start met hetzelfde bericht wat de reden was om een andere thread te sluiten, dan vind ik het niet nodig.

Misschien lui, laks of lam, maar wel logisch.
 
Hoeft van mij ook niet hoor.

Dat je een jaar geleden een draadje begint en er opeens iemand met een rothumeur het om zeep moet helpen om de ene of andere wazige reden.
 
Tsja.. maar al die brave omgangsvormen die ik nu zie verschijnen.. bah, mensen lijken tegenwoordig op hun 15 e al bejaard. Je leeft maar 1 keer (imo).

Een beetje karakter tonen, kunnen incasseren, vrij kunnen spreken. (En ja ik weet dat het een openbaar forum iz)

Laat b.b. maar lekker watchen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top