synthiaks - Return to Jupiter 6

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
6.515
Locatie
Hyperspace
Hier mijn track voor dit jaar. Disco Wave achtig iets :D

Succes allemaal! :okdan:

 
Last edited by a moderator:
Was dit een live jam? Zo komt het een beetje op mij over :). In het begin vond ik het een beetje droog en 'straight out of the box' klinken, maar naamate het nummer vordert pakt het toch op de 1 of andere manier.. lekkere sounds en dromerige cruising along the highway sfeer.
 
Mooie track zeker!
Persoonlijk stoorde ik me wel aan teveel kicks op 8e noten, een rem op de groove, vooral in het begin van de track.
 
Bij vlagen erg leuke track. De 303 lijn maakt het wel inderdaad, en die is erg fijn. Persoonlijk vind ik de lage arpergio wel wat vervelend te worden. Al met al wel een sfeervolle track!
 
Heb de 4, 6 en 8 gehad en gek genoeg vond ik de 4 het vetst, maar deze 6 mag ook wel nu Becel verkocht is...
Track is leuk, kan in mijn oren niks verkeerd ontdekken ;)
 
De beat doet me erg denken aan het jaar 1984. Het subtiele acid 303 lijntje meer aan 1987. Leuk! Qua jeugdjaren heb ik persoonlijk meer met Acid dan met Disco/Italo. De synth is Italo-achtig (maar dan mooier dan ik het me herinner uit de 80's). Of doet die synth me denken aan Italiaanse horrorfilms van eind-jaren 70 (v/d regisseur Lucio Fulci)? Waar heb je die baslijn mee gemaakt? Verslavend deuntje! Zit straks de halve avond in mijn hoofd, ha ha. :)
 
Thanks allen :okdan:

Was dit een live jam? Zo komt het een beetje op mij over :). In het begin vond ik het een beetje droog en 'straight out of the box' klinken, maar naamate het nummer vordert pakt het toch op de 1 of andere manier.. lekkere sounds en dromerige cruising along the highway sfeer.

Het is een beetje begonnen met het maken van een snelle track om te kijken of al mijn kanalen een beetje hetzelfde volume hadden. Toen ik de baslijn had gemaakt volgde de rest vanzelf. Denk dat ik de schets in een half uur klaar had. Toen wat effecten toegevoegd en er een geheel van gemaakt. Heb al mijn spullen gebruikt in deze track. Wilde hem later nog wat bijwerken en inkorten maar kon niets toevoegen en vond dat er redelijk wat variatie in zat waardoor hij niet al te vervelend zou worden.

De beat doet me erg denken aan het jaar 1984. Het subtiele acid 303 lijntje meer aan 1987. Leuk! Qua jeugdjaren heb ik persoonlijk meer met Acid dan met Disco/Italo. De synth is Italo-achtig (maar dan mooier dan ik het me herinner uit de 80's). Of doet die synth me denken aan Italiaanse horrorfilms van eind-jaren 70 (v/d regisseur Lucio Fulci)? Waar heb je die baslijn mee gemaakt? Verslavend deuntje! Zit straks de halve avond in mijn hoofd, ha ha. :)

Ik wilde het allemaal bij elkaar laten komen. Beetje Italo, wave, acid, house :D Die steeds herhalende baslijn is een Roland Jupiter 6 in Unison mode
 
Leuke track die echt een opbouw heeft waarbij de tracks steeds beter wordt. Je wordt er echt lekker in gezogen. In het begin denk je (/ik) mwa... maar er komen steeds dingen bij waardoor je er steeds meer in raakt. Leuk gedaan. Bij het 303-lijntje heb je me. Beetje jaren 80 gevoel of zo. Door die synth ook later.

Netjes.
 
Net als hierboven vind ik het 303-lijntje heel sterk, maar de baslijn, die vrij dominant is, weet mijn interesse niet zo vast te houden en gaat nogal snel vervelen, om eerlijk te zijn. Het is mij iets te veel een variaties op een(zelfde) thema... ik denk dat er veel meer in zit.
 
Ik hink een beetje op twee benen als het om deze track gaat. Aan de ene kant vind ik de acoorrden die je met de strings speelt erg prettig. Neemt me mee naar de begintijd van de house. Aan de andere kant vind ik de track nogal repetitief door die bass (en deels ook de drums). Dat acidlijntje wordt veel genoemd in de comments, maar daar ben ik zelf toch iets minder fan van. Had volgens mij interessanter gekund :).

Aanvankelijk dacht ik dat de mix nogal door het midden was, maar na drie keer luisteren kom ik daar toch van terug. Vooral de pads geven veel ruimte en de delay op het acidlijntje. Heerlijk. En lekker helder ook. Misschien is het gewoon de snare die me voor de gek hield.

Ik denk overigens dat de track wat krachtiger zou zijn als je het bij een minuut of vier had gehouden.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top