Depressoptimist - A Heart Of Sound

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.283
Locatie
't Gelders Eiland
Ik had de track nog op de plank liggen en het leek me wel een geschikte om in te zenden... Benieuwd wat jullie er van vinden!

 
Last edited by a moderator:
Damn, sterke drums! Het enige dat me wat tegen stond was het moment dat die square synth/bass erin komt tot aan de zang > daar loopt het verhaal wat vertraging op zeg maar. Vanaf het moment dat de vocalen er in komen is het gelijk weer een meeslepende track. Fijne sfeer.
 
Tof man! Qua arrangement is dit anders dan het standaard popliedje waardoor stukken soms onverwachts komen of uitblijven. Drums zijn lekker breakbeat. Mooie synthsounds. Vocals zijn ook leuk, ben jij dat zelf?
 
ik vond het een heel erg leuke plaat, maar vind de basslijn wel redelijk repetitief.. Hij kon ook wel wat meer opvulling gebruiken.. Al bij al, mooi gedaan ! ;)
 
Bedankt voor het luisteren en de reacties!

De beat is gemaakt door een beat in microtonic te maken, het laag af te filteren en er een distortion overheen te doen. Vind ik altijd wel lekker om wat apartere drums te creeeren. Verder is ie wat bewerkt met izotope stutter edit.

Vocals komen idd van mij zelf af
 
Ik vind dit zeker een vette track! Origineel en een goede sfeer. Ik vind je space geluiden in het intro super mooi! Dit is een track die ik best vaak zou kunnen luisteren in allerlei settings. Denk dat ik begin met een repeat terwijl ik wat huishoudelijke taken verricht :)
 
Voordat de zanglijn er bij komt vind ik de baslijn iets too much, maar in de combi gaat het best lekker ! Toch wat variaties zouden niet erg zijn.
 
Ben het wel met Pauluzz eens. Als je die bass niet alleen op de tel speelt, maar er net even een 16e voor of na speelt, gaat ie lekker mee met de funky sfeer van de drums. Verder gewoon heel lekker :okdan:.
 
Mooie track, maar blijft wel een beetje hangen in die 2 akkoorden he. Zang klinkt goed en is een waardevolle aanvulling
 
Ja, leuk weer een track met vocalen want die zijn toch in de minderheid.
Vind je ritmetrack ook sterk.
Goeie sounds ook op deze track.
Het begin vond ik wel iets te vol, een beetje too much om het zo maar te zeggen.
 
De vocals vind ik erg mooi, doet me aan New Order denken. Ik ben wel benieuwd hoe dit zou klinken met echte drums en wat minder synths. Wat kaler, zeg maar.
 
hé wat een leuke reacties zeg! Enorm bedankt allemaal, ook voor jullie stemmen :) In veel van jullie opmerkingen kan ik wel wat vinden... De track lag al ff op de plank en ik ben me ook wat gaan storen aan de 2 akkoorden structuur. Aan de andere kant maakt het ook wel weer duidelijk dat iedereen op een heel andere manier naar muziek luistert en dus ook andere dingen belangrijk vindt.

Dat beest op de achtergrond dat Synergist noemt zijn dan weer precies dingen die ik leuk (en dus belangrijk) vind. Ook leuk dat de drums in het algemeen goed bevallen. Drums vind ik meestal pittig, maar met deze drums ben ik zelf eigenlijk ook wel tevreden :)

Zang vond ik ook wel spannend, dat heb ik zelf ingezongen en bewerkt met effecten. Eigenlijk ben ik helemaal geen zanger...
 
Back
Top