[electro/techno] Tin Foil Hats - Reality check

:P Éécht vét! ;) Al heb ik m'n oren nadien ff in een sopje mogen doen omdat er wat rook uit kwam. Met een versie korter dan 6 min 45 was ik ookal blij geweest, maar 'k heb ze toch helemaal beluisterd. Top! Ik ben alvast :verkoght:
 
De eerste 3/4 minuten vinnik leuk! Als iets het label 'Trance' zou verdienen, dan zou het dit soort muziek moeten zijn, want het is echt hypnotiserend. De laatste paar minuten word de eerst lekkere beat een ordinaire housebeat, en is in mijn optiek een beetje redundant, omdat de rest van de muziek verder gewoon op herhaling gaat.
 
lekker wazig trackje hoor :) vooral die bassline in het eerste stuk is leuk.
Qua mix klinkt het wel een beetje aggressief, beetje veel mid of zo, maar goed dat past er misschien ook wel bij.
Ik vind die overgang naar een 4/4 house beat op zich wel tof werken. Het is wel jammer dat die bassline uit het begin nergens meer terugkomt.
 
Positief: Het is prima dansbaar

Minder positief: de presence van het mid en hoog in de mix vond ik erg vermoeiend. Ook lijkt het alsof je je best hebt gedaan alles maximaal af te produceren.

Ik ben het met King of Snake eens dat die bassline van het begin later goed terug had kunnen keren. Ook had de track naar mijn smaak korter gemogen.
 
Bedankt voor de tips. Hij is inderdaad wel te lang (ik heb weer eens te veel in blokken gedacht bij het arrangeren ;)) Die eerdere baslijn zal ik er eens bij gooien in het laatste stuk en ik zal eens gaan snijden. Dat maximale komt denk ik door het 'masteren'. Dat blijft toch een vak apart. Als je een andere gemasterde versie wilt horen dan zou je de Sweet in winter, Sweet in rain versie kunnen beluisteren.
 
Dit klinkt zeker vetjes! Ik vind dei diepe kick heerlijk:) Met kopfhorer is die stereo saw euh... lastig;)

Ja, ik weet dat de baslijn normaliter centraal moet staan. Ik vond het hier juist wel lekker klinken (is overigens op de MS2000 zo stereo geprogrammeerd), dus ik heb het zo gelaten.

Vette baslijn, voor mijn idee zitten alleen de drums iets te hard in de mix..

Dank je wel. Ik denk dat je gelijk hebt. Ben bezig met een nieuwe versie die iets korter is en wat meer variatie aan het eind heeft en ik heb ontdekt dat het volume van de drums zo'n 2 dB lager kunnen.

lekkere track hoor!! zit toch veel meer in dan je eerst verwacht! lekker baseline

Dank je!
 
Na een paar keer beluisterd te hebben vind ik m best ok. Ben zelf wel meer van de melodie, maar op een of andere manier blijft deze track wel hangen!
Die saw vind ik ook wat minder.
 
Je track doet me denken aan "Fade To Grey" en dan 1 van de dance remixes daarvan...(weet ff niet meer welke artiest).
 
Back
Top