Analogue Solutions Colossus

Ik vraag me af of die analoge oscilloscopen zo zeldzaam zijn als Tom zegt. Het type dat er nu in zit is niet meer leverbaar, maar was niet zo bijzonder of duur (130 GBP). Ik zie er bij de grote leveranciers nog ruim voldoende in het assortiment.

SmartBits , weet jij wat die pinnetjes (met weerstand) voor de matrix nieuw kosten? Vast niet goedkoop, maar "VERY expensive" lijkt me overdreven.
 
Ik vraag me af of die analoge oscilloscopen zo zeldzaam zijn

En hoeveel zouden er nodig zijn, deze gaat niet in zulke aantallen verkopen als een OP-1 (best opmerkelijk!) of Minilogue, neem ik aan.

Edit: ah, dat is natuurlijk 2e hands...
 
We staan op het punt. Communicatie met Tom verloopt goed. De funds en goedkeuring zijn er. Volgens mij is dit de perfecte plek om nog even wat bash & rant input te krijgen om de resterende twijfels nog even flink op te stoken. Bring it on.. :D:duivels:
 
De VCO's zijn de enige die niet discreet opgebouwd zijn. Hij gebruikt er de Alpha 3340's voor, net als Roman. Daar moeten sommigen hier toch makkelijk iets mee kunnen.. :peukie:

Ik zou de re-issue door OnChip hebben genomen, want het prijsverschil is ook weer niet zo groot (GBP 5,60 vs 10,60 op stukbasis). Aan de andere kant hoor ik geen serieus verschil tussen de 3 versies (OnChip, Alpha, Coolaudio).
 
SmartBits , weet jij wat die pinnetjes (met weerstand) voor de matrix nieuw kosten? Vast niet goedkoop, maar "VERY expensive" lijkt me overdreven.
Beetje late reactie, volgens mij wist je het al, maar die zijn bij Pin Electronics €11,- per stuk (ik geloof ook ex BTW). Ik heb bij aanschaf van de Portabella de 16 standaard pinnen uitgebreid naar een full pin park van 32.
 
De VCO's zijn de enige die niet discreet opgebouwd zijn. Hij gebruikt er de Alpha 3340's voor, net als Roman. Daar moeten sommigen hier toch makkelijk iets mee kunnen.. :peukie:

Ik zou de re-issue door OnChip hebben genomen, want het prijsverschil is ook weer niet zo groot (GBP 5,60 vs 10,60 op stukbasis). Aan de andere kant hoor ik geen serieus verschil tussen de 3 versies (OnChip, Alpha, Coolaudio).

Er is alle reden om voor de CEM te gaan.. (en zeker in een poly synth..)

Een duitser heeft de AS goed getest VS de CEM3340 waaruit de AS3340 meer drift heeft ,onstabieler dus, CoolAudio versie weet ik er nog niets van.

Lastig is dat de AS3340 geen 1/1 substitude is voor de CEM3340,dus ff ic's switchen kan mogelijk voor problemen zorgen met de PW als ik het goed heb.

De Datanomics Synthi 100 is met 3340 vco's dus als je het zo bekijkt is het wel een min of meer gelijkaardige clone.
 
De eerste Colossus is net verscheept:


WhatsApp Image 2020-03-13 at 00.10.48.jpeg
 
Ziet er zeker indrukwekkend uit! :halleluja Niet dat ik zoiets kan betalen, maar waar zijn de demonstratie-video's die laten zien en horen wat die kan?
 
maar waar zijn de demonstratie-video's die laten zien en horen wat die kan
Ik denk dat die er niet snel gaan komen. De doelgroep zijn niet de mensen die 'm op basis van een YouTube filmpje kopen. Als je écht interesse hebt dan lijkt me dat je best naar Analogue Solutions to gaat om 'm uit te proberen. Ik denk dat het voor A.S. teveel risico is om een demo online te zetten op basis waarvan mensen wellicht af zullen haken. Ik geloof niet dat A.S. er veel bij te winnen heeft om demo's te gaan maken voor dit product.
 
Tom hoopte eind januari de eerste ongeduldige klanten ("need it right now") te kunnen voorzien van de eerste exemplaren. Dat heeft beduidend langer geduurd. Hij heeft een ruime set borden liggen sinds een week of 4. Er worden er twee simultaan gebouwd, één uit, één in. Ik vermoed dat ze een week nodig hebben om er één volledig af te bouwen en te testen. Hij is zelf niet hard van plan demo's op te nemen. Hij gaat ervan uit dat de kopers daar op een gegeven moment in zullen voorzien.
 
Hm! - apart wereldje! :beard:
Zo gek is het toch niet? Toen destijds de ARP 2500, Synthi 100 en de eerste Moog modular systemen uitkwamen hebben ze toch ook niet meteen filmpjes op YouTube gezet? :D
 
Ik ben er inmiddels aan gewend dat je op YouTube van allerlei apparaten kunt bekijken hoe ze werken. Vaak doe ik dat zonder enige behoefte om zoiets dan ook aan te schaffen, maar enkel om te zien en horen wat dat is. Uit nieuwsgierigheid dus, en om te kunnen volgen waar discussies van kenners over gaan of waar boeken het over hebben. Als een bedrijf een nieuw product dan expres niet middels een video presenteert klinkt mij dat raar in de oren.

Maar goed, ze moeten het kennelijk hebben van een betrekkelijk klein clubje kenners met een goed gevulde beurs die je eigenlijk niets meer hoeft te vertellen, en die graag zelf ook langs komen om zo'n apparaat uit te proberen. Een 'apart wereldje' dus. (Althans vanuit het perspectief van een betrekkelijke buitenstaander en beginner als ikzelf.)
 
Als een bedrijf een nieuw product dan expres niet middels een video presenteert klinkt mij dat raar in de oren.)
Nou ja, ik weet niet of het een kwestie is van het expres niet doen. Het zal meer een kwestie zijn van geen tijd/geld steken in iets wat toch geen meerwaarde voor de verkoop zal hebben. Daarentegen is er wel een risico dat mensen op basis van zo'n demo je product af gaan branden ("belachelijk duur", "kan ik ook met een VST", "wanneer komt de Behringer clone", vul maar in). Dus wat zouden ze er bij winnen om het wel te doen?
 
Strikt voor de verkoop maakt het wellicht inderdaad niet uit. De potentiële kopers melden zich toch wel.

Wat betreft de te verwachten onzinnige of irrelevante commentaren, dat is iets waar op internet helaas niet aan te ontkomen valt. Of je zou de 'comments' uit moeten zetten.
 
Ik vind het qua design echt een classic.
Behalve rechts onderaan heeft het voor de rest een hoog oldskool gehalte.
 
Back
Top