BEHRINGER Sequential Circuits Pro-One Synthesizer Clone!

Attachments

  • 28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 345
Nog geen last van gehad, ik gebruik mijn ms101 als sequencer voor de pro 1, gaat prima.
 
Zelf dus via cv / gate gebruikt, nergens last van.

Maar wat klinkt dat ding goed zeg.. ik wil er nog een!

 
Zelf dus via cv / gate gebruikt, nergens last van.

Maar wat klinkt dat ding goed zeg.. ik wil er nog een!

Ja daar was ik al bang voor. Wil er ook een hebben. Mooie sounds.
Net als de Moog, erg verleidelijk om er twee te hebben...

zijn de tune knoppen ook zo gevoelig als bij de b-moog?
Daar moet je echt een tuner gebruiken om bv 3osc is een akkoord te tunen.
 
Zelf dus via cv / gate gebruikt, nergens last van.

Blijkt dat er toch iets niet ok zou zijn met de Gate in,die werkt niet zoals het hoort (gate+trig) maar enkel als trig!
(PS: als je externe staccato gates er naartoe stuurt merk je daar dus niets van,bij spelen van lange noten wel)

(twee reports zover op Muffwigler)
 
Ok, net getest, maar met sustain en release van vca geheel of half open klinken de noten die ik via het keyboard speel gewoon door zoals het moet.

-edit-

Hm ja klopt, heb t ook, als ik de release dichtdraai en sustain open stopt ie terwijl de toets nog ingedrukt is.
 
Klinkt idd heel goed,knappe betaalbare synth.

Wel anders klinkend VS een Pro-One (veel strakker).
 
nee idd,heel de vid ok,tot het filter in actie komt vanaf 34:30 ,dan hoor je verschil in punch wel,ook omdat de vco's strakker afgesteld zijn op de Pro-One,blijkbaar lukt dit niet zo goed op de clone,wat hij ook aangeeft in de video,dat is wel een beetje jammer.

Verschil in sound is te verwaarlozen maar dat afstellen van de vco's is toch wel een heel groot minpunt.

Ben benieuwd naar meer experience..
 
Even werd ik enthousiast, maar na het lezen van jouw comment kan deze wat mij betreft dus ook op de 'close but no sigar-stapel' bij de RD808. Next synth please ! :D

Die tuning issue is allicht te fixen met 1 of 3 weerstanden aan de potmeter,ik vermoed dat de fine-tune range te groot is waardoor je niet makkelijk unison kan instellen.

Maar als de range te groot is en de potmeter van niet al te goede kwaliteit dan kan dat onstabiliteit meebrengen omwille vooral van de potmeter ,dus de fine tune range beperken kan dit mogelijks iets verhelpen of beter nog ook de potmeter vervangen met een kwalitatiever exemplaar,dat is wel te doen allemaal.

Dan is die top.

Of het zou moeten zijn dat de CoolAudio CEM3340 clone minder stabiel is als de CEM3340,zou eens moeten getest worden in de Neutron in unison zetten en kijken of er wiegelende beating is tussen de vco's omdat een CEM3340 echt wel megga strak is en blijft!!!
 
demian heb inmiddels een PRO 1.
Maar vind de overlap met Model D te groot en de envelops niet fijn.
Nog effe aankijken maar denk dat die terug gaat,
 
Back
Top