Yamaha Fb-01

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
616
Locatie
rotterdam
Wat is eigenlijk een redelijke prijs voor Yamaha Fb-01.

op het moment zie ik ze voor prijzen rond de 300,- terwijl ze volgens mij een maand geleden nog voor rond de 100,- verkocht werden.

300,- euro vind ik ook wel erg veel ,voor dat geld koop je ook een reface DX
 
300 euro is belachelijk. 100 euro vind ik al veel voor een preset FM bakje.
65 euro door een roze bril kan nog net :mexico:
 
Ik heb er nog nooit meer dan 40eu voor betaald en ik heb er 3.

Voor 300eu mag ie wel een zilveren case en gouden knoppen hebben.
 
Toch heb ik het idee dat de prijzen voor het oude spul al een tijdje aan het stijgen zijn. Kan zijn dat door corona de prijzen voor tweedehands spullen sowieso wat hoger liggen, veel vraag voor alles wat met hobby en vrijetijdsbesteding te maken heeft. Onzeker wat de economie gaat doen, daarom meer belangstelling voor gebruikt spul dat minder kost dan nieuw. Nu de maatregelen minder streng zijn geworden zakt de vraag waarschijnlijk weer een beetje in, maar voor veel mensen zal de economische onzekerheid nog wel een tijdje aanhouden.

Je kunt natuurlijk elk bedrag vragen wat je wilt, maar dat wil niet zeggen dat iemand het gaat betalen. In dit geval kan ik me dat eigenlijk ook niet voorstellen, als je voor bijna hetzelfde geld een nieuwe Reface kunt krijgen.
 
Er staat er 1 op de Catawiki veiling van deze week, staat nu nog op 30 Euro:

https://www.catawiki.nl/l/38201053-y...zer-japan-1980

Maar ik zou er ook nooit meer dan iets van 75 Euro voor betalen.

NB. er zijn er dit jaar al twee via Catawiki verkocht:

5-1-2020: €74,-
1-3-2020: €30,-

(is uiteraard zonder 9% veilingkosten en verzendkosten, maar is een indicatie)
 
De prijzen mogen dan wel stijgen ,maar van 50 naar 300,- is wel erg veel.

op dit moment staan er drie te koop voor rond de 300,-
 
Het probleem is dat vintage PC gaming populairder aan het worden is, en die hebben de neiging erg veel geld te besteden aan wat eigenlijk simpele synths zijn (want oude spelletjes werken er lekker mee). Dan krijg je gekke prijzen.

Hetzelfde is met sommige rack-mount romplers aan het gebeuren, alleen omdat ze General MIDI kunnen (naast een hoop andere zaken).
 
Voor vintage gaming heb je de Roland MT-32 nodig, niet de FB-01 ;)

(mijn MT-32 had ik een paar jaar terug voor 30eu, zou er nooit meer dan 50 voor betalen om eerlijk te zijn)
 
Voor vintage gaming heb je de Roland MT-32 nodig, niet de FB-01 ;)

Hangt van de spellen af. Er zijn ook zat spellen die General MIDI gebruiken (voornamelijk gecomposeerd op de Roland SC-55, dus die is populair).

(mijn MT-32 had ik een paar jaar terug voor 30eu, zou er nooit meer dan 50 voor betalen om eerlijk te zijn)

Op een forum waar ik lid ben, berichtte vandaag iemand dat hij een MT-32 voor 110 Euro had gekocht, en dat vond hij goedkoop...

Ik geloof dat ik voor mijn duurste GM module zo'n 150 Euro heb neergeteld inclusief verzendkosten vanuit de andere kant van de wereld. Dezelfde module gaat nu voor tussen de 200 en 250 Euro exclusief verzendkosten op Ebay. Compleet belachelijk.

Alhoewel de prijzen van sommige digitale synths gewoon ook flink zijn gestegen de laatste paar jaar...
 
Back
Top