X

Hoe kom je aan goede vocal samples?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Hoe kom je aan goede vocal samples?

Dag,

Bijna alle samples kun je online vinden. Maar met vocal samples heb ik moeite. Het zijn vaak van die gladde adlibs of sample packs met nietszeggende phrases. Zomaar wat van YouTube rippen vind ik niet ideaal, o.a. vanuit copyright-oogpunt. En ik ben evenmin wild-enthousiast over mijn eigen stem. Zijn er nog meer opties?

Plaats een oproepje, op dit forum of elders: "Gezocht: zanger/zangeres (of voor alleen gesproken woord, als je dat wil) voor project/productie van... etc."

Comment

Ja idd zoek gewoon een zanger/zangeres. Evt betalen op viver of zoiets
      CENSORED

Comment

Originally posted by flyweight View Post
        Ja idd zoek gewoon een zanger/zangeres. Evt betalen op viver of zoiets
        Fivver is een goeie optie. Dan heb je iig iets wat van jezelf is en uniek ipv een generieke sample. Zie bv de track van Seyor bij de afgelopen SF contest:
        https://www.synthforum.nl/forum/synt...or-5-years-ago

Comment

Fiverr is een goede ja, niet aan gedacht.

Comment

Zelf hou ik ook van tracks met vocale input en zit soms ook met het probleem om aan goede vocalen te komen.
            Als je geld verdient met de muziek dan is inhuren een goede optie, maar voor de hobby is dat anders natuurlijk.
            Ik heb pas geleden Emvoice gebruikt zoals jullie gehoord hebben en al wordt software langzaam aan beter dan toch is momenteel de menselijke stem nog niet vervangbaar.
            Ik verwacht wel dat met AI de komende jaren er goede software aankomt.

Comment

Originally posted by krautrock1958 View Post
              Als je geld verdient met de muziek dan is inhuren een goede optie, maar voor de hobby is dat anders natuurlijk.
              Ik heb pas geleden Emvoice gebruikt zoals jullie gehoord hebben en al wordt software langzaam aan beter dan toch is momenteel de menselijke stem nog niet vervangbaar.
              Voor hobby is dat toch niet anders? Bij zoiets als Fivver kom je de hobby-vocalisten tegen die voor weinig geld jouw idee kunnen zingen. Dat is toch ook veel leuker dan 1 of andere generieke sample library (die meestal ook geld kost)?
              Ik vind de vooruitgang wat betreft spraaksynthese best traag gaan, ik had verwacht dat dat sneller zou gaan. Maar misschien is daar "in de markt" (en dan bedoel ik niet alleen de muziekindustrie) misschien toch wat minder vraag naar. Als die vraag er niet is dan zal AI daar wellicht ook weinig verandering in brengen. Er moet tenslotte ook geld in R&D gestoken worden, bedrijven zjin misschien wat terughoudend als ze zien dat er maar een kleine doelgroep is.

Comment

Volgens mij is spraak synthese wel heel volwassen. BV de NS omroepen zijn al heel lang met spraak synthese gemaakt. Rond de 20 jaar.
                Maar no way dat dat ooit zang gaat vervangen. Wellicht alleen in bepaalde muziek genres.
                Als je niet kunt zingen kun je autotune of vocoders gebruiken.
                Samen werken met andere muziekanten dat zou ik aanraden.
                En dan kom je ooit een zanger(es) tegen waar het goed mee werkt.

Net voor de crisis had ik net mijn eerste zang sessie in een band.
                Gaan we mee door als het lukt.
                Na jaren kritiek van zo een beetje iedereen om me heen krijg ik nu ineens complimenten dat het best goed kan klinken.

Anyhow heb je iets specifieks wat je zoekt? Kan wel wat proberen en dan zien hoe dat gaat.
                Het helpt wel als je ook de akkoorden kunt geven.
                Dan kan ik de muziek op de gitaar spelen en een melodie lijn vinden.
                CENSORED

Comment

Originally posted by SmartBits View Post
                  Voor hobby is dat toch niet anders? Bij zoiets als Fivver kom je de hobby-vocalisten tegen die voor weinig geld jouw idee kunnen zingen. Dat is toch ook veel leuker dan 1 of andere generieke sample library (die meestal ook geld kost)?
                  Ik vind de vooruitgang wat betreft spraaksynthese best traag gaan, ik had verwacht dat dat sneller zou gaan. Maar misschien is daar "in de markt" (en dan bedoel ik niet alleen de muziekindustrie) misschien toch wat minder vraag naar. Als die vraag er niet is dan zal AI daar wellicht ook weinig verandering in brengen. Er moet tenslotte ook geld in R&D gestoken worden, bedrijven zjin misschien wat terughoudend als ze zien dat er maar een kleine doelgroep is.
                  Ik heb ff een nieuw topic over voice changing en AI gestart om vervuiling te voorkomen; https://www.synthforum.nl/forum/alge...e-changers-enz

Comment

Anyhow heb je iets specifieks wat je zoekt? Kan wel wat proberen en dan zien hoe dat gaat.
                    Dank voor het aanbod! Nee, nog niets concreets. Ik was aan het jammen en speelde wat met samples. Dan hoor je kreten als 'I want you so bad' en "Ecstacyyyyyyyy" en meer van die kazigheid. Vandaar mijn vraag. Als het concreet wordt weet ik je te vinden.

Comment

Heb je www.looperman.com al eens geprobeerd?

Nil Volentibus Arduum

Comment

Originally posted by Dr van Lansberg View Post
                        Heb je www.looperman.com al eens geprobeerd?
                        Niet. Wel eens op gestuit via Google, maar nooit wat mee gedaan. Dank voor de tip

Comment

gewoon royalty free vocal sample packs kopen.. en je op Facebook abonneren op groepen die gratis samples weggeven.. Succes !
                          My video's on Youtube :

http://www.youtube.com/user/Gloomer2000

My latest uploads, free downloads :

https://soundcloud.com/gloomer2000

Complete Gloomer/Gloomy discography, stream or free download :

https://gloomer2000.bandcamp.com/music

Comment

Volgens mij is spraak synthese wel heel volwassen. BV de NS omroepen zijn al heel lang met spraak synthese gemaakt. Rond de 20 jaar.
                            Maar no way dat dat ooit zang gaat vervangen. Wellicht alleen in bepaalde muziek genres.
                            Als je niet kunt zingen kun je autotune of vocoders gebruiken.
                            Samen werken met andere muziekanten dat zou ik aanraden.
                            En dan kom je ooit een zanger(es) tegen waar het goed mee werkt.

Net voor de crisis had ik net mijn eerste zang sessie in een band.
                            Gaan we mee door als het lukt.
                            Na jaren kritiek van zo een beetje iedereen om me heen krijg ik nu ineens complimenten dat het best goed kan klinken.

Het helpt wel als je ook de akkoorden kunt geven.
                            Dan kan ik de muziek op de gitaar spelen en een melodie lijn vinden.
                            Heb je een bron voor je bewering?

https://nos.nl/l/2091894

Comment

Originally posted by Breibender View Post

Heb je een bron voor je bewering?

https://nos.nl/l/2091894

https://www.google.com/url?sa=t&sour...d4L-lojbpVygZd

Nou ja spraak synthese kan ook met stukjes van een echte stem zijn gemaakt.
                              Een soort slicen van alle klanken waarna je die bij elkaar plakt.
                              Wellicht dat bij de ns he gewoon vol opgenomen woorden zijn die dan worden gebruikt waar nodig.

Maar ja idd niet echt spraak synthese. Dacht altijd dat dat echt volledig gesynthgesynthetiseerij de ns.
                              CENSORED

Comment

Originally posted by krautrock1958 View Post
                                Zelf hou ik ook van tracks met vocale input en zit soms ook met het probleem om aan goede vocalen te komen.
                                Emvoice! Kende ik nog niet. Goede tip. Gaat dat vanavond eens proberen voor mijn nieuwe project
                                www.farbstoff-fabrik.nl
                                https://farbstoff-fabrik.bandcamp.com/

Comment

Working...
                                X