Hoe kom je aan agressieve vocal samples?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.661
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

In veel EDM-tracks hoor je vlak voor de drop een agressieve vocal sample. Je herkent het vast. Ik kan die samples alleen nergens vinden en heb wel wat sample cd demo's beluisterd, maar die quotes zijn altijd cheesy (put your hands up, bweeeh). Via YouTube kom ik ook nog niet echt verder, heeft iemand misschien nog tips? Misschien goede acapella's op YouTube waarmee ik kan knippen en plakken?

Groet,

Rutger
 
Check 'n mic en laat je gaan.. en nog een berg fx erop (doublers, filters).. alleen jij weet dat het jouw stem is :P
 
Als je op YT mad angry anger crazy als search gebruikt kan t nooit misgaan...
Waar dacht je dat skrillex zijn "call 911 NOW" vandaan had :) search die maar eens. Prachtige zangeres. :+)
 
1) hou een mic opnameklaar
2) vertel je vriendin hoe veel die synths écht gekost hebben
3) knippen en plakken die rage samples
 
(oude) Hip Hop platen samplen. In the Hood van the Wu Tang Clan bijvoorbeeld.
 
Micro klaar? Knijp in onbekende mensen hun billen. Altijd prijs :)
 
Muziek? Zelf maken, Is veel bevredigender dan kant en klare samples, of apreggio's of stepsequencers gebruiken.
 
In veel EDM-tracks hoor je vlak voor de drop een agressieve vocal sample
Prima, dat is dus al geweest. Snel los laten en zelf iets anders bedenken :peukie: You rule the world.
 
Zelf doen idd, Neophyte bijvoorbeeld blert gewoon lekker door de mic met evt andere gasten.
 
Dank voor alle tips en suggesties, ik ga ermee aan de slag. Zelf doen is inderdaad ook een idee, maar ik heb niet zo´n goede stem als - pak ´m beet - ol' dirty bastard.

Wat betreft de opmerking over ´is al geweest´: klopt helemaal! Maar ik heb niet de ambitie om het wiel opnieuw uit te vinden en sommig dingen werken gewoon. Dan spiek ik liever eerst bij de pro's en wie weet geef ik er daarna mijn eigen draai aan. Maar een ding tegelijk en dat is in mijn geval liedjes afmaken en mixen :P
 
Back
Top