Track ID gezocht

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.016
Locatie
-
Nou ga ik het ook maar gewoon eens hier vragen. :)
Enige tijd terug (in de introductievideo van de DJ808 ) werd er op 5:05 een track gestart en daar wil ik graag de uitvoerende artiest en titel van achterhalen.. (video hieronder..)

Ik dacht aan 'D Angelo maar ik ben letterlijk al door al zijn tracks heengeskipt, nope dus.. In de video ook de vraag ook al 2 x gedropt maar geen reactie helaas...
Iemand die dit kent?

https://www.youtube.com/watch?v=7KuODEnTI30&t=382s
 
Ik snap het niet, dit is toch juist een demo waarin die track live word gemaakt door die gasten
 
Voor zover ik kan waarnemen pelen ze op de onderste pads audioloops af, net zoals dat kan op elk ander DJ controller ding en programmeren ze alleen drums op de gridknoppen van de DJ808
Een DJ808 kan ook geen tonale begeleiding genereren.. behalve wat drums en een vocal transformer.

Als ze de muziek eerder hebben gemaakt ben ik daar wel benieuwd naar, dan wil ik de oorspronkelijke uitvoering graag hebben zonder alle drums die ze er hier aan toevoegen :)

Specs Roland DJ-808 DJ Controller:
  • controller met drumcomputer, sequencer en vocoder
  • bevat Roland TR-606, TR-707, TR-808 en TR-909
  • VT Vocal Transformer vocoder
  • TR-S sequencer
  • uitgebreide Serato sampler
  • 4-kanaals mixer, 2-decks (4 decks schakelbaar met dual deck modus)
  • 16 RGB performance pads
  • key sync voor harmonisch mixen
  • uitgebreide effectensectie
  • grote jogwheels met geïntegreerde display
 
Gek is dat.. mijn eerste bericht van (15:29) was niet gepost en moest op toestemming wachten.. ik dacht doe het nog n keer (maar dan anders).. nu staan ze er alletwee.. maar duidelijk nu dat een DJ-808 geen synth is.
Het komt me ook zo bekend voor maar weet niet meer waar ik het gehoord heb. De titel of uitvoerende artiest, of een hint in de richting ervan zou me ook al helpen..
 
Thanx Dr. :)

@djzaid: ik kom er nooit uit met YT als ik een bericht moet sturen.. geen idee waar die optie te vinden is.. maar zojuist op FB de link en de vraag gepost.. we gaan het zien..
 
En nu al een reactie.. maar helaas geen titel..

Guitarcenter op Facebook schreef:
I apologize, but unfortunately we do not have the track ID to this song
 
Hey thanx. Dat is idd wel zo slim ja.. :)
Heb Brandon Ryan via FB de vraag gesteld. Hopelijk gaat dat iets opleveren..
 
Hij wordt gewoon herkend door Shazam, maar ik ga er vanuit dat je dat als eerste al gedaan had, en dat dat niet was wat je zocht...
 
uh.. ik had wel aan deze app of toepassing gedacht maar nog niet geïnstalleerd en had gehoopt dat iemand het herkende. Heb een linkje naar YT (oid) Etaoin?
Via FB (Brandon Ryan) nog geen reactie..
 
Ok.. Shazaam herkent idd de EP en contrabass-achtige partij met wah erop in een titel.. ik had alleen iets meer diepgang verwacht van de rest vrees ik. Geloof dat ik die harmonised zangpartij er niet echt bij vind passen.. maar ik zal verder niet klagen :)

edit: als ik luister naar het origineel (of wat in de DJ808 demo zit), en daar 8 maten hoor passeren heb ik nog geen enkele harmonised of vocoder-achtig effect voorbij horen komen.. hetgeen toch een beetje duidt op dat er nog een andere versie is ergens.
 
Laatst gewijzigd:
Whaha.. nog een Shazam erop los gelaten.. het lijkt een populair loopje..:D Maar wat is nu de bron? Ik heb ook het vermoeden dat ik het herken uit een periode van minstens 10 jaar terug of nog langer..

 
Damn.. wat een creatieve armoede heerst er toch vandaag de dag.. Onbeschaamd andermans werk stelen en overal maar registeren alsof het hun eigen werk is zonder de bron te vermelden. 7 maten of meer samplen is strafbaar toch?
Nu kom ik door al die audio tereur via Shazaam niet meer tot de bron.. daar waar de andere maten en rest van de oorspronkelijke track te vinden is... iemand nog ideeën? Who sampled who is nog niet up-to-date..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top