Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

Ik heb er ook eentje (een zwarte) maar vermoed dat er een oscilator stuk is (af en toe mis ik een noot). Is dat te fixen? En zo ja, hoe?
 
doet u mij deze versie maar, cc controllers, multitimbraal :L

315500816_08db57ac22.jpg



matrix is een dikke synth!
 
Ja het is niet echt lekker tweaken via sysex....

Ik heb trouwens een editor voor de 6R gemaakt voor mn BCR 2000, toch lekker ookal moet je bij sommige parameters dus even wachten voor je iets hoort...

Mocht iemand hier interesse in hebben let me know... ben zoiezo benieuwd of ie ook op gewone m6 en m1000 werkt.....

Ik heb een M6 keys,nog geen BCR, en zit ook in Am..er.am. Als je de editor daarop wilt proberen dan ben je welkom. :biertje: Maar is er buiten het toetsenbord nog wel een verschil met de rack?

Ben natuurlijk zelf ook wel benieuwd naar de editor, en wil waar mogelijk zonder pc/apple blijven werken.
 
ja lekker voor bassen, maar kan die wel in monofoon modus? ik kan het niet vinden in de "ObieEditor" voor osx.

Je kan unison aanzetten door in Ext.funct voor waarde 0 Uon of Uof te selecteren met de +/- toetsen.
Sommge patches zijn unison, andere weer niet. Deze instelling overheerst de patch instelling.
 
ja lekker voor bassen, maar kan die wel in monofoon modus? ik kan het niet vinden in de "ObieEditor" voor osx.

Je kunt hem sowieso in 'guitar mode' zetten waarbij iedere stem een eigen midi kanaal heeft.
 
dat vind ik een hele goeie..gaan ik meteen proberen!
 
Jaaahaaa! geweldig..

"select" rammen tot ie op "channel" staat, dan met "+" omhoog, na kanaal 16 kom je in "guitar mode" meteen monofoon en de portamento kickt ontzettend in.
 
Ik heb er ook eentje (een zwarte) maar vermoed dat er een oscilator stuk is (af en toe mis ik een noot). Is dat te fixen? En zo ja, hoe?

Je zou eens een factoryreset kunnen doen. Enter indrukken en dan de matrix aan doen, als ie aan staat Enter weer loslaten.

Bij mij vergeet de Matrix weleens dat hij pitchbend en modulatie moet herkennen. Even resetten werkt dan.
 
Kinkt die hetzelfde?

Dat durf ik niet te zeggen :(
Maar klinkt echt goed met na schijnt de matrix klank (parts) te hebben, zonder fm en tracking, matrix.
maar fully midie (doormiddel van te bestellen rom met extra golfvormen)
cc zijn goed aan te sturen, smooth. gewoon een mooie bak al wil ik hem wel eens naast een matrix horen. :W
 
Ik heb er ook eentje (een zwarte) maar vermoed dat er een oscilator stuk is (af en toe mis ik een noot). Is dat te fixen? En zo ja, hoe?


factory reset wil nog wel eens helpen, ben al lang vergeten hoe dat moest, maar is vast op het net te vinden of 1 van de kenners hier weet het wel.

enneh.... m1000 en m6 zijn leuke analoge synths, veel voor weinig, maar eh.. let's not get carried away. naast andere, meer prijzige analoge synths, steekt ie toch wat schril af.
 
waar slaat dat nou weer op? Liep iemand van te daken te schreeuwen dat dit de beste synth ooit was? Ik heb ook een casio die best dope is.

..enter ingedrukt houden terwijl je de matrix aanzet voor een factory reset.
 
....
enneh.... m1000 en m6 zijn leuke analoge synths, veel voor weinig, maar eh.. let's not get carried away. naast andere, meer prijzige analoge synths, steekt ie toch wat schril af.

Leo, ik heb ooit een OB-MX 6 voice gehad en vond/vind de M-1000 echt stukken beter klinken.
Twee M-1000's en een Access programmer samen, en je hebt voor een relatief bescheiden bedrag een super polysynth.
JP-6 bv kost vaak meer en is IMHO qua geluid een stuk minder.
Heb inmiddels ook een P-08 rack maar doe mijn M-1000's nooit weg ...
 
Back
Top