Vocals

MrBlack

Nieuwkomer
Lid sinds
14 september 2007
Berichten
1
Hallo iedereen,

Het lukt me niet echt om gepaste vocals te sampelen/bewerken voor een aantal eigen composities.

Meestal is het zo dat er bij het gesampelde stukje vocal een stukje muziek aanwezig is op de achtergrond. Ik probeer die klanken tot nu toe weg te filteren met EQ, Low pass filters en High pass filters. Helaas, met deze methode bereik ik zelden het gewenste effect.

Een aantal vragen:

- Gebruik ik wel de juiste software? Zijn er andere components buiten de EQ en de low/high pass filters die misschien betere resultaten hebben?
- Gebruik ik wel de juiste technieken? Indien de EQ + filters voldoende zijn ligt het overduidelijk aan mijn skills...
- Sample ik wel het juiste materiaal? De meeste samples probeer ik te nemen uit films. Misschien moet ik me meer toespitsen op het nemen van samples uit radio en muziek ?

Hoe sampelen jullie cleane vocals uit bestaand materiaal?

Ik gebruik Logic op OS X.

Bedankt, Johan
 
Probeer aan acapella's te komen en sample cd's gebruiken.
Wegfilteren van instrumenten wordt namelijk lastig aangezien dan automatisch ook het geluid van de vocals worden aangepast.
 
- Gebruik ik wel de juiste software? Zijn er andere components buiten de EQ en de low/high pass filters die misschien betere resultaten hebben?
- Gebruik ik wel de juiste technieken? Indien de EQ + filters voldoende zijn ligt het overduidelijk aan mijn skills...
http://www.uptownrecords.com/forum/showthread.php?t=67169 is misschien nuttig.

- Sample ik wel het juiste materiaal? De meeste samples probeer ik te nemen uit films. Misschien moet ik me meer toespitsen op het nemen van samples uit radio en muziek ?
Films in surround hebben een Center-kanaal waar spraak over het algemeen naar toe wordt gestuurd. In plaats van de stereo outputs moet je even kijken of je daar wat mee kunt :).

Hoe sampelen jullie cleane vocals uit bestaand materiaal?
Niet - je probeert de acapella te vinden. Probleem is echter dat je dat zelf uit moet zoeken, omdat het niet echt legaal is, maar er zijn een aantal acapella-forums (die ik hier niet noem, die mag je zelf vinden) die van een hoop liedjes de acapella's hebben.
 
er zijn een aantal acapella-forums (die ik hier niet noem, die mag je zelf vinden) die van een hoop liedjes de acapella's hebben.

Er zijn wel acapella sites waar je legaal aan samples kan komen dus waarom geen namen? maargoed, via die ene bekende zoekmachine kan je die wel vinden..


of bij grote hits de artiest ff contacteren

:D
 
Back
Top