Wat te doen met onofficiele remix, vocals, rechten, etc.

Nee, dat ook (nog) niet.
Maar ik bedoel meer het organiseren ervan (zoeken, "audities", etc.).
Lijkt me dat een label met veel contacten dat beter kan doen.
En die kunnen ook mooi de kosten voor hun rekening nemen dan, als ze er toch een hit in zien ;-)

Waarom denk je dat een label veel kosten zou willen maken voor een onbekende producer?
 
Waarom denk je dat een label veel kosten zou willen maken voor een onbekende producer?

Hee Pjot ben je nog in kerstsfeer? :)
Maar je hebt gelijk, maar het zou natuurlijk kunnen dat iemand er een hit in ziet..

Maar de lust om er nog veel mee te gaan doen is me wel een beetje ontgaan eigenlijk, jammer dat het zo moeilijk is. De track heeft in elk geval redelijk wat support gehad, meer kan ik niet vragen.
 
Ok, dan heb ik nog weer iets waar ik niet uit kom:

Er is nu een promo uit getiteld Natasha Bedingfield vs. Chicane - Bruised Water. Dat is een bootleg of mashup van Natasha Bedingfield ("I bruise easily lalala") en de bekende track van Chicane (Saltwater). Er staat bij: What started off as a bootleg mashup late last year has now surfaced as a full-on release. Met andere woorden, iemand heeft een mashup/bootleg gemaakt van de twee platen, en nu wordt er een dikke release van gemaakt inclusief meerdere remixen van Chicane zelf en Adam K, etc. Dat is toch een beetje hetzelfde als mijn geval met de Hurt remix? Ik ga toch eens uitzoeken waarom het in dit geval wel zo gelukt is. Wie heeft die vocals van Natasha dan gecleared, etc.
 
sjongejongejonge

rembo.jpg
 
Ik ga toch eens uitzoeken waarom het in dit geval wel zo gelukt is. Wie heeft die vocals van Natasha dan gecleared, etc.

Mjah, kijk....
De muziekwereld is nogal ons kent ons. Als iemand zoals jij zo een mashup/remix maakt, en die iemand heeft de betere contacten, dan is er vaak heel wat meer mogelijk, en valt er ook wel wat te onderhandelen. En ja, dan wordt de plaat dus fijn officieel uitgebracht.

Mjah, als je al die remix via myspace aan DJ's aan het sturen bent, in plaats van A&R managers, bookers en bobo's te sweettalken, dan moet je toch wel een beetje een vermoeden hebben waarom het jou niet lukt lijkt me.

Kijk, het label van Christine Aquilera zit overduidelijk niet op jouw remix te wachten, dat is me onderhand al duidelijk.

Wat ik zou doen, is een goede zangeres zoeken, een goede tekstschrijver, en vervolgens er gewoon een eigen track uitrossen, en daarmee gaan shoppen bij labels.

En mischien wil Smackos er dan wel een mooie remix van maken. :)
 
Mjah, kijk....
De muziekwereld is nogal ons kent ons. Als iemand zoals jij zo een mashup/remix maakt, en die iemand heeft de betere contacten, dan is er vaak heel wat meer mogelijk, en valt er ook wel wat te onderhandelen. En ja, dan wordt de plaat dus fijn officieel uitgebracht.

Mjah, als je al die remix via myspace aan DJ's aan het sturen bent, in plaats van A&R managers, bookers en bobo's te sweettalken, dan moet je toch wel een beetje een vermoeden hebben waarom het jou niet lukt lijkt me.

Kijk, het label van Christine Aquilera zit overduidelijk niet op jouw remix te wachten, dat is me onderhand al duidelijk.

Wat ik zou doen, is een goede zangeres zoeken, een goede tekstschrijver, en vervolgens er gewoon een eigen track uitrossen, en daarmee gaan shoppen bij labels.

En mischien wil Smackos er dan wel een mooie remix van maken. :)

Kijk dat is tenminste een normale reactie :)
Het schijnt dat die mashup van Chicane en Natasha Bedingfield afkomstig is van Chicane himself, dus dan is het niet zo gek dat dat voor elkaar gekomen is gezien de staat van deze man. Daar kan ik als onbekende (nog wel ;)) niet tegenop.

Het aanpassen van de remix wil ik niet doen, want voor mij was en is het gewoon de bedoeling dat het een trance remix is van Hurt, dus ik laat het zo.

Overigens heb ik wèl gesproken met wat labelmanagers enzo maar die wilden allemaal niet aan bootlegs beginnen, of het was veel te duur om de vocals te clearen (200.000 dollar geloof ik).. Dus nu ga ik alleen voor de support van dj's en naamsbekendheid. Ik krijg nog steeds reacties op Myspace van mensen die de remix geweldig vinden en hem willen supporten.

Een remix van Smackos.. dat zou vast iets heel bijzonders opleveren ;)
 
Wat ik zou doen, is een goede zangeres zoeken, een goede tekstschrijver, en vervolgens er gewoon een eigen track uitrossen, en daarmee gaan shoppen bij labels.

ik hou totaal niet van Trance.... sorry maar zo is het :) Toch is dit het beste advies wat er in dit topic staat.... laat die remix van je lekker voor wat het is en ga aan de slag met een echt goede zangeres..... het talent om een lekkere tranceplaat te maken heb je wel volgens mij.... ook al moet ik van trance :r :P
 
Volgens mij is Syntagma af en toe een beetje eigenwijs. ;)
 
Niks mis mee toch ;)

Nee kijk, ik ben natuurlijk allang weer bezig met andere projecten en plaatjes. Binnenkort kan ik hier weer een nieuwe release melden, joepie!

Maar het gaat me in dit geval gewoon om die Hurt remix zelf. Het is gewoon zo dat heel veel mensen en ikzelf hem erg goed vinden, en ik kan het gewoon niet verkroppen dat er niks mee gedaan kan worden. Dus natuurlijk ga ik ondertussen gewoon verder, maar ik kan deze plaat niet laten 'wegrotten'.

Maar in elk geval heb ik hem dan nog voor als ik nog eens ergens zou moeten draaien, dan is het nog een beetje een exclusieve (inmiddels ouwe) remix ;)

Oh en 64hz: thanks!
 
Een remix van Smackos.. dat zou vast iets heel bijzonders opleveren ;)

Ik hou ook niet van trance hoor, maar dikke electro zie ik dan wel weer zitten. :)
 
Wel orgineel.
Electro remixen maken van een trance nummer. :)
 
Nou dat is tegenwoordig erg in hoor, de fusie tussen trance en electro, kijk maar naar al die Deadmau5 platen. Persoonlijk vind ik dat erg lekker wel.
 
Er zijn nieuwe ontwikkelingen. Via de Myspace van Chicane heb ik een e-mailadres gekregen van iemand van het management van Chicane. Aan deze meneer mijn vraag gesteld en ik kreeg als antwoord:

As ever with these things it requires patience with a very large amount of brain ache.

It is simple to do but complicated to get there.

Send me a telephone number and I will call and see if I can help.

Maar bedoelt ie nou dat ie mij wil gaan bellen, of zoekt ie een ander telefoonnummer?
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou zeggen: geef 'm 't nummer van degene die er over gaat of de vocals van Aguilera gecleared worden en sluit je reply af met je eigen telefoonnummer.
 
Helaas kwam dat advies een beetje laat :)
Had al een mail gestuurd met mijn nummer erin, maar tot op heden geen reactie (meer). Dus nog maar een mail eraan gewaagd met de vraag wat hij precies voor info/nummer wil hebben. Ik heb zelf natuurlijk ook niet zomaar een nummer van het management van Christina.. destijds is Airmass Music er wel mee bezig geweest, maar ikzelf weet er weinig van. Even afwachten dan maar.
 
Sample Clearen

Sample Clearen

Ik vrees dat het een lastig verhaal wordt om die song uit te brengen met de originele voice. Grote artiesten werken over het algemeen niet makkelijk mee.


Er zijn in ieder geval 2 oplossingen:
---------------------------------

1) Sample laten clearen door de platenmaatschappij

Meestal probeert de platenmaatschappij de sample dmv een vergoeding aan de originele artiest af te kopen. Je moet dan het geluk hebben dat de artiest daar dan mee akkoord gaat.
Ik heb 1x bijna een release bij maatschappij BMG gehad. Ik had een nummer gemaakt met een viool-sample van Yamiroquai. Toevallig zat Yamiroquai ook bij BMG ondergebracht, maar alsnog is er geen toestemming voor gebruik gegeven, omdat Yamiroquai op geen enkele manier wilde meewerken. Ze zijn zeer zuinig op hun muziekjes en eigenlijk ook niet meer dan terecht.

2) De royalties delen met de originele artiest.
Volgens mij heeft ooit The Prodigy met het nummer "Firestarter" een sample van The Art of Noise gebruikt en zonder toestemming The Art of Noise gewoon als mede-producer vermeld op de cd.
The Art of Noise kreeg dus in dit geval de helft van de royalties. Toch denk ik dat niet elke artiest akkord gaat met de helft van de royalties. Als ze het echt aanvechten kunnen ze zelfs meer vragen of verbod op het nummer als ze er echt niet mee eens zijn.

Succes ermee in ieder geval.....
 
Back
Top