Wat te doen met onofficiele remix, vocals, rechten, etc.

Als dat zo eenvoudig was dan zou ik het doen..
Maar ik zou niet weten waar ik een Christina-sound-alike vandaan moet halen :)
 
Tja, bedankt voor je advies maar ik zou niet weten hoe ik met Christina zelf in
Jammer, maar we proberen verder! Waarschijnlijk ga ik het ding NOOIT gereleased krijgen :(

Pech voor je dan moet je maar wat orginelers verzinnen

sjongejongejonge
 
Pech voor je dan moet je maar wat orginelers verzinnen

sjongejongejonge

Ehhm volgens mij is die remix origineel zat hoor ;-)

Maar bedankt voor het meedenken iedereen, ik ga er gewoon mee verder.
Kijken of er een zangeres te vinden is die kan zingen als Christina..
En ik blijf gewoon sturen naar dj's en labels.
 
Het stikt van de jonge dames die maar wat graag een dagje de studio in willen duiken. Kwestie van veel audities laten doen en kom je er vanzelf wel eentje tegen.
En vergeet niet dat als je zangles hebt gehad die voorkeur hebben. (Want er zitten er me een partij kraaien tussen soms.)
 
Het stikt van de jonge dames die maar wat graag een dagje de studio in willen duiken. Kwestie van veel audities laten doen en kom je er vanzelf wel eentje tegen.
En vergeet niet dat als je zangles hebt gehad die voorkeur hebben. (Want er zitten er me een partij kraaien tussen soms.)

Maar dan weer een serieuze vraag: is dat dan iets dat ik zelf zou moeten gaan organiseren? Of zou zoiets niet beter door een eventueel geinteresseerd label uitgevoerd kunnen worden?
 
Denk je dat je het zelf kunt?
(Heb je een microfoon etc?)
 
Nee, dat ook (nog) niet.
Maar ik bedoel meer het organiseren ervan (zoeken, "audities", etc.).
Lijkt me dat een label met veel contacten dat beter kan doen.
En die kunnen ook mooi de kosten voor hun rekening nemen dan, als ze er toch een hit in zien ;-)
 
Tom Colontonio heeft de remix inmiddels gedraaid in zijn show "Omega Sessions 005". Mazza & Martinelli hebben hem in hun 'high rotation' chart staan. Verder nieuwe comment gekregen:

Eddie Sender:
Hello mate, your remix is nice, but maybe needs some tune the sound. I think mastering. But it is really smash hit;)

Ik zal eens op Youtube zoeken of er een zangeres(je) rondhangt die Christina goed kan nadoen ;)
 
Ik wil het graag netjes regelen hoor, maar als er dan 200.000 dollar gevraagd wordt..

Is dat sjongejonge trouwens je signature of is dat onderdeel van je post? :)
 
Een tutorial: Samples clearen

http://www.bbc.co.uk/radio1/onemusic/legal/samplep01.shtml

Aaaah Ik denk dat ik toch maar beter "originele" muziek kan maken.

Coole link!
Veel werk dus, daarom zou ik denken dat een geinteresseerd label hier wel mee zou willen helpen. Maar ze gaan er blijkbaar vanuit dat je dat zelf allemaal al geregeld hebt voor je je track aanbiedt? Lijkt me toch dat labels hier meer mogelijkheden voor hebben. Op deze manier blijven goede tracks liggen, omdat je er niks mee kunt. Terwijl er overal toch remixen, mashups, bootlegs en weet ik veel gedraaid worden.
 
Een label gaat daar niks mee doen omdat het a)teveel werk is en b) geen ene reet verdiend voor ze en c) misschien omdat ze daarniet mee ge-ascocieerd willen worden. Mensen denken ook vaak dat labels magische krachten hebben ofzoiets en ongelimiteerde budgetten en kantoren en weet ik veel wat...maar vaak is het gewoon een achterkamertje of een mapje op een computer.
 
Label vind je ook wel eens aan de binnenkant van kleren.
Daar staat dan op hoe heet je het mag wassen.
Dat is vaak best wel handig.

HAHAHAHAHA!
 
Wat playlists met mijn remix er in:

Omega Sessions 005 - Tom Colontonio:
01. David & Carr - Lost in London (Haris C Remix)
02. Temple One - Meridian
03. Simon Patterson - ID
04. Christina Aguilera - Hurt (Lost Angeles Rework)
05. Digital Nature - Oasis (Activas ReVision Mix)
06. Captured Sun - Inherent Condition (Jon O’Bir Remix)
07. Ehren Stowers - Icarus
08. Paul Miller vs. Michael Mystica - Turn On
09. Activa - End Of Summer (Original Mix)
10. Reaves & Ahorn - Shifting Lives (Original Mix)

Download deze mix hier: http://www.megaupload. com/?d=L6XNG325 (weet niet zeker of dit dezelfde mix is, maar de remix zit er in elk geval in).


Heavens Gate 098 - Alex M.O.R.P.H. B2B Woody van Eyden:
01. Aurosonic - Solar Breath (Ferrin & Low Remix) [Fenology Records]
02. The Thrillseekers feat. Fisher - The Last Time (Original Mix) [Adjusted]
03. Wippenberg pres. Sphaera - Front [Black Hole]
04. Ronald van Gelderen - Embrace Me [CDR]
05. Kiholm - Fragile (Daniel Kandi Remix) [Neuroscience Recordings]
06. Christina Aguilera - Hurt [Bootleg]
07. Sundriver - Feel (Underwater Remix) [Red Force]
08. Armin van Buuren & DJ Shah feat. Chris Jones - Going Wrong (Alex M.O.R.P.H. B2B Woody van Eyden Remix) [Armind]
09. Wippenberg pres. Sphaera - Back [Black Hole]

Download deze mix hier: http://www.megaupload.com/?d=MUT95TEM

Grappig om te zien dat de dj's zelf de remix een andere naam geven (rework en bootleg).
Ben iig blij met de support.
 
Wat ik alleen niet snap: ik ben in gesprek met dj Suzy Solar over deze remix, en zij zegt dat zelfs een cover (vocals opnieuw inzingen) niet mag als je de rechten niet gecleared hebt. Is dat zo? We hebben het in dit topic toch meerdere keren gehad over het opnieuw in laten zingen?
 
Sjongejonjgejonge natuurlijk mag dat niet! het is toch een cover, jij hebt dat nummer toch niet geschreven...dat is toch gewoon jatten...
 
Er zijn meerdere types rechten.
Over de opname.
Over de tekst.
Over de mastering.

Bij een gecoverde zang zit je nog steeds met de tekst rechten. Maar dat is niet zo moeilijk want daar zijn ze veel makkelijker in meestal.
 
Back
Top