diy modulair

Hoi Jeroen, tof project !! Ik zou wel graag frontjes willen maken voor de modulair modules.....
Ik ben toch al van plan een soort winkeletje/galery te gaan maken voor frontplaten van allerlei DIY spul..
Als ik je kan helpen met designs ofzo...houdt ik me aanbevolen. Binnenkort kan ik misschien ook PCB's maken...zou leuk zijn :-)
 
Hoi Jeroen, tof project !! Ik zou wel graag frontjes willen maken voor de modulair modules.....
Ik ben toch al van plan een soort winkeletje/galery te gaan maken voor frontplaten van allerlei DIY spul..
Als ik je kan helpen met designs ofzo...houdt ik me aanbevolen. Binnenkort kan ik misschien ook PCB's maken...zou leuk zijn :-)

altijd leuk, ik pb wel even als in de front layout's heb .
groeten,
jeroen
 
Binnenkort kan ik misschien ook PCB's maken...zou leuk zijn :-)

Tot die tijd heb ik misschien af en toe nog wel een gaatje. Ik heb een hele belicht- en ets-set staan. Wegens omstandigheden wat minder tijd dan gebruikelijk, maar als iemand in nood een keer wat nodig heeft; het staat hier.
 
als je van klein houdt, dan kan het zo..............
vca2.JPG
vca3.JPG

aangezien ik wat weinig ruimte heb, doe ik het even zo.
5 VCA's en een stereo summing amp/ buffer.

maar ik zou zo zeggen, don't try this at home.
wat meer ruimte is toch beter.
8D

groeten,
jeroen
 
leuk he, gaatjesbord...
vooral als er iets stukgaat.
maar ik gebruik het regelmatig, soms met een dichtheid van 99,9%, bijna alle gaatjes benut.
je kan er veel kleiner mee bouwen dan op een gewone PCB.
dat is dan ook zoongeveer meteen het enige voordeel.
groeten,
jeroen
 
Jep...gaatjes print met banen of eilanden [3 gaatjes] gebruik ik ook vaak.
Nadeel zie je ook op de bovenstaande pict.
Heb je alle componenten erop,moet je hem breukvrij doormidden zagen.
En ja..dat gaat wel eens mis ;)
Of heb je het ingekerft en doormidden gebroken ? :D
 
ik snij het altijd in met een afbreekmesje,en dan breken, voordat ik de componenten eropzet
heb meestal wel een idee hoe groot het moet worden, en vaak wordt het formaat bepaald door de ruimte die ik heb.
alleen achteraf gaten boren voor de bevestiging gaat wel eens fout ( zie foto)

maar dat los ik later op door een stukje draad langs de rand in de aanpalende gaatjes te doen zodat het schroefje er niet uitflipt.

( je ziet, ik zou goed een manual vanuit het chinees kunnen vertalen)
groetne,
jeroen
 
Laatst gewijzigd:
de complete module.....................
vca4.JPG
vca5.JPG
vca6.JPG

en nogmaals, dit zijn te kleine frontplaten,, 3 HE is net niet genoeg ruimte voor een comfortabele bediening.
groter formaat komt nog.
suggesties zijn welkom..................

en het complete schema komt volgende week.
en nee , dit is geen VCpanner, is wel mogelijk ( pan1 L, pan 2 R, CV1 normal cv, CV2 inverted cv, dan heb je een CV panner.
de bovenste twee vca's zijn los te gebruiken,de onderste drie zijn een stereo mixer.
groeten,
jeroen
 
Laatst gewijzigd:
:okdan: leuk Jeroen.....maar 3HE is wel voldoende voor genoeg andere producentem waar om voor jou niet dan?
Voorstel gebruik kleinere pots of draaiknoppen:eureka: ik weet niet wat voor diameter je knoppen nu hebben....
Of zijn je boards te groot qua lengte?
En zijn dat bananajacks? en waar heb je die aangeschaft?
Deze VCA is iig welkom in mijn modulair....:mega:
 
howdy,

ik vind dit formaat iets te klein voor de meeste ontwerpen, deze module gaat nog wel, maar bv. een stukje terug in de tread, de voltage source , is toch wel erg proppen , en ook bij de vco's ( zie de foto's) .
er komen nog wat dingen ( dikke vco's en mixers) , bij dit formaat moet ik dan teveel in de breedte gaan werken, dan zit je rackje al vol met een vco en een mixer.
aan de andere kant,..... misschien ga ik dat toch wel doen.
maar als iemand een beter idee heeft, gewoon roepen.
de grotere maten fronten is namelijk weer lastiger om aan te komen.

de fronten en ander 19" spul

http://www.supermoduul.com/


groeten,
jeroen
 
dan zit je rackje al vol

Ja, dat heb ik hier ook. Ik gebruik dan Frac, maar je zit al vrij snel op 3 Frac units breed (= 4,5"). Nou werk ik niet in 19" maar zit het in een houten kast van bijna twee keer zo breed, maar toch.
 
nee, dat valt wel mee.
het is een redelijk low imp. gebeuren ..
de inputs zijn ong. 100K.
maar de uitgangen erg laag, enkele volts over 400 ohm.

maar , afgeschermd is natuurlijk altijd beter.
groeten,
jeroen
 
Veel bromt mijn modular niet, en die gebruikt dus onafgeschermde patchkabels. Tijdens het spelen hoor ik geen brom, enkel nadien in de opname met een goede hoofdtelefoon. Geen enkel probleem voor een noise filter zoals er in bv Audacity zit; de signal to noise ratio is nog erg hoog dus je eet je signaal niet op.

En het patcht wel elegant met die fijne minibanaantjes ipv die scheepskabels. ;) Zeker als je zoals ik gisteren een patch van hier tot in Tokyo maakt met meerdere kabels per patchpunt, werkt het erg handig zo en blijft de modular onder al dat patchkabelgeweld nog wat bereikbaar ook.
 
Back
Top