De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Pricedrop voor de MS20 Mini naar 399 euro :okdan:

Doet me er serieus aan denken om deze toch maar eens in huis te halen, hoewel de recente berichten van gebruikers op de Facebook-pagina van Korg me toch nog een beetje tegenhouden (kapotte pots en jacks, zelfs bij studio-exemplaren)
 
weten wij dat dit in een korg MS draad wordt getypt ?
 
Pricedrop voor de MS20 Mini naar 399 euro :okdan:

Doet me er serieus aan denken om deze toch maar eens in huis te halen, hoewel de recente berichten van gebruikers op de Facebook-pagina van Korg me toch nog een beetje tegenhouden (kapotte pots en jacks, zelfs bij studio-exemplaren)

Het zijn wel altijd de klagers die het meest en het heftigst reageren. Daarom lijken die vaak in de meerderheid en dat vertekent het beeld wel enigszins.
Er zullen vast wel terechte klachten tussen zitten, maar ik calculeer wel altijd in dat de mensen met een negatieve boodschap altijd het hoogst van de toren blazen.
 
de mini is wel erg goedkoop , veel value voor the money
 
Hier ook maar mijn vraag spammen dan. :P

Heb sinds kort een MS20 mini en vroeg me de volgende zaken af:

Is het normaal dat als je EG2 aan het VCF is toegewezen hebt, de cutt-off afneemt naarmate je de Sustain van EG2 open draait?

Daarnaast vind ik hem behoorlijk ploppen bij het key-off signaal. In de video heb ik 16e nootjes gesequenced maar als je dus speelt en de toets loslaat is het behoorlijk aanwezig.
Via de hold time wat te verhogen lijkt het minder te worden maar dat kan niet echt de bedoeling zijn voor staccato nootjes lijkt mij..

Ben dus wel benieuwd of dit ploppen inherent is aan de MS20 (mini).. vind het niet erg lekker klinken... en is ook niet zomaar ff weg te filteren via een HP..

check video..

 
is moeilijk te beoordelen , je eg ->vcf staat erg hoog en de attack op 0 , de decay bijna op 0
 
Dank voor het checken Synny :) Nog een testje met wat verschillende envelope settings..

Het kan zijn dat de video een klein beetje buiten de audio loopt qua tijd aangezien ik het handmatig heb moeten syncen maar het 'plopje' is dus echt het key-off signaal wat je hoort en de envelope instellingen (behalve de hold time) hebben er geen effect op.


 
Die van Sonicstate had ik idd ook al bekeken en niets opgevallen qua plop.. ook ander materiaal onderzocht..

Wacht nog even iemand af die een 20 heeft en bevestigd of dit qua ploppen en filter/EG gedrag afwijkend is.
 
De PWM input mod voor een MS-20 is sneller gemaakt dan een ham/kaas tosti.

Verder hebben ze of KORG-35 ic's oudere modellen of OTA based filters latere modellen. Ik vind de 35 ic filters vetter.
De SQ-10 is zeker een aanwinst voor een MS collectie (of andere annaloge setup.
Goed idee deze thread ik ben wel een MS fan.
groet,
Maarten

sq1 geen aan winst ?
kwordt helemaal ... flappert by deze newe tubes ms krijgtnew leven
 
Kastje rechts onder is de Korg EM-570 mixer.
Een MS20 style mixer uit dezelfde periode met ingebouwde versterker en BBD delay. Lekker donker en gruizig

Moet er nog steeds een keer een leuke video mee maken want er is erg weinig info over te vinden.

em_570_korg_echo_mixer.jpg

vcettt love minimxers heb 2bossbx600,z a realistix blablsa
doent goed;]
lem babys, band echo,units zijn weers slapstuk
:engel::okdan:hoop youtubes doen de oude ms20,s goed qa ....ms ranzige fame ness;]
 
ik heb nu wel een originele ms-20 te koop a 1049 euro
staat ook wel op MP met fotos
 
Back
Top