Korg MS-03 Modular Processor MS20 MS50 SQ10 VC10 MS03

KiaM

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2007
Berichten
701
Locatie
Vlak, nabij, in buurt van, Arnhem
http://cgi.ebay.nl/Korg-MS-03-Modul...ryZ23317QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem



"Allows any instrument to 'play' a synthesizer.
This signal processor converts any audio signal input into a synthesizer control signal. Put together a guitar or vocal synthesizer instantly by connecting the MS-03 between your guitar or mike and any synthesizer with CV and trigger inputs. No alterations are needed; just by plugging into the MS-03 and adjusting the controls, your instrument can actually 'play' the synthesizer. When performing live, connect a foot switch for portamento, pitch hold, and other useful effects."
 
deze "case "voegt weliets toe aanje ms serie ...
maar die cv pedalen ms04 je hebt er nog een ,...die gemiddeld 200 + eu opbrengen
snap de fuzz niet
zoveel cash
:stupid
 
Nou ik ben benieuwd wat dat ding uiteindelijk op gaat brengen.
Ik zou heb best wel willen hebben, maar no way dat ik er dat bedrag voor over heb.
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Nou ik ben benieuwd wat dat ding uiteindelijk op gaat brengen.
Ik zou heb best wel willen hebben, maar no way dat ik er dat bedrag voor over heb.

is toch belachelijk wat heb je allemaal
ms 02 pedaal geloofk 200 eu
ms 03 verkoopt hij buy it now 350.- eu
en een ms04 ookiets van 200.-+ eu
zijn dr nog meer [tot ms 10 ?]

zijn toch gewoon voltage processora s,...wat met doepfer bv toch perfect kan opgelost worden ....hail dieter !!!
voor t geld van die voltage korg dingen koopje een klein systeem

:engel: :halleluja ik dan he ....
 
Klopt...het waren gewoon interfaces.
Dus "spanning omzet" kastjes.

Maar het staat wel mooi bij de overige ms serie van korg.
Dus als je deze dingen wilt hebben is dat ook de enige reden.

Mja...ik heb ze zo te zien toch te goedkoop weggedaan. :P
 
Origineel geplaatst door Hilltree
Mja...ik heb ze zo te zien toch te goedkoop weggedaan. :P

nou en, misschien ben je wel een hardstikke fijne vent. dat is veel belangrijker.
je kan toch niet je hele leven de boekhouding gaan bijhouden? ik ben ook wel eens blij als ik wat overhou als ik iets wegdoe, want die spullen zijn duur genoeg en als je iets graag wil hebben moet je soms diep in de portemonnee, maar als je alles met de rekenmachine ernaast moet doen, dat is toch ook geen leven.
gewoon niet druk over maken.
 
dit zijn de "kleine" ms dingetjes:

ms01 = simpel CV pedaal met positive and negative signals ( +/- 4V ) en attenuator amp
ms02 = interface converts Korg's Hz/V system naar V/Oct and vice versa... triggers ook!
ms03 = signal processor oftewel pitch-to-CV module zoals in de MS-20 maar dan uitgebreider
ms04 = CV pedaal met LFO, dual range outputs (x1 and x4) w. modulated or steady CV

de ms02 is de meest nuttige (en IMHO waardevolle) van dit kwartet; die gebruik ik dagelijks. de rest heb ik wel - zelfs 2 ms04 pedalen - maar gebruik ik eigenlijk nooit. de ms03 is het minst interessant want het blijft ook met dit apparaat bijna onmogelijk om een stabiele CV te genereren (tenzij je dr een simpele blokgolf oid instopt)

225 euro voor een ms03 is prijzig maar hoe vaak zie je d'r een te koop staan? precies, die dingen zijn echt zeldzaam en inmiddels bijna uitsluitend in handen van verzamelaars en Korg fans. het aanbod is dus zeer beperkt.
 
bijna uitsluitend in handen van verzamelaars en Korg fans. het aanbod is dus zeer beperkt.

zie hier kijk aan eens iemand zegt zn lidmaatschap op van de kork klub !
pedalz tekoop en gaat ........iets anders doen ,....
beetje egte freak denkt na hoe en wat iets kan en hoe t beter kan...mudunkt!

@lee helaaaaas ik moet rekenen by elek stap die ik doe ,..
vroeger kwam de zon voor niks op...*D
 
vroeger kwam de zon voor niks op

da's een hardnekkig misverstand. toen ik een nieuwe MS-20 kocht in 1980 waren die IIRC 1495 gulden incl. verzendkosten. dat lijkt weinig (ze doen nu wel eens meer!) maar ik verdiende toen maar zo'n 800 of 900 gulden per maand als ik me goed herinner. dus het was een enorm rib uit m'n lijf. accessoires & pedalen waren opvallend duur in vgl. met de synth zelf, in ieder geval buiten mijn werkende jongere bereik !

kortom: het spul was toen in verhouding misschien nog wel ietsje duurder dan nu

overigens... R-ond, heb je interesse in mijn 2de MS-04 pedaal?
 
Het hangt natuurlijk een beetje af van het soort muziek je maakt, maar een ms03 kan heel handig zijn. Ik doe veel met gitaarmuziek.
Het is erg leuk om je gitaar in een ms03 te prikken en dan een synth met je gitaar te bespelen
(ik doe dat regelmatig met het analyzer gedeelte van mijn ms20).

Wat ook super gaaf is een microfoon in de kickdrum van een drummer leggen en die gebruiken om je synth mee te triggeren. (ook dat doe ik vaak met mijn ms20)


Nu weet ik het niet precies, maar ik een ms03 echt precies gelijk aan het analyzer gedeelte van een ms20? Er zitten minder knoppen op namelijk.

De Ms03 is overigens het enige MS apparaat dat ik niet heb. De rest wel. Maar toch heb ik er niet zo een twee drie 225,- voor over.
 
een ms03 echt precies gelijk aan het analyzer gedeelte van een ms20? Er zitten minder knoppen op namelijk

AFAIK is de analyzer gelijk maar het instrumentatie idd niet. de MS-03 mist knoppen voor de high & low pass frequentie vh bandpass filter en de post filter output. maar ik vermoed dat het filter er wel degelijk inzit. de Threshold potmeter is ook verdwenen (verstopt achter de raadselachtige Mode 1-2-3 schakelaar? ik moet m echt eens aansluiten...).

maar de MS-03 biedt ook stukken meer: een Portamento (lag) circuit, dubbele CV out (Hz/V en V/Oct) en ditto negatieve en positieve Trigger out. De CV frreq. en scaling is instelbaar met twee potmeters. daarnaast zijn er pedaal aansluitngen voor Portamento on/off, CV Hold (fijn!), CV en Trigger Hold (ook fijn) en Cancel.
 
Ik heb de ms03 vroeger toen die nog in mijn bezit was gekoppeld aan mijn chapmanstick.
Moest je gedemptmaar 1 snaar aan tappen, anders ging de ms03 erg rare dingen doen [s&h is er niets bij]
De audio ingang was naar mijn mening niet echt geschikt dus voor analoge signaaltjes.
Vaak knallende koppijn er van gekregen.

Overigens ik heb hem wel eens gekoppeld aan een doedelzak.
De korg x-11 wie ook in mijn bezit was, deed het altijd netter.
 
al die apparaten kunnen niet echt goed overweg met boventonen. een simpele sinus golf uit een andere synth gaat prima maar "echte" instrumenten zijn erg tricky te tracken ! maar je kunt 'm natuurlijk ook puur als envelope follower inzetten en dat werkt uitstekend (als ik me goed herinner... 1980 is lang geleden)
 
Origineel geplaatst door Hilltree
De korg x-11 wie ook in mijn bezit was, deed het altijd netter.

Aha, ik gebruik de korg x911 ook regelmatig op gitaar.
Dat ding vind ik te gek.


Maar de Ms03 is dus minder goed .m.b.t tracking?
 
Origineel geplaatst door Mk II
da's een hardnekkig misverstand. toen ik een nieuwe MS-20 kocht in 1980 waren die IIRC 1495 gulden incl. verzendkosten. dat lijkt weinig (ze doen nu wel eens meer!) maar ik verdiende toen maar zo'n 800 of 900 gulden per maand als ik me goed herinner. dus het was een enorm rib uit m'n lijf. accessoires & pedalen waren opvallend duur in vgl. met de synth zelf, in ieder geval buiten mijn werkende jongere bereik !

kortom: het spul was toen in verhouding misschien nog wel ietsje duurder dan nu

overigens... R-ond, heb je interesse in mijn 2de MS-04 pedaal?

zit idd wel wat in ,..een vriend van mij verdiend met zn nieuwe baan ook makkelijk 4x mijn "vergoeding ....dan koop je bv een mini ...p / maand ,
en dat terwijl bv synth aleen maar dubbel of 1.5 soo expensive zijn geworden [sommige ]
asje goed zoekt zijn dr zat intressante ,..eg goede synths die nu veel meer kosten ....
[net een esq aan gekocht whoo dikke 3 osc wave korrel sound mooooi ]
bv hoor!!! & bv een microwave...erg ok ook value 4 money
:halleluja

@ mk2 of ik je ms034 pedal wil ...mmmm
nee,
ik heb momenteel niks van korg enso ,..dus?
wilde tydje geleden mn mn dual moog prodigy ,...gaan inruieln op 2 nd hand markt voor een ms20+ms10/x911 zoiets iets meer patchen enso
maar was niet animo voor ,.....
houdt op :engel: ik vindt de korg line wel leuk ,...maar ask bv 800 moet neertellen voor een ms20 en de rest laat zich raden ,..
ga ik voor eg modulair -desnoods ook semi - een asm 2 / paia 9700
ook erg leuk 4 value 4 money
:halleluja :kont: :doei: :slotje: :dubbel: :dubbel:


korg prijzen ,..ik mag me gelukkig prijzen met een herrinering aan de dv 800 boehoe ,..wat fat wastie


ohh je korg 770 weg doen ,...mmmm
:bekdicht:
 
je korg 770 weg doen

die gaat mee m'n graf in :duivels:
 
Back
Top