De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Een een plaatje ervan...

Een een plaatje ervan...

Ff showen hoe mooi die is ;)


attachment.php

ps deze foto is genomen door de verkoper
 

Attachments

  • MS20-RSB.jpg
    MS20-RSB.jpg
    188,8 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
Eric G is druk bezig geweest met het modden van zijn MS-20:

MS-20
1. Input jack for PWM added.
2. VCO ext CV trimmable to 1V/oct.
3. Vibrato switch added.
4. Cut-off slider added.
5. Filter overdrive added.
6. VCF keyboard track.
7. Audio bandwidth, bass and treble, increased.
8. VCF sustain level not locked to 0 Volts.

De input jack voor PWM zit zo te zien naast het KORG merk, om zo ook het laatste stukje kale frontpaneel te gebruiken :okdan:
 
Ziet er inderdaad zeer mooi uit RSB :okdan:

Op de een of andere manier blijf ik het ook gewoon een mooie bak vinden om te zien. Zelfs het uiterlijk heeft karakter ;)
 
@Demian: die DIY synthi µ is erg leuk, maar volgens mij is hij niet wat er op die korg PS3100 staat (die µ heeft geen connectoren aan de linkerzijde, en geen rechte hoeken). Maakt verder niet uit hoor.
 
Ja die is echt übervet maar ook überduur... staat hoog op mijn wenslijst, ooh nu zie ik dat dat een µ is... ik wil een AKS


Lichtelijk offtopic, maar dit is best een geinig doosje wat ie daar zo bij heeft staan.. ;)

synthi1.jpg
 
Laatst gewijzigd:
RSB: dat is ook nog een mooi exemplaar. Ik heb pas een MS-10 voor niets gekregen, dat ding heeft jaren op een zolder gestaan onder het stof en ziet er niet uit. Zie pic. Maar het geluid is VET

200y6w6.jpg
 
RSB: dat is ook nog een mooi exemplaar. Ik heb pas een MS-10 voor niets gekregen, dat ding heeft jaren op een zolder gestaan onder het stof en ziet er niet uit. Zie pic. Maar het geluid is VET

200y6w6.jpg

wat moet je nou met die korg rommel als je al een polymorph hebt?!
 
wat moet je nou met die korg rommel als je al een polymorph hebt?!
Korg rommel?? In de eerste plaats heb ik die gratis gekregen en zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af, daarnaast klinkt die korg rommel toch wel vet en sowieso totaal anders dan een polymorph en het is een leuke combi met mijn FR mobius.
 
Korg rommel?? In de eerste plaats heb ik die gratis gekregen en zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af, daarnaast klinkt die korg rommel toch wel vet en sowieso totaal anders dan een polymorph en het is een leuke combi met mijn FR mobius.

niet zo happen jo ;)
Maar helemaal gratis?? heb je diegene ook niet ff een aardigheidje gegeven?
 
korg rommel ?!
ja leo. ik vind dat jij je mond maar eens moet gaan spoelen met zeepsop en aan alle synth vriendjes hier je excussus moet gaan aan bieden. ;) :dubbel:


@kalusi je moet hem wel aan zetten he ( ik kreeg een jaar terug ook de wind van voren, dat ik een foto had geplaatst maar was vergeten de boel aan te sluiten... oei oei oei oeio oei ) :D
 
Als je dat zeker wil weten kan je het linker zij panneeltje even los schroeven en kijken.

Dus als ik het goed begrijp moet er juist géén extra printplaatje zitten, want dat betekent Ota?

Dit las ik immers op 1 of andere site namelijk

There are two Versions of the MS-20 Filter: the LM13600 OTA which is located on a doughterboear and can be seen by just removing one side panel. dismantling the MS20 is a horror, so you may only do it if needed. The earlier Korg IC35 is a double Transistor that Korg unveilled for non-commercial users. This is the normal Version with no Daughterboard attached..
 
Dus als ik het goed begrijp moet er juist géén extra printplaatje zitten, want dat betekent Ota?

Dit las ik immers op 1 of andere site namelijk

There are two Versions of the MS-20 Filter: the LM13600 OTA which is located on a doughterboear and can be seen by just removing one side panel. dismantling the MS20 is a horror, so you may only do it if needed. The earlier Korg IC35 is a double Transistor that Korg unveilled for non-commercial users. This is the normal Version with no Daughterboard attached..


Dat klopt. Bevendien zie je de 35ic´s veticaal op de print staan.
Je ziet het meteen.

Groetje,
Maarten
 
niet zo happen jo ;)
Maar helemaal gratis?? heb je diegene ook niet ff een aardigheidje gegeven?
Helemaal gratis ja, met nog een midi patchbay erbij. Van een collega die er niets meer mee deed. Stonden al jaren op zolder. Hij heeft ook nog een DX100 en een 626 maar daar wacht hij nog even mee.
 
Korg rommel?? In de eerste plaats heb ik die gratis gekregen en zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af, daarnaast klinkt die korg rommel toch wel vet en sowieso totaal anders dan een polymorph en het is een leuke combi met mijn FR mobius.

ik leg hem gewoon nog even uit.

ik zag toevallig de polymorph en 309 op de achtergrond. ik ben een quasimidi liefhebber en weet dat heel veel mensen dat juist rommel vinden: klinkt naar niks, wankel gebouwd etc.
daarom maakte ik een grapje door het om te draaien, maar het wordt tijd dat ik me realiseer, dat ik gewoon niet leuk ben. sorry. :mexico:
 
ik leg hem gewoon nog even uit.

ik zag toevallig de polymorph en 309 op de achtergrond. ik ben een quasimidi liefhebber en weet dat heel veel mensen dat juist rommel vinden: klinkt naar niks, wankel gebouwd etc.
daarom maakte ik een grapje door het om te draaien, maar het wordt tijd dat ik me realiseer, dat ik gewoon niet leuk ben. sorry. :mexico:

Ok, in die context. Nu snap ik het. Ik ben zelf ook een quasimidi liefhebber (zoals je ziet, buiten beeld staat nog een raven) hoewel er af en toe wel wat op aan te merken is.

Ik dacht echt dat je de korg sound met de polymorph sound vergeleek...

:luv:
 
En dan te bedenken dat ik in 1996 een Korg MS10 en Korg MS20 heb gehad en deze allebei heb ingeruild voor een Technics WSA1 Work Station (die vervolgens ook weer werd ingeruild). Stom, stom, stom.:stupid:D
 
Back
Top