De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Ik zal die van mij nog eens openmaken om te kijken welke filter erin zit. Het klinkt al behoorlijk ranzig, dus het zal me niet verbazen als het de korg-35 IC is.

Wat me wel opvalt is dat ik elke keer van alles naar de frequentie van de modulation generator wil patchen, maar dan kom ik er elke keer weer achter dat dat niet kan, of ben ik nou echt blind geworden?
Dat is wel een groot gemis op deze synth!
 
Na enkele synths die gekomen zijn en later weer gegaan, zijn het toch de analoge bakjes die blijven. Ik hou van dat karakter, zowel qua sound als qua uitzicht.

Ik zou wel iets meer willen weten van de MS 20 als gitaarsynth. bedoel je dan gewoon je gitaar doorheen de filter? of zit er meer achter?

Die van mij met kip 8o
2291386387_8f2c4947f2.jpg

2291388805_2881305047.jpg

2410178420_4107eff46e.jpg
 
hierbij dan maar een voorbeeld. :D niet samplen allemaal [/FONT] copy.r. bij dre 8o

is wel een groot verschil. zoiets van de hp 2mm meer naar li en de lp een mm meer naar re , en dan misschien ook nog het volume flink erbij draaien .
dan , denk ik , dat die tweede ms20 toch wel behoorlijk dicht in de buurt van die 1ste komt, of hoor ik nu slecht?

(tav die vcLFO, tja het is jammer, maar reden temeer om er wat modules aan te hangen. behoudens cv/trig, is alle 0-5volt compatible.)
 
Hey DSIL, je hebt de korg-35 er in zitten.. zeker weten :)

.
Vandaar dattie zo lekker gruizig klinkt :duivels:

Kent iemand deze kabel:
http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

Blijkbaar is het mogelijk met een transistor en een weerstandje een kabel te maken waarmee je een gate signaal converteerd naar S-trig signaal.
En nog makkelijker; het zou moeten lukken om dit in de huls van de jackplug zelf te bouwen.

Zelf ben ik een n00b op dit gebied, maar ik hoop dat er ergens een webshopje is waar ej deze kabel kan bestellen. Lijkt me toch erg makkelijk. Dan kan ik de MS20 met m'n doepfer maq 16/3 aansturen.
 

Attachments

  • strig_e.gif
    strig_e.gif
    5,2 KB · Bekeken: 116
Je kan trouwens bij zowel de MS10 als de MS20 de twee MG outputs aan elkaar patchen. Hierdoor krijg je een soort mix van pulse en saw lfo.

En wat dan weer vreemd is dat ik de saw lfo wel met de bender kan beïnvloeden (er staat ook -2,5v -- +2,5v bij), maar de pulse lfo niet (terwijl daar 0v -- +5v bij staat). En dit terwijl de bender toch van -5v -- +5v uitstuurt. :confused:
 
Laatst gewijzigd:
.

Kent iemand deze kabel:
http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

Blijkbaar is het mogelijk met een transistor en een weerstandje een kabel te maken waarmee je een gate signaal converteerd naar S-trig signaal.
En nog makkelijker; het zou moeten lukken om dit in de huls van de jackplug zelf te bouwen.

Heel toevallig heb ik vorige week dit exacte kabeltje gemaakt (past met wat gepriegel in een jackplug) om mijn nieuwe Doepfer Maq16/3 (ebay ) op mijn MS-20 (de vette IC) aan te sluiten en werkt prima. Heb er meteen 2 gemaakt (de andere voor de polysix ARP clock ingang.)
Onderdeeltjes bij een willekeurige electronica internet boer besteld (verzendkosten zijn duurder dan spul zelf ) en met een beetje handigheid erg makkelijk in elkaar te solderen.

Greetzzz,

Glennv
 
Je kan trouwens bij zowel de MS10 als de MS20 een de twee MG outputs aan elkaar patchen. Hierdoor krijg je een soort mix van pulse en saw lfo. :confused:
hoe doe je dat dan?

En wat dan weer vreemd is dat ik de saw lfo wel met de bender kan beïnvloeden (er staat ook -2,5v -- +2,5v bij), maar de pulse lfo niet (terwijl daar 0v -- +5v bij staat). En dit terwijl de bender toch van -5v -- +5v uitstuurt. :confused:
waar prik je dan dat wheel (+-5v) dan op in??
 
Zijn er eigenlijk nog leuke MOD's voor de MS-20 die de moeite waard zijn. (ben redelijk handig mat soldeerbout dus das geen probleem) ???

Greetzzz,

GlennV
 
hoe doe je dat dan?
.
Gewoon één patchkabel die beide outputs verbind! Beetje weird aangezien het outputs zijn en geen inputs, maar ze hebben wel degelijk effect. Ik heb ff een voorbeeld bijgevoegd:
- eerst hoor je een square lfo: patch Total<-->MG pulse output
- Dan hoor je de triangle lfo: patch niks<-->MG pulse output
- Dan hoor je de mixed lfo: patch MG triangle output<-->MG pulse output


waar prik je dan dat wheel (+-5v) dan op in??
.
Benderwheel output<-->MG triangle output heeft effect op Total en de lfo. Bender op nulpunt geeft aangeslagen toon zonder lfo, bender omhoog geeft pitchbend plus aanzwellende lfo. Bender omlaag geeft pitchbend omlaag en aanzwellende lfo. Mp3 voorbeeld is alleen OSC2. Ik had alleen de bender wat trager moeten bewegen om het effect beter te horen.

Benderwheel output<-->MG pulse output geeft vreemd genoeg geen effect.

@Glenn: Mij lijkt een MG frequency input een hele leuke. Dat vind ik nogal raar dat die er niet op zit en dat ik er niemand over hoor. Dat geeft juist zoveel extra modulatiemogelijkheden. Verder lijkt me een cv splitter erg makkelijk, maar ik heb alleen geen flauw idee of je daarmee ook het voltage halveerd. Het lijkt me van niet.
 

Attachments

  • MS20 MG pulse output to MG saw output.mp3
    155,1 KB · Bekeken: 101
  • MS20 bender to MG saw output.mp3
    122 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Aha , ik bedoelde eigenlijk zijn er 'schemas' van leuke MOD's die de moeite waard zijn.
Een MG frequency input zou inderdaad te gek zijn. MG syncen met iets anders b.v.
Ben geen electronica expert om zelf mods te maken helaas.

Gekke tip van jouw over die MG outputs als input. Denk niet dat Korg dat zo bedoeld heeft maar gewoon een gek bijverschijnsel van het sturen van een signaal naar waar het niet bedoeld is.
 
Zoals eerder beloofd hier de MS-20 PWM input.
Ik heb deze mod nog niet getest (VCO 1 geeft bij mij geen geluid meer.) maar hij zal gewoon werken.
MS.20 PWM.JPG

Gebruik een switch jack om de interne stroom toevoer naar de PW te bypassen.
Veel plezier ermee en groet,
Maarten

P.S. als iemand er niet uitkomt hoor ik het wel.
 
Ga hem bestuderen en als ik wat meer tijd heb eens proberen.
Hopelijk heeft jouw VCO1 niet door deze mod de geest gegeven :duivels:
 
hoi,
zet wel even een weerstand van 100K in serie met de input, anders kan het opampje wat teveel voor z'n kanis krijgen.
verder een prima mod.
groeten,
jeroen.
 
Zijn er mensen die dit hebben geprobeerd na te doen op hun ms20?

http://www.youtube.com/watch?v=vZsIHPFKfoY

Hij gebruikt de ESP icm een andere synth om VCO1 aan te sturen en gebruikt het keyboard van de ms20 om VCO2 aan te sturen en maakt hiermee zijn MS20 duofoon.

Op een of andere manier lukt het mij niet, terwijl ik precies zijn aanwijzingen opvolg. Ik heb het ook geprobeerd door EG1 te gebruiken, maar ook dat lukte niet.
 
Back
Top