Toekomst van hardware-samplers... Gebruik jij ze nog?

Toekomst van hardware-samplers... Gebruik jij ze nog?

  • Ja, dagelijks (of alleen maar...)

    Stemmen: 77 39,3%
  • Soms (speciale doeleinden, 12bit bijv.)

    Stemmen: 35 17,9%
  • Nee, nooit meer

    Stemmen: 43 21,9%
  • Überhaupt nooit gebruikt

    Stemmen: 27 13,8%
  • Nee, maar binnenkort hopelijk wel

    Stemmen: 14 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    196
Ik gebruik ook alleen maar HW samplers
Ten eerste omdat ik vind dat SW samplers geen eigen karakter hebben.
Ten tweede dat ik de computer eigenlijk haat voor creatief werk (gebruik protools om te mixen, daar blijf het ook bij, zelfs dan nog met controller)

In mijn geval werk ik sneller op mn hardware samplers dan met soft samplers (heb het noodgedwongen 2 weken moeten doen).
Geef mij maar gewoon een lekkere HW bak met eigen karakter.

Tis misschien alleen maar wennen kwa gebruik, maar dan heb ik toch voorkeur voor de sound.
 
tsss jah...

Kheb mijn Yamaha A3K met alle opties ooit gekocht voor 3700 guldens...
Nu geen ruk meer waard. Tevens heb ik ook nog mijn Akai S950.

Deze laatstgenoemde doe ik nooit weg aangezien ik daar een extreme sample bibliotheek heb, de stretchfunctie van deze sampler gewoonweg erg lekker is, en ik op de een of andere manier hip hop beats uit deze bak gewoon het lekkerst vindt klinken.

Mijn A3K gebruik ik nog voor wat dikke gesampelde lead sounds en Hardcore Bassdrums.

Deze heb ik geprobeerd om in software samples te gooien maar kon er maar niet tevreden over worden. "t karakter van de Hardware apparaten telt dus echt nog wel...

Alles vanauit software klinkt naar mijn mening gewoon naar het type audio interface dat je hebt.

Een gitarist stapt toch ook nooit over naar software omdat 't zo makkelijk is???
 
tsss jah...

Kheb mijn Yamaha A3K met alle opties ooit gekocht voor 3700 guldens...
Nu geen ruk meer waard. Tevens heb ik ook nog mijn Akai S950.

Deze laatstgenoemde doe ik nooit weg aangezien ik daar een extreme sample bibliotheek heb, de stretchfunctie van deze sampler gewoonweg erg lekker is, en ik op de een of andere manier hip hop beats uit deze bak gewoon het lekkerst vindt klinken.

Mijn A3K gebruik ik nog voor wat dikke gesampelde lead sounds en Hardcore Bassdrums.

Deze heb ik geprobeerd om in software samples te gooien maar kon er maar niet tevreden over worden. "t karakter van de Hardware apparaten telt dus echt nog wel...

Alles vanauit software klinkt naar mijn mening gewoon naar het type audio interface dat je hebt.

Een gitarist stapt toch ook nooit over naar software omdat 't zo makkelijk is???

Wat een ongelooflijk kromme vergelijking.
 
Ik gebruik altijd m'n MPC bij het musiceren omdat het ding gewoon fantastisch werkt bij het maken van drumtracks. Daarnaast is het ook nog eens een eenvoudige maar complete midi-sequencer, die erg intuïtief werkt. Verder sample ik niet zoveel. Ik heb ook Kontakt, maar die gebruik ik nooit voor drums.
 
Een Mirage of RZ-1 ramt smeriger dan welke bitcrushers + filter SW sampler dan ook. Ik vind veel software het zelfde klinken, en het beste resultaat met software haal ik als ik het niet voor meer dan 1/3e van de geluiden gebruik, want natuurlijk heb je dan juist weer meer dat het gewoon een van de klankkarakters in de mix wordt.
 
Ik heb aardig wat met me S3000XL gemaakt maar de laatste tijd is dat toch wat minder.
Me S950 vind ik nog steeds super, gebruik em vaak en doe em nooit weg!!! :D ( moet daar nog wel van die display folie voor halen,
wat was die duitste site ook alweer? of kan ik het ook in Nederland halen? )
Een synth-sampler is nog zeker iets wat op me verlanglijstje staat, een asr-10 b.v.

www.midi-rakete.de voor je e-foil
 
Al sinds 1996 ofzo gebruik ik een W30 en de laatste jaren vooral voor lekkere low-fi drumz. Ook het filter heeft een leuk eigen karakter, zeker voor een digitaal filter niet verkeerd. Bijgaande fragmentje heb ik gemaakt met de W30: losse drum samples, percussie-loopje en bas. Lekker rauwe klank.

Ik heb ook al 5 jaar een S3000xl waar ik pas sinds een paar maanden echt mee aan de gang ben gegaan. Bediening is makkelijk en gebruik ik nu als drum-sampler en als sample-player van complexere geluiden en samples die ik in de computer dan heb voorbewerkt. SCSI heb ik nog niet aan de gang, dus overdracht van de samples doe ik via SPDIF. Bijna net zo makkelijk.

Ik zal zo'n S3000 en/of W30 nog lang gebruiken denk ik, al was het maar vanwege de vele individuele outs die ik op mijn computer niet heb.
 

Attachments

  • W30 alphadrumz.mp3
    845 KB · Bekeken: 72
Laatst gewijzigd:
Ikzelf gebruik de emu 6400 Ultra. Dat apparaat klinkt warm, goed en dik naar mijn gevoel is er geen andere software die er tegen op kan, ( dat is ieder voor zich natuurlijk ).

Filters zijn geweldig......

Ik zal nog lang plezier hebben van dit apparaat...8)

greetz
 
Mn yamaha a4000 staat al enkele jaren stof te happen .....Nieuw gekocht voor
1200 euro +250euro voor 64 mb ram ....verkoop hem niet omdat het toch geen drol meer opbrengt....K'gebruik maar zelden multisamples etc.. samples bewerken wordt nu allemaal in renoise/shortcircuit gedaan ...
 
Bitcrushers klinken raar. Ik denk dat een bitcrusher is gebruikt voor bv. "dansettes - oh my" om die vintage sound te krijgen. Die kick en hihats squishsshen zo raar.
 
w30 heb ik nog, was m'n eerste nieuw gekochte synth ooit, keyboard is fijn alleen die piep, voor de huidige prijzen kan ik hem gewoon niet wegdoen.
esi4000 teveel gepriegel voor mij. verkocht, mis hem niet
hardwaresamplers: tja zoiets als 'n cassetterecorder, van mij hoeft het niet meer , computer veeeeel praktischer, uitgebreider, beter in alle opzichten en een laptop met multioutkaart heb ik toch al voor m'n overige audiodingen.
sorry hoor samplers zijn echt wel pase', tis zoiets als een oude bstereobandrecorder, maar daar vind ik de sound trouwens ook nog eens bijzonderder van dan van een hardwaresampler.
heb nog een s760 , maar dat is voor het omzetten ooit van m'n w30 bibliotheek, daarna gaat ie misschien naar m'n museum of de verkoop in , als ik er dan nog wat voor krijg. kom 32mb maximum ...
geef mij maar kontakt
 
ach als je alleen hardware gebruikt zal ze je toch wel nodig hebben (meeste gevallen) lijkt me zo. Ik hoef alleen hardware synths te hebben. In de toekomst beetje grooveboxes maar samplers passen daar niet bij!
 
IK gebruik momenteel en asr-x,ik wil een sp hebben en heb nog een casio fz10m staan, lekker lofi....
 
Ik heb op dit moment een setup met alleen software, nooit heel veel hardware gehad. De flexibiliteit van software spreekt mij erg aan.

Wel ben ik van plan om binnenkort eens een hardware sampler aan te gaan schaffen, puur voor de lol en om langzaam aan weer wat met hardware te gaan doen. eens kijken wat het brengt.
 
Ik ben 2 maanden geleden ofzo overgestapt op alleen hardware en gebruik nu dagelijks mijn MPC 60, voor ik hem had was ik erg bang voor een deuk in mijn workflow.... gekke is dat die eigenlijk alleen maar beter is geworden :D Zelfs choppen lijkt sneller te gaan zonder wavevorm voor je bek..... Ik denk zelf wel dat je voor je een hardwaresampler koopt goed moet kijken wat je er mee wilt, ik zocht een drumsampler en midisequencer..... voor mij is er maar 1 nu 8o
 
Back
Top