Analoge Mixer

ja de 'eerste' 8 wel, maar als je een mixert met bv 16 kanalen neemt, heb je er nog 8 over...
 
Wel als de outputs ( 8 ) van de motu naar de inputs van de analoge mixer gaan zijn ze toch bezet...

of niet...

hoe krijg ik er dan nog instrumenten tussen?

24 (kanalen van de mixer) - 8 (van de motu) =......juist ja, 16.

Heb je dan meer als 8 synths? (8 x L+R = 16)

En je hebt ook nog mixers met zgn B-inputs (zoals mijn Soundtracs mixer), dan heb je in totaal 2x24 inputs. Moet genoeg zijn, zou ik zo zeggen.

Maar ga je er eerst eens in verdiepen zou ik zeggen. Zoek schema's op op internet over het aansluiten van mixers (vind je ook vaak in de manuals, die je veelal zo kunt downloaden bij de fabrikant), en ga die doornemen, zodat je snapt waar je het over hebt, en wat je eigenlijk wilt.

En ga dan pas weer vragen stellen.

De vragen die je nu namelijk stelt zijn vragen als:
Vraag: Deze auto heeft 4 deuren, waarvoor kun je die gebruiken?
Antwoord: Om in te stappen
Wedervraag: Hoe moet je dan instappen?
Dat schiet natuurlijk niet op.

No offence ;)

Misschien is een basiscursus audiotechniek iets voor je?
Daar kun je van alles leren zoals de basis van mixers, effectapparatuur, microfoons, midi en opnametechniek.
 
aaa jammer, eindelijk vragen waar ik met mijn niveau antwoord op kon geven...
 
Draven ik ben echt heel benieuwd wat je precies wil? Dus wat wil je nu precies doen?
 
Het komt er gewoon op neer dat ik wil weten hoe er met een analoge mixer wordt gewerkt in een setup met logic.Van begin tot eind weliswaar...want zoals je hebt gelezen weet ik er niets van...

Hoe wordt alles opgenomen...
Hoe worden de audio lijnen opgenomen...
Worden alle audio lijnen afzonderlijk opgenomen en gaat men ze dan mixen op de analoge mixer? Of niet?
Als je bvb de plug ins van logic gebruikt kun je die dan nog door je analoge mixer laten komen en bewerken met de eq's van de mixer?

Ik weet niet goed in feite hoe er analoog wordt gewerkt...daar begint het in feite al mee...

Als er hieromtrent een goed boek bestaat mag je dat best laten weten.
 
Ik weet niet goed in feite hoe er analoog wordt gewerkt...daar begint het in feite al mee...

Als er hieromtrent een goed boek bestaat mag je dat best laten weten.

analoog wordt er gewerkt zonder logic...

hardware synths hardware effecten analoge mixer en een DAT recorder of tape of harddisk of wat dan ook.

met logic... tjah veel mogelijkheden lijkt mij

geluidskaart met veel outputs allemaal naar inputs op de mixer vanuit daar kan je via auxen en send en returns je logic of synth hardware kanalen naar effecten routen of binnen de computer effecten in logic op audio sporen gooien en compleet met fx als 1 spoor naar 1 output op je geluidskaart naar 1 kanaal op je mixer

en vanaf je mixer je stereo outputs naar je geluidskaart terug en opnemen op de pc

of met een digitale mixer alles in logic aansturen incl eq en gewoon binnen de computer opnemen maar dan heb je ook optie op hardware fx en hardware synths omdat je die ook op je digitale mixer kan pluggen alleen dan heb je geen analoge eq enz enz
 
alles is een beetje een te groot woord; de een werkt anders dan de ander.

Persoonlijk pruts ik raak door mijn geluiden uit de synths en fx's te mengen (op de mengert dus) tot een enkele stereo mix. Deze neem ik dan soms op een 4-sporen recorder of pc op.
 
Als er hieromtrent een goed boek bestaat mag je dat best laten weten.

Draven, kijk hier eens: http://www.interface.nl/d2/activ/shop/
Daar zitten vast een paar nuttige titels voor je bij, zoals:
-het grote opnameboek
-studiohandboek computers & muziek
en eventueel:
-het MIDI basisboek

Met die titels moet je een heel eind kunnen komen.
Veel leesplezier vast!
 
Volgens mij wordt in studio's waar een analoge tafel wordt gebruikt deze gebruikt omdat iemand weg is van de Pre-amps die in zo'n tafel zitten. Daarnaast wordt het ook volgens mij gebruikt voor het routen van signaal naar je interface middels de bussen zonder dat je hoeft over te pluggen. Er zijn vast nog meer redenen waarvoor die tafel er staat! Maar dit zijn er twee die ik mij kan voorstellen maar verder heb ik er niet zo'n verstand van als anderen op dit forum.

(Wat je ook vaak hoort is dat studio's die verder volledig digitaal werken die tafel behouden omdat het er gewoon bijhoort. in een studio hoort een grote mixtafel!;))
 
Volgens mij wordt in studio's waar een analoge tafel wordt gebruikt deze gebruikt omdat iemand weg is van de Pre-amps die in zo'n tafel zitten. Daarnaast wordt het ook volgens mij gebruikt voor het routen van signaal naar je interface middels de bussen zonder dat je hoeft over te pluggen. Er zijn vast nog meer redenen waarvoor die tafel er staat! Maar dit zijn er twee die ik mij kan voorstellen maar verder heb ik er niet zo'n verstand van als anderen op dit forum.

(Wat je ook vaak hoort is dat studio's die verder volledig digitaal werken die tafel behouden omdat het er gewoon bijhoort. in een studio hoort een grote mixtafel!;))
ja want als je met een daw werkt zijn faders op een analoge mixer toch volledig overbodig vermits je je volume toch zult moeten aanpassen in je daw? (klopt toch) of zijn er ook volledige analoge mixers die je als daw-controller kunt gebruiken, maar enkel voor de volumes?

Gagarin
 
Mixen met een analoge mixer is veel fijner en leuker om te doen dan met een muis. Daarbij kun je er allerlei hardware effect- en processors bij gebruiken. Het ontlast je computer ook nog eens.
Het verschil tussen hardware- en software mixers is natuurlijk het zelfde verschil als tussen hardware- en software synths. Een mixer wordt vaak beschouwd als het hart van de studio en biedt veel flexibilteit (vaak). Als je hardware synths/ samplers of microfoons gebruikt is een mixer volgens mij wel HEEL ERG handig in ieder geval.
 
Mixen met een analoge mixer is veel fijner en leuker om te doen dan met een muis. Daarbij kun je er allerlei hardware effect- en processors bij gebruiken. Het ontlast je computer ook nog eens.
Het verschil tussen hardware- en software mixers is natuurlijk het zelfde verschil als tussen hardware- en software synths. Een mixer wordt vaak beschouwd als het hart van de studio en biedt veel flexibilteit (vaak). Als je hardware synths/ samplers of microfoons gebruikt is een mixer volgens mij wel HEEL ERG handig in ieder geval.
jaja, klopt als. Maar hoe kan je nu gaan mixen met een analoge mixer wanneer je alles opneemt in een daw? stuur je dan elk spoor terug afzonderlijk uit naar een input op je mixer? (ik heb het dan over de eindmix vooral)


Gagarin
 
jaja, klopt als. Maar hoe kan je nu gaan mixen met een analoge mixer wanneer je alles opneemt in een daw? stuur je dan elk spoor terug afzonderlijk uit naar een input op je mixer? (ik heb het dan over de eindmix vooral)


Gagarin

Yep, dat is precies wat je moet doen. Je moet converteren van D naar A en weer terug. En het liefst zo goed mogelijk.

De meerwaarde zit dan in het hands-on gemak van zo'n analoge mixer maar vooral in de analoge sound. Eigenlijk is dat de belangrijkste reden waarom er nog steeds met dure analoge tafels wordt gewerkt.
 
en als je het geluid niet digitaal opneemt, dan heb je zo'n converter niet nodig, ga je gewoon van je interface naar je mixer en terug de computer in (of bestaat dat niet, niet analoog recorden op je pc?).

En er bestaan ook niet zo'n mixers die zo goed als analoog zijn maar met ingebouwde dawcontrol? (buiten de aws900+ dan).


Gagarin
 
en als je het geluid niet digitaal opneemt, dan heb je zo'n converter niet nodig, ga je gewoon van je interface naar je mixer en terug de computer in (of bestaat dat niet, niet analoog recorden op je pc?).

En er bestaan ook niet zo'n mixers die zo goed als analoog zijn maar met ingebouwde dawcontrol? (buiten de aws900+ dan).


Gagarin


Nee, je kan nooit maar dan ook echt nooit analoog recorden in een PC.
Het is echt heel mooi om je kanalen uit je DAW afzonderlijk naar buiten te sturen en je hele mix in het analoge te doen. Alleen het grote probleem is dat wil je het echt goed doen dan kost dat al snel een vermogen aan €'s. Uiteindelijk gaat het er toch veel meer om hoe goed je skillz zijn tav van mixen hoe goed het klinkt. Want we zijn nu echt al in de tijd beland dat het verschil tussen digitaal en analoog niet echt zo groot meer is dat je altijd kan horen hoe iets gemaakt is.
 
en als je het geluid niet digitaal opneemt, dan heb je zo'n converter niet nodig, ga je gewoon van je interface naar je mixer en terug de computer in (of bestaat dat niet, niet analoog recorden op je pc?).
n

???

Nee, je kan nooit maar dan ook echt nooit analoog recorden in een PC.
Het is echt heel mooi om je kanalen uit je DAW afzonderlijk naar buiten te sturen en je hele mix in het analoge te doen. Alleen het grote probleem is dat wil je het echt goed doen dan kost dat al snel een vermogen aan €'s. Uiteindelijk gaat het er toch veel meer om hoe goed je skillz zijn tav van mixen hoe goed het klinkt. Want we zijn nu echt al in de tijd beland dat het verschil tussen digitaal en analoog niet echt zo groot meer is dat je altijd kan horen hoe iets gemaakt is.

Begrijp het, maar zo echt nog gaan mixen met een tafel voor je en dan per kanaal aan de eq's, aux en fader kunnen komen lijkt me wel aangenaam en iets creativer vermits je meteen alles kan proberen wat er in je hoofd komt zonder menuutjes moeten te kiezen of eens op shift drukken om je faders te zien of je track te openen om enevelopes te tekenen, ...


Gagarin
 
???



Begrijp het, maar zo echt nog gaan mixen met een tafel voor je en dan per kanaal aan de eq's, aux en fader kunnen komen lijkt me wel aangenaam en iets creativer vermits je meteen alles kan proberen wat er in je hoofd komt zonder menuutjes moeten te kiezen of eens op shift drukken om je faders te zien of je track te openen om enevelopes te tekenen, ...


Gagarin

Klopt, maar je moet een heel fraaie mixer hebben om de mogelijkheden van een computer met jofele software te evenaren. Desalniettemin werkt een mixer gewoon lekkerder dan een muis, anders hadden ze al die DAW controllers niet verzonnen.

Al met al kost het aansluiten van een hoop hardware ongeveer net zoveel moeite en energie en misschien ook wel middelen als het voor jou manier van werken programmeren van een computer met jofele software en dito controller. Je hebt op een analoge mixer zo'n beetje nooit total recall en da's voor veel mensen de reden om te kiezen voor volledig digitaal werken, met controller en/of muis.

't is maar wat je zelf leuk vindt om te doen...




leuk he, conclusies waar je niks aan hebt?
 
't is maar wat je zelf leuk vindt om te doen...

leuk he, conclusies waar je niks aan hebt?

Maar dan krijgen de mensen geen kant en klare oplossingen die ze nodig hebben omdat ze zelf niet weten wat ze moeten kiezen. ;)
 
Back
Top