Analoge Mixer

en als je het geluid niet digitaal opneemt, dan heb je zo'n converter niet nodig, ga je gewoon van je interface naar je mixer en terug de computer in (of bestaat dat niet, niet analoog recorden op je pc?).

Een interface is hetzelfde als een AD/DA converter. Die maakt van een analoog signaal een digitaal signaal en andersom. Dus feitelijk, analoog opnemen in een PC bestaat niet omdat dat een digitaal apparaat is. Analoog opnemen doe je op een bandrecorder
 
Het komt er gewoon op neer dat ik wil weten hoe er met een analoge mixer wordt gewerkt in een setup met logic.Van begin tot eind weliswaar...want zoals je hebt gelezen weet ik er niets van...

Hoe wordt alles opgenomen...
Hoe worden de audio lijnen opgenomen...
Worden alle audio lijnen afzonderlijk opgenomen en gaat men ze dan mixen op de analoge mixer? Of niet?
Als je bvb de plug ins van logic gebruikt kun je die dan nog door je analoge mixer laten komen en bewerken met de eq's van de mixer?

Ik weet niet goed in feite hoe er analoog wordt gewerkt...daar begint het in feite al mee...

Als er hieromtrent een goed boek bestaat mag je dat best laten weten.

Hehehehe .. tis wel weer duidelijk dat we met thuisproducers te maken hebben hier en dan doel ik op de antwoorden. ;)

Bij een studio heb je 2 fasen
- tracking
- mixing

Tracking is het opnemen. Mixing is het mixen. En voor alle 2 heb je een recorder nodig. Digitaal of analoog zoals bijv tape.

Dit doen ze zodat een studio niet continue belast is met 1 project. Veel grote studio's hebben meerdere studio's/rooms. In de ene wordt getracked en in andere gemixt. Zodra de tracking klaar is kan je met de opnames naar andere studio gaan om af te mixen zodat andere mensen weer die tracking ruimte kunnen gebruiken. Ook kan je weken wachten voor eindelijk de mix te maken.

Wat de soulwax boys doen is alles digitaal tracken.
Dus synths in protools opnemen terwijl ze daarin al de opnames hebben staan van de drums bijv. Het aansturen van die synths doen ze met protools als masterclock en dan bijv via midi naar cv/gate om de oude synths aan te sturen.

Het voordeel hiervan is dat ze aan meerdere projecten tegelijk kunnen werken. Echter zodra ze de eindmix maken is deze defintief omdat alle fades met de hand zijn gedaan. Bij een automated mixer of digitale mixer kan je elke fade weer veranderen zodra die fout is gegaan. Bij de Soulwax methode kan dat niet.

Handig allemaal maar het gaat wel ten koste van de sound. Ze werken met meerdere pre amps achter elkaar wat het geluid niet ten goed komt. Wat ik en veel andere producers hier doen is de niet losse sporen recorden maar gewoon direct naar je mengtafel sturen. En dan de master output opnemen. Enige nadeel is dat je geen meerdere projecten tegelijk kan doen. Of iig snel kan schakelen. Met de soulwax oplossing kan dit wel. Maar je kan wel een veel vollere sound creƫren.
 
Een interface is hetzelfde als een AD/DA converter. Die maakt van een analoog signaal een digitaal signaal en andersom. Dus feitelijk, analoog opnemen in een PC bestaat niet omdat dat een digitaal apparaat is. Analoog opnemen doe je op een bandrecorder

owla goed dat je dat zegt. Dus of nu een ad/da convertor koopt of een audiointerface met enkel diigtale en analoge ins en outs, het verschil is niet zo groot. (ga weer even duur doen: maar als je bv in apogee ad16x een firewirekaart steekt heb je een audiointerface???)


Gagarin
 
Back
Top