Gebruikt iemand de behringer dsp2024 als vocoder?

Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
1.002
Locatie
Vlakbij Hulst
Ik vraag me af of iemand hier hem heeft, en of de vocoder wat ok klinkt (ik heb een microkorg, iets wat even goed klinkt daar ben ik al tevreden mee)...

Het gaat over de behringer virtualizer pro dsp2024, die ik op de kop kan tikken (maar niet uittesten).
 
ik heb hier een virtualizer pro dsp2024..
werkt prima als vocoder.. maar kan me voorstellen dat er betere zijn..

op mijn myspace pagina staat een liedje the smile in my mind.. dat is een dsp2024 gebruikt als vocoder..

kan je het horen :)
 
ik heb hier een virtualizer pro dsp2024..
werkt prima als vocoder.. maar kan me voorstellen dat er betere zijn..

op mijn myspace pagina staat een liedje the smile in my mind.. dat is een dsp2024 gebruikt als vocoder..

kan je het horen :)

Cool...
Hier heb ik wat aan... klinkt daar zelfs meer als een talkbox eigenlijk...
zeg, wat ik me zo meteen afvraag als ik je song hoor:
is die vocoder enkel monofoon te gebruiken,
en wat heb je gebruikt als carrier...
 
ik had als carrier een pad van me mc909 met wat lfo's erover.
en een paar samples van me eigen stem als input. (of was het nou andersom)

technisch gesproken. de samples links van het stereobeeld.. en de pad rechts van het stereobeeld... en daarna via een extra output op de mc. door de dsp gestuurt. Nooit gekeken of het echt stereo geluid was.. ik denk het eigenlijk niet.
geloof zelfs dat het daarna nog door een gitaar fuzz ging.. dus :)

Als ik er leukere vocoder dingetjes mee kon maken.. dan had ik dat vast wel gedaan.. maar tis me nooit zo gelukt.. Het zou handiger werken als ik het werkend zou krijgen met 1 kanaal op de mc, ipv 2.. (dat vergt veel programmeren)

de tube-amp op de dsp gebruik ik veel voor drums.. en er zitten wat leuke dingetjes op voor orgel geluidjes.. (lesly enzo)
 
Ja wel eens stemmen mee gemaakt. een zaagtand en een scherpe klinkende string gebruikt.
The fuzz preset van de 2024p ook eens met een eletrische piano gebruikt is ook wel leuk kkijg je zo'n electrische piano solo geluid als in stirr it op van Bob marley.
 
ik heb hier een virtualizer pro dsp2024..
werkt prima als vocoder.. maar kan me voorstellen dat er betere zijn..

op mijn myspace pagina staat een liedje the smile in my mind.. dat is een dsp2024 gebruikt als vocoder..

kan je het horen :)


Ben ik nu gek, of is hij niet (meer) te vinden op je Myspace?
 
Back
Top