FX met LFO

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Welke betaalbare effectprocessors zijn er te krijgen met een LFO. Ik bedoel dat je bijv. delaytijden hebt die met een LFO korter of langer worden, uiteraard gesynced aan midi. Idem met reverb etc.
 
Laatst gewijzigd:
ja die bestaan, zou bijna zeggen welke hebben geen LFO als modulatie source (flanger, chorus), maar als je wat meer details geeft over welk effect (reverb, delay of een multi-effect) krijg je meer gerichte info.
 
Nou, ik bedoel iets specifieker. Ik wil bijv. de delaytijd laten moduleren door een LFO. Moet wel synchroon lopen (midi) aan een 4/4 maat bijv. De delaytijd moet dan moduleren, bijv. aan het begin van de maat een korte delay, later wat langer. Is chorus trouwens niet een hele korte delay ipv lfo als modulatie source?
 
Chorus (en flanger) is een hele korte delay met lfo modulatie.
Het LFO moduleren van de delaytijd (of bv. de feedback) kan met de meeste delay effect-bakken, voor het syncen aan midi-clock kom je in de duurdere prijsklasse; kijk eens naar een quadraverb 20, een dp-pro of een d-two.
 
Niet met een Lexicon MPX100.

Weet je dat zeker? In de manual kan ik daarover niets vinden.
In de MPX100 kun je zeker wel een LFO gebruiken voor de delaytijd in flanger presets e.d. Dat is namelijk precies wat een flanger doet ;). Maar dat is denk ik niet wat je zoekt; ik neem aan dat je langere delaytijden wilt gebruiken? De studioquad heeft 2 vrij toewijsbare LFO's, dus daar kan het zeker mee.
 
In de MPX100 kun je zeker wel een LFO gebruiken voor de delaytijd in flanger presets e.d. Dat is namelijk precies wat een flanger doet ;). Maar dat is denk ik niet wat je zoekt; ik neem aan dat je langere delaytijden wilt gebruiken? De studioquad heeft 2 vrij toewijsbare LFO's, dus daar kan het zeker mee.

Zoals ik hierboven zei: ik wil de delaytijd laten moduleren tussen 2 waarden, liefst aan midi gesynced.

Dus van 16 maten de 1ste 4 maten van bijv. een bas lijntje een korte delaytijd, de laatste 4 maten een langere delaytijd etc.


Een alesis midiverb 4, kan die zoiets?
 
Misschien is het makkelijker om dat te programmeren met MIDI, door control changes in je sequentie te zetten die de delaytijd aanpassen. Dat kan met heel veel effectprocessors.
 
Ik gebruik geen PC. En een lexicon MPX 1 of MPX 500 wat kan ik daar mee? Of zijn er ook preset fx die delaytijden laten moduleren.
TC electronics Fireworx lijkt me geknipt maar dan moet ik wat doorsparen.. hehe...
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik geen PC. En een lexicon MPX 1 of MPX 500 wat kan ik daar mee? Of zijn er ook preset fx die delaytijden laten moduleren. Misschien een TC electronics Fireworx?
Je sequencer kan helemaal geen MIDI control changes versturen?
De LFO van de studio quad kun je niet synchroniseren aan MIDI clock zag ik net. Het wordt lastig denk ik...
 
Volgens mij moet een Alesis Quadraverb 2 het kunnen, behoorlijk modulair bakje qua opzet
 
maar klinkt het ook zoals je verwacht ?

mijn ervaring met delays/echo apparaten is dat zodra je de delay-tijd aanpast on-the-fly (of met lfo) dat je ook een soort pitch-modulatie gratis erbij krijgt.. probeer het maar eens, met bijv een simpel echo-pedaaltje :)

als ik het goed heb, gebeurd dit alleen als je de delay-tijd verkort.

als er een echo is die dit niet doet, het pitch-moduleren, dan hoor ik het graag.. ben ze nog niet tegengekomen
 
Volgens mij is het idd iets wat je vooral met een digitale FX-bak moet doen
 
Welke betaalbare effectprocessors zijn er te krijgen met een LFO. Ik bedoel dat je bijv. delaytijden hebt die met een LFO korter of langer worden, uiteraard gesynced aan midi. Idem met reverb etc.

intern heeft de quadraverdb v2 dat
dus met een modulatie bron [lfo] kunje doelen ver-moduleren

kgeloof dat mn quad v2 digitech dat ook wel heeft
denk de wat inteligentere lexicons ook wel ?
of tc budget tools
 
Dus ik ben de enige op de wereld die deze wens heeft?

Nee hoor, maar ik denk dat anderen misschien een truc verzinnen om hetzelfde te bereiken. Als je bijvoorbeeld 1 midispoor uitsplitst over 2 midikanalen en die kanalen naar een aparte audio-uitgang zet, dan kan je (met behulp van 2 losse en eventueel zeer goedkope delays) per noot bepalen hoeveel delay erachter staat.

Klinkt misschien omslachtig, maar in de praktijk valt dat reuze mee denk ik.

Zelf heb ik dit wel eens gedaan met 2 analoge delays, waarbij een clocksignaal uit een modular regelde waar de audio naar toe ging - je kunt hier leuke resultaten mee bereiken en zo heb je ook geen last van toonhoogteverschuivingen. Je delaytijd per apparaat staat immers vast :)
 
Ik denk dat een TC electronics fireworx wel een bak is voor exotische effecten w.o. dat wat ik zoek en meer.
 
Volgens mij moet een Alesis Quadraverb 2 het kunnen, behoorlijk modulair bakje qua opzet

Ja, maar je kunt de LFO niet syncen aan midi-clock

[edit] de 20 kan dat wel trouwens, maar die is dan ook een stuk duurder
 
Laatst gewijzigd:
Een digitech studio quad lijkt me ook een uitgebreid bakje. LFO kan niet gesynced worden aan midi klok lijkt me, maar dat idee heb ik al laten varen. Kan met deze studio quad wel de delaytijd aan midi gesynced worden (dat kan met een MPX100 nl. wel)?
 
Back
Top